Spiderman1974 Geplaatst: 1 maart 2008 Geplaatst: 1 maart 2008 Hallo mensen, Wie kan mij adviseren over VMware. Ik heb een machine met een DuoCore E6300 processor en 2GB aan geheugen, verder zit ook nog in deze machine 1,5TB aan harddisks. Nu wil ik graag een aantal virtuele machines gaan draaien op deze pc, zoals een Linux cs server en eventueel een Windows Home Server. Nu is mijn vraag, kan deze pc dit aan? En hoe kan ik dit het beste inrichten en met welke VMware versie? Graag wil ik het zaakje makkelijk op afstand (via een laptop) kunnen beheren. Alvast bedank voor jullie advies Oh ja, er schiet mij nog iets te binnen. Welk OS is aan te raden als host? DM800HD ~ OpenPLi DM7000 ~ OpenPLi DM500C ~ OpenPLi WafeFrontier T55 13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*
Psychosammie Geplaatst: 3 maart 2008 Geplaatst: 3 maart 2008 Hier kan ik je wel mee op weg helpen. Ik beheer 2 VMWare servers op onze ontwikkelafdeling. Op die machine kan je het beste een server OS zetten. Wij gebruiken Windows-2003. Dan kan je vervolgens de gratis VMWare server software gebruiken. Bij het aantal virtuele machines dat je tegelijk kan draaien is het interne geheugen de bottle neck. Iedere virtuele machine moet gewoon z'n normale minimale geheugen krijgen. Met 2Gig kan jij wel 3 tot 4 machines tegelijk laten draaien. De CPU is minder van belang. Meestal doen die virtuele machines helemaal niets. De VMWare server en alle virtuele machines zijn met een webinterface en een te installeren cliënt te benaderen. Suc6 Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
WPW Geplaatst: 3 maart 2008 Geplaatst: 3 maart 2008 Origineel bericht van: Psychosammie gebruiken Windows-2003. Dan kan je vervolgens de gratis VMWare server software gebruiken. Tog niet de ESX? gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Psychosammie Geplaatst: 3 maart 2008 Geplaatst: 3 maart 2008 Nee,ESX (geloof niet dat het nog zo heet) is niet gratis. Maar de GSX server wel. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen