Ga naar inhoud


Nokia 9200 ombouwen ?!


Gast D-user

Aanbevolen berichten

Als newbie op dit forum probeer ik info te vinden of de Nokia 9200 om te bouwen is voor ontvangst van gecodeerde zenders zonder dat ik een card nodig heb. Kan dit en zo ja wat moet ik daarvoor doen (cam ombouwen ? nieuwe cam ?) en welke zenders/coderingen kan ik dan ontvangen ?

De 9200 heeft de orginele irdeto cam er nog inzitten en momenteel de dvb2000 v1.73.2 software (ja, ik weet het, sterk verouderd. Ben ook naarstig op zoek naar waar ik mijn BDM interface gelaten heb).

Wie kan mij op weg helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


De cam kan aangepast worden zodat je keys in de box kan plaatsen. Maar alleen oude coderingen werken dan, dus alles wat met een funcard ook open gaat.

Maar als je een pc in de buurt heb en de nieuwste opensource software plaats kan je pc als cardserver dienst doen.

 

Of via een season interface. Maar in elk geval moet de cam aangepast worden.

 

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wat ik wilde weten. Nu zie ik alleen zoveel staan over ombouwen dat ik niet weet waar te beginnen.

Je heb het over een funcard, cardserver op de pc en de season interface. Maar eens kijken of ik daar wat over kan vinden.

Ik heb nog een oude season(s) interface liggen (destijds gebruikt voor Sky), maar die is geloof ik al zeker 15 jaar oud. Heb ik daar nog wat aan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn nu precies de mogelijkheden met een cardserver ?

Kan niet echt veel info over vinden en de open source dvb website is ook niet echt geweldig en wat ik hier op sat4all heb gelezen was me ook niet allemaal even duidelijk.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier lees je niet over cardservers omdat die illegaal zijn, tenminste als ze over het internet gaan.

 

een cardserver is in principe een computer/ontvanger etc. die een aantal kaart in lezers heeft die dan over een netwerk naar verschillende ontvanger wordt gestuurd, op die manier kun je ook voor weinig geld/gratis naar gecodeerde niet gekraakte programma's kijken.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet wel wat een cardserver is. maar hoe sluit je het technisch aan ? welke dvb open source versie werkt het wat lekker ? wat voor hardware heb ik benodigd? Kan ik mijn nokia aan een netwerkpoort van mijn router hangen met een of ander verloopje naar serieel?

En het gaat me dus ook helemaal niet om het illegale aspect alleen puur de techniek smile

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opensource heeft een module die de rs232 uitgang van de dbox aanstuurt zodat je die een gbox cardserver kunt hangen. Dan heb je wel een omgebouwde cam nodig.

 

Met een season interface kun je ook al diverse dingen. Er is irdeto sharing software voor, een camd3 client (helaas alleen voor Premiere smartcards), een newcamd client (linux gebaseerd project).

 

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp heb ik een linux server nodig met gbox server op geinstalleerd. Waar aan Com 1 de kaartlezer hangt en aan Com 2 de Nokia.

 

Werkt de Season interface ook onder linux ? Evt een linkje met wat meer info smile

 

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou graag de seasoninterface aan mijn router willen hangen met een serieele kabel. In mijn netwerk draait al een newcamdserver en camd3server. Kan ik bijv premiere met seasoninterface en newcamdserver laten werken onder linux.

 

Mensen met ervaring ??

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dit zijn de verschillende mogelijkheden voor de nokia :

 

Cardclient programma op winxp die met een camd3server connect en dit alles door geeft naar een season interface in de nokia

 

Dvb2000 opensource die via de interne compoort van de nokia contact maakt met een gbox server. (hoe en wat geen idee ?)

 

Linux newcamd client (totaal niks over kunnen vinden ?)

 

Uska print : Netwerkpoort op de nokia zelf, de mooiste oplossing maar erg duur door xport component. met elkaar ongeveer een 70 euro

Uska.JPG

 

 

Ook is er nog een interne print waar een compoort op zit. hetzelfde als een seasoninterface alleen dan alles mooi in de nokia.

 

Letop voor dit alles wel een omgebouwde cam benodigd

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dvb2000 opensource die via de interne compoort van de nokia contact maakt met een gbox server.

Hierbij is pogsharing benodigd deze connect met gbox en zet de cws op de serieele poort.

 

Linux newcamd client

Dit project is nooit afgemaakt er is nog wel een test versie maar deze bevat bijna geen code, wel opensource dus als iemand het af wil maken. Ik heb het als bijlage toegevoegd.

test.tar.gz

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D-user
Als newbie op dit forum probeer ik info te vinden of de Nokia 9200 om te bouwen is voor ontvangst van gecodeerde zenders zonder dat ik een card nodig heb. Kan dit en zo ja wat moet ik daarvoor doen (cam ombouwen ? nieuwe cam ?) en welke zenders/coderingen kan ik dan ontvangen ?
De 9200 heeft de orginele irdeto cam er nog inzitten en momenteel de dvb2000 v1.73.2 software (ja, ik weet het, sterk verouderd. Ben ook naarstig op zoek naar waar ik mijn BDM interface gelaten heb).
Wie kan mij op weg helpen ?

Zo zo net nieuw hier en gelijk proberen gratis te kijken?
Ik zou even hier de regels lezen vooral het deel over gratis en vrijschakeling.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Unetwork. Ook ik ken de regels, maar heb dit verhaal eens goed doorgelezen. VOlgens mij gaat het hem niet om illegaal kijken of sharen over het internet. Hij heeft namelijk zelf een cardserver. Hij is net als ik op zoek naar de mogelijkheid om een gewone standaard ontvanger (dus niet alleen de NOKIA, maar b.v. de HUMAX 2000 HD) zo aan te passen, dat ook deze ontvanger gebruik kan maken van je al aanwezige cardserver. Of heb ik het mis?

 

Ik gebruik al tijden het LINUX progje LINCARDEMU. Echter, dit werkt alleen voor SECA en moet draaien op een LINUX bak. Zelf zou ik het liefste een progje hebben dat een SEASON kan aansturen die ik in een MagicCAM kan stoppen. Zodat ik SECA + IRDETO kan afhandelen met 1 SEASON interface.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...