Ga naar inhoud

200cm Schotel

Aanbevolen berichten

Gast morris88
Geplaatst:

Hoi mensen,

ik vraag me af wat de voordelen zijn, ik bedoel wat je meer kan doen met een schotel van 200cm dan bijvoorbeeld met een kleinere schotel? Ik heb daarstraks ergens gelezen dat er schotels van 200cm bestaan en daardoor wilde ik het even vragen... Welke posities kan je zoal bekijken met zo'n schotel?

Alavast met vriendelijke groeten

Geplaatst:

Met 2meter en groter kun je C-band ontvangen (wel met een c-band lnb) Veel zenders uit afrika en zuid-amerika, rusland.

En voor de Ku-band handig als je op aan de rand van een footprint zit (voorbeeld intelsat 904 op 60graden oost)

Tja, je kunt deze wel niet zo eenvoudig op een dak plaatsen.

Bij mij staan ze in de tuin.

grtz

Sat87

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Geplaatst:

Een grotere schotel geeft meer gain, dwz, je kan signalen bekijken van satelieten die op je 60 cm schoteltje niet eens te vinden zijn.

Samenvattend, hoe verder de sateliet staat, hoe zwakker het signaal, hoe groter de schotel moet zijn om eea te kunnen bekijken.

Als je echt alles wilt, kun je altijd nog eens proberen de schotel te huren die in Dwingelo staat. :-)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dwingeloo_Radio_Telescoop

Ik hoop dat je vraag voldoende is beantwoord?

Gast morris88
Geplaatst:
Origineel bericht van: Jim REA
Ik hoop dat je vraag voldoende is beantwoord?

toch wel een beetje,

maar hoeveel kost ongeveer zo'n schotel?????

+ het moet een draaibare 200 cm schotel zijn smile

op hoeveel euro zou dat ongeveer komen denken jullie?
Geplaatst:

Een schotel van 1.80 m kost ca 200 Euro, maar dan ben je er nog niet.

Je wilt een draaibaar geval dus daar komt nog een fikse actuator bij en een stuurkast.

Ik schat dat op nog eens 100 Euro.

Nadelen:

Denk eens aan het stormpje dat vandaag over Europa trok.

Met zo'n grote schotel met actuator heb je je lang niet zo'n groot bereik

als een 1.20 m schotel op een DiSEqC-motor(ik bedoel dan Oost-West).

Het uitrichten van een grote schotel is ook veel moeilijker(kleinere invalshoek).

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Gast morris88
Geplaatst:
Origineel bericht van: wammeswaggel
Een schotel van 1.80 m kost ca 200 Euro, maar dan ben je er nog niet.

Je wilt een draaibaar geval dus daar komt nog een fikse actuator bij en een stuurkast.

Ik schat dat op nog eens 100 Euro.

Nadelen:
Denk eens aan het stormpje dat vandaag over Europa trok.

Met zo'n grote schotel met actuator heb je je lang niet zo'n groot bereik
als een 1.20 m schotel op een DiSEqC-motor(ik bedoel dan Oost-West).

Het uitrichten van een grote schotel is ook veel moeilijker(kleinere invalshoek).

en met een V36 motor?????
Geplaatst:

De H-2-H Jaeger 1224 SMR 36 Volt motor gaat tot 1,8 m. Vanaf 1,8 m kan je vermoedelijk alleen nog met een polarmount en een actuator (ook op 36 Volt) werken...

De opgegeven 200€ voor een 1,8 m schotel zal dan wel niet voor een kunststof uitvoering zijn type channelmaster denk ik...

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Gast morris88
Geplaatst:
Origineel bericht van: Bert Bibber
De H-2-H Jaeger 1224 SMR 36 Volt motor gaat tot 1,8 m. Vanaf 1,8 m kan je vermoedelijk alleen nog met een polarmount en een actuator (ook op 36 Volt) werken...

De opgegeven 200€ voor een 1,8 m schotel zal dan wel niet voor een kunststof uitvoering zijn type channelmaster denk ik...

welke posities zouden we dan extra kunnen bekijken met zo'n 180cm dan?
Gast fatfreddy
Geplaatst:

Ik heb toevallig een 180 cm grote channelmaster.Wat ik beter kan ontvangen is Nilesat voor de overige satellieten die ik kan ontvangen kan ik net zo goed mijn 120 cm grote channelmaster gebruiken.Nilesat is voor mij interessant vanwege mijn vrouw die graag naar de arabische zenders kijkt.Op de C-band doe ik niets dus daar kan ik je geen mening over geven.

Conclusie : Als je niet geïnterresseerd bent in de C-band of specifieke arabische zenders kun je beter een 120 cm schotel nemen.

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Waarom moet het precies een schotel van 200 cm zijn. Is daar een reden voor, of denk je: hoe groter hoe beter, of een beetje reserve is nooit weg?

Gast dischdriver
Geplaatst:

Wat voor gewicht kunnen die h2h motor en die egis motoren hebben voor schotels tot 3,6 meter heb hier nog een cassegrain liggen van 3 meter die weegt kaal 110 kg

Mvg Dischdriver

Geplaatst:

Een AJAK zou het aan moeten kunnen , alleen zijn die slecht te vinden .

post-368-1318259655,4259_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen