Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kocht op de laatste PCDump een FloppyDTV kaart nieuw in doos.

Na installatie liep alles zonder slag of stoot zowel met de meegeleverde MyTheatre als met ProgDVB met mijn CD kaartje in de Mediaguard CAM.

Na een dag of drie echter had ik geen beeld meer op Ned 1,2,3,Nickelodeon en NGC. Alls andere kanalen uit mijn familie pakket werkten goed terwijl het signaal prima is. Alleen de kanalen van transponder 12515000 werden niet gedecodeerd. Zowel onder MyTheatre als onder ProgDVB als met een andere CD kaart. De CAM en kaarten werken prima in mijn Nextwave ontvanger.

Na vervanging van de Mediaguard met een Aston 1.05 CAM werkten de verloren kanalen echter wel weer goed. Bij de volgende opstart bleek echter dat de Aston slecht start in de CI van de FloppyDTV. Ik moet de kaart een aantal malen trekken en steken voordat de CI de kaart ziet. Dit verschijnsel had ik ook al bij de test van een Twinhan SAT/CI PCI DVB kaart en daarover las ik meer klachten.

Wat mij zo bevreemd is dat de Mediaguard alleen met de signalen van transponder 12515000 problemen heeft. Het probleem blijkt hardnekkig, want nu, na een dag of vier testen en alles in een andere PC gebouwd te hebben blijft de mediaguard weigeren de betreffende kanalen te decoderen. Is er iemand die vanuit de techniek kan verklaren waarom de ene transponder goed gedecodeerd wordt en de andere niet ?

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Wordt een beetje moeilijk zo wij hebben ook geen glazenbol

Evt logs zouden handig zijn andere software proberen om dingen uit te sluiten en anders met een debugger handmatig je software in assembler bekijken. Wel erg veel kennis benodigd wink

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

Je hoeft van mij je glazen bol er niet bij te halen hoor. laugh

Waar het mij om gaat met deze vraag is of er een voor de hand liggende reden is waarom de CD kaart de ene transponder prima decodeerd, en een andere niet. Of dat dit een meer voorkomend probleem met de FloppyDTV en/of CI is.

Als ik met wat heen en weer schuiven de kaart in de Aston CAM aan de praat heb, werkt die prima op de gewraakte transponder.

Het signaal van de betreffende transponder is zelfs een paar procent beter dan de andere.

Als ik mij de tijd ervoor gun zal ik eens kijken wat er te loggen valt. Ik meen dat er met een Season module of zoiets een log gemaakt kon worden. Dan nog de nodige studie om die log te kunnen interpreteren en er komt misschien enige inzicht.

Ik zal ook eens kijken of er nog een mediaguard CAM in mijn omgeving rondzwerft zodat ik kan kijken of het exemplarisch is.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen