Ga naar inhoud

[all] Welke dreambox kan Component(YUV) aan?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een panasonic, maar die is gewoon RGB aangesloten.

Ik zie geen beter beeld met component (DM7025). Wel een paarse zweem:-)

Ron

Geplaatst:

Nog even opgezocht, bericht is ook wel weer ruim 1,5 jaar geleden.

Origineel bericht van: Toxic[Q
Mijn DM500S doet het anders prima. Ik kan geen enkel verschil ontdekken met de 7020. Wel had ik eerder een 500 met philips tuner uit de eerste serie en die schakelde niet naar RGB waardoor het beeld erg vaag was inderdaad.

Ik heb de 500 nu via component aangesloten op een pioneer 50" plasma en dat is wel NOG beter dan RGB.

Tox

Maar niettemin, antwoord is duidelijk, ik zal de gok eens wagen op mijn DB7025 en Pioneer.

Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
Geplaatst:

Anderhalf jaar geleden had ik inderdaad nog een hd-ready pioneer en nu een full-hd pana.

Bij een 500 had ik inderdaad via component beter beeld, maar de 500 heeft ook geen ST video chip.

Bovendien scheelt het ook per TV.

Op mijn pana heb ik beter beeld via RGB. (met een 7025)

Ron

Geplaatst:

IK heb een scart naar component kabel geprobeerd op een:

500, 500PLUS, 7000 en 7020 en op alle boxen doet ie het prima.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Gast harrytasker
Geplaatst:

Ik snap echt niet waarom er geen YUV standaard support is.

Op elke versterker zit tegenwoordig een component ingang die je kan schakelen.

Een versterker met RGB ingang heb ik nog niet gezien.

Dat was voor mij de reden dat ik mijn 7020 voorzien heb van die condensatoren (nu perfect beeld).

Geplaatst:
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Dat lijkt me absoluut sterk dat je dit met een kabel kunt oplossen want de condensatoren die je moet plaatsen zitten voor de videochip en niet er na. Dat is dus met geen kabel ter wereld op te lossen.
Waarschijnlijk is jouw TV een van de weinige met een redelijk ongevoelige component ingang en zie je daarom die paarse zweem niet.

Ron

Ik heb een lg plasma van een jaar of 2 1/2 oud. Gisteren heb ik een sony vlp-aw15 beamer gekocht en voor de controle de 7000 hierop aangesloten via de component yuv.
Hier zie je inderdaad een paarse zweem aan de bovenkant.
Dus Toxic je hebt helemaal gelijk.
Geplaatst:

Natuurlijk heb ik gelijk:-))

Nee hoor. Het is mogelijk dat sommige TV's er geen last van hebben. Over het algemeen wel TV's die een wat mindere component ingang hebben. (dm7020/dm7000/dm7025).

Ron

• 1 jaar later...
Geplaatst:

Ik heb nu een 7025+ en ook ik heb paarse balken in het beeld. Ik heb alle gegevens gedownload van de component fix en heb zelfs de 3 condensators van 1uF al in huis, maar de 7025+ heeft geen ST-chip maar een Maxim MAX4399 chip en de layout is compleet anders. De genoemde C3202, 3302 en 3402 condensators kan ik helemaal nergens terugvinden. De meeste condensators zijn niet eens genummerd.

Wie heeft dit werkend of weet waar de condensators zitten? Ik heb Google al geprobeert maar kom niet verder dan de 7020 mod.

Geplaatst:

ik heb de 7025 mod wel ergens gevonden, op het dmm forum.

Uitgevoerd, maar het biedt geen oplossing.

Mijn conclusie: 7025 op rgb blijven gebruiken, en de kleur-onscherpte voor lief nemen.

Geplaatst:

Hier met een Pan. plasma en een 7025 met scart-component kabel een zichtbaar beter beeld zonder rare kleuren.

(wel met een nieuwe voeding waarin de elco's ook nog weer in zijn vervangen)

Geplaatst:

Werkt bij mij als een zonnetje

Dreambox 7025+ via Scart=>YUV kabel verbonden naar mijn Yamaha AV versterker. De Yamaha laat ik het beeld upsamplen naar 1080P

Vanaf mijn Yamaha gaat 1 HDMI kabel naar mijn Panasonic Plasma.

In mijn Yamaha zit de Anchor Bay ABT2010 Video Reference Series ™ (VRS™) chip

Beeld is echt stukken beter dan rechtstreeks via SCART-RGB

Draai met OoZooN-CVS-lean-dm7025-20090618.nfi (2.5 stable)

Heb 1 regel moeten aanpassen in het bestand:

/usr/lib/enigma2/python/Components/AVSwitch.py

config.av.yuvenabled = ConfigBoolean(default=False)

in

config.av.yuvenabled = ConfigBoolean(default=True)

Tuurtje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen