grunnsat Geplaatst: 2 maart 2008 Geplaatst: 2 maart 2008 Ik denk er over om een HTPC te gaan bouwen, maar ben op een probleempje gestuit. Bij een moderne video kaart is het mogelijk om twee onafhankelijk monitors aan te sluiten. Eén monitor kan dan gebruikt worden voor een TV beeld, de andere voor de normale Windows interface. Maar kan dit ook met audio? Kan ik bijvoorbeeld één of meer audio processors toekennen aan het TV signaal, en geen of een andere audio processor aan de normale Windows omgeving?
winwiz Geplaatst: 2 maart 2008 Geplaatst: 2 maart 2008 Ja in principe is dit geen probleem als het programma het ondersteund. De meeste staan qua output op system default settings. je kunt hier ook 1 van de aanwezige geluidskaarten rechtstreeks kiezen. Zoek maar eens in de preferences van de diverse programma's. Ik heb mijn plasma aangesloten als tweede monitor en kijk daar mijn films op in Full HD kwaliteit. Mijn ATI kaart zorgt er ook voor dat geluid via HDMI getransporteerd wordt. Ik kies dan ook in mijn player Direct sound: Apparaat voor digitale uitvoer (HDMI) en de film klinkt uit de tv. De systeem geluiden komen gewoon uit de speakers van de computer Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
grunnsat Geplaatst: 2 maart 2008 Auteur Geplaatst: 2 maart 2008 Prachtig, dan kan ik verder gaan met het uitzoeken van componenten. Bedankt !!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen