Ga naar inhoud


5020 defect, alternatief ?


Royski

Aanbevolen berichten

Hallo, mijn 5020 is defect, dacht eerst dat het de voeding was, alles vervangen ed. geen toon en beeld meer uit te krijgen.

 

Nu moet er dus wat nieuws komen. Ik heb al veel gelezen op dit forum maar vraag dus nu jullie om raad. Wat is volgens jullie het beste alternatief ?

 

Arion ? Dreambox ? Topfield ? Clarketech ? Ben bereid te veranderen, maar ja de keuze is reuze...

 

Wij heben 2 schotels, 1 draaibaar, 1 vast, nemen veel programma`s op op de HDD, 400GB Samsung op dit moment.

Onze JVC TV heeft dus geen HDMI of HD ready. Wij hebben een off. Canal dig. cam er in zitten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een Dreambox DM7025(+), neemt alles ongecodeert op, geen CI-module meer nodig.

En installeren is ook hardstikke simpel.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gorefest, Hoe stabiel is de software van de Echostar 80.12 en 50.12 en is dit twin pvr ? Ik heb geen hd tv, kan ik m dan wel aansturen ?

 

 

Rob, De dreambox werd mij afgeraden ? Moet je hier kennis van Linux hebben ? Kan ik hier flims gedowned met de laptop op afspelen ?

 

 

En de Arion ? in vergelijk met de Eycos ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan films downloaden naar je laptop, kan oa via de webinterface van de Dreambox.

Het is zelfs mogelijk om via de webinterface tv te kijken of bijvoorbeeld via internet een opname in te stellen.

 

Echt linux kennis is niet nodig, het is wel handig als je met computers overweg kan.

Eigenlijk hoef je alleen een alternatieve image zoals Ronaldd of PLi erop te zetten om met je Canal Digitaal kaart te kunnen kijken.

En als je dat met de Echostar is gelukt dan lukt dat je ook wel met de Dreambox met behulp van de handleidingen die er zijn.

 

De Dreambox werd jou afgeraden, dan is mijn vraag hoeveel ervaring degene die je dat heeft afgeraden heeft met Dreamboxen in het algemeen en met de 7025 zoals deze met de huidige images draait.

 

Een aantal dingen zijn op de 7025 ook minder handig, de menu's voor opnemen zijn minder intuitief en de time-shift loopt niet permanent mee, je kan dus wel ieder moment pauze drukken en daarmee time-shift starten maar alleen terugspoelen als je time-shift al gestart had.

Als je extra software installeert kan je overigens wel permanent de time-shift krijgen.

 

Verder zou je als nadeel kunnen noemen, dat als je de box koud aanzet, dus niet vanaf standby, het 2 minuten duurt voordat de box is opgestart.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Rob,

 

Das nog eens een antwoord waar ik wat mee kan.

Ik wacht nog even het antwoord van Gorefest af, ben wel benieuwd wat die Arion / Eycos boxen kunnen.

 

Oh ja, een tijd geleden waren er geruchten van een nieuw model dreambox ? Weet jij daar wat van, voordat ik zoiets koop moet ik wel weten dat ik iets actueels koop om een fiasco alla echostar te voorkomen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb anderhalf jaar een DB7000 gehad.

Maak je overgens geen zorgen over mijn Linux kennis.

Mijn overstap naar de Echostar was een prima beslissing.

Maar de TS moet dat zelf maar bepalen, ik gaf alleen mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je zo'n ontvanger ook moet gaan proberen bij iemand.

Er even mee spelen.

 

Het is toch heel persoonlijk of je een ontvanger wat vindt of helemaal niet.

De DM7000S was in het begin niet goed qua software, en de DM7025S naar het schijnt ook niet.

 

Ik moet zeggen dat ik best tevreden was met de Echostar, alleen had het ding ook zo z'n makken.

Maar Topfield is ook niet perfect.

Daar waar de Echostar en de Dreambox perfect de MediaHighway EPG weergeven, valt bij de Topfield (5500PVR) de EPG van RTL4 nog wel eens weg.

Verder is de Topfield naar mijn mening best traag.

 

Er is helaas geen perfecte ontvanger, er zijn er wel een aantal die erg goed zijn, en helaas een hoop hele slechte.

Maar dat is mijn mening.

 

Ik heb de volgende ondertussen gehad:

 

Nokia 9304S

Nokia 9902S, een van de eerste PVR's

Dreambox 7000S, in het begin niet best, later goed

Topfield TF4000PVR, topontvanger

DGStation Relook 400S, slechtste ontvanger ever.

Philips 6073, je hebt beeld

Dreambox 500S, iets te kaal voor de hobby

Topfield TF5500PVR, goede ontvanger, niet erg snel, EPG RTL4 mist soms, staat nu bij een van mijn vrienden.

Echostar D2500-IP (heb ik nog), mag mee het dak op.

Echostar PVR5020, hele fijne ontvanger, soms wat nukken.

Dreambox DM7025S, de huidige, leuk speelgoed, doet wat het moet doen.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens, op een of andere manier lukt het fabrikanten niet om een 100% goede twin PVR te maken.

Vragen wat de beste tuner is heeft ook geen nut.

Gewoon kopen wat je mooi lijkt en weg doen als hij niet bevalt.

Dat is mijn manier van kopen, want iedereen zegt wat anders en dan weet je nog niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...