Ga naar inhoud


Advies gevraagd ivm ontslag


sattools

Aanbevolen berichten

Beste vrienden,

 

Mijn vriendin werkt al enkele jaren 24u p/w voor een bedrijf met een contract voor onbepaalde tijd. Dit deed ze voor de geboorte van onze dochter (vorig jaar) 3 hele dagen. Na haar zwangerschapsverlof wilde haar leidinggevende (die toen net nieuw was aangesteld) in eens dat ze die 24u ging verdelen over 5 dagen, wat voor ons ondoenlijk is ivm oppas ed. Onder druk van haar leidinggevende is er een compromnie van 2 hele en 2 halve dagen gekomen. Kan een werkgever zomaar afspraken veranderen NA een zwangerschapsverlof?

 

Vanochtend hoorde mijn vriendin van haar nieuwe leidinggevende dat hij vindt dat ze niet voldoende functioneerd (hoezo dat ineens?) en dat hij er niet mee kan leven dat ze niet elke dag aanwezig kan zijn. Ze heeft direct de zak gehad en hoeft per 1 april niet meer terug te komen. Ze is bij PZ geweest maar die doen niks voor haar. Kan dat allemaal zomaar?

 

Graag advies!

 

Ps. ik weet niet of ik er iets aan heb maar we hebben een rechtsbijstand verzekering.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat lijkt mij geen geldige reden voor ontslag.

Bij (vermeende) omndermaatste prestaties zal de werkgever toch minimaal een tweetal keren schriftelijk moeten manen voordat hij ook maar aan ontslag mag gaan denken.

Dat is niet gebeurt en dit is volgens mij dan ook gewoon aan te vechten.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel met spoed de rechtsbijstandverzekering in. Ga niet accoord met voorstel en teken absoluut geen verklaring van instemming.

 

Stuur direct aangetekend een brief waarin u protesteert tegen het ontslag en stel werkgever aansprakelijk voor alle schade die u lijdt of gaat lijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nou nou, rustig aan.

IK zou aanraden eerst met de werkgever te gaan praten en inderdaad niets te tekenen!!!

Je kunt hem natuurlijk eerst even onder druk zetten door alleen te dreigen met een gerechtelijke procedure en schadevergoeding.

Wellicht ziet hij er dan vanaf of komt met een hele nette oprotpremie. (een half jaar doorbetalen bijvoorbeeld).

Ik principe zou ik overigens gewoon blijven opdagen op je werk. Je gaat immers niet akkoord met het ontslag en zult dan ook prestatie moeten leveren, door gewoon te komen. Indien je dan weer mag gaan, de werkgever even daarvoor laten tekenen zodat je aan kunt tonen dat je weg gestuurd bent. In elk ander geval gewoon je werkpositie innemen en blijven werken.

 

Citaat:
Ps. ik weet niet of ik er iets aan heb maar we hebben een rechtsbijstand verzekering.

 

Als dat een rechtsbijstandsverzekering is waarbij werkconflicten ook gedekt zijn, had je die al lang moeten bellen!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ps. ik weet niet of ik er iets aan heb maar we hebben een rechtsbijstand verzekering.


Citaat:
Als dat een rechtsbijstandsverzekering is waarbij werkconflicten ook gedekt zijn, had je die al lang moeten bellen!

Ron


We zitten nu nog op ons werk, ik zal straks eens gaan neuzen, want die rechtsbijstand heb ik destijds afgesloten toen ik nog freelance werkte, deze is later met de koop van ons huis aangepast.

Dit is mijn grootste zorg:
> Eigen huis
> Had een goed inkomen voor die 24u p/w die ze werkte
> Haar leeftijd (33) én de opvang van onze dochter

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komt een soort van regeling en de informatie ontvangt ze volgende week, ontslag is per 1 april, ik heb haar op het hart gedrukt niks te tekenen en vandaag met niemand verder er over te praten.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is haar ontslag aangezegd

 

of

 

Is haar gezegd op zoek te gaan naar een andere baan.

 

In het eerste geval moeten ze eerst maar eens een ontslagvergunning zien te krijgen.

 

In het tweede geval zit je in een zeer lastig parket.

 

Beide gevallen vragen om een advocaat.

 

Laat je niet afschepen!

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals al aangegeven, niets tekenen. Direct schriftelijk en aangetekend een protest aantekenen.

 

Ik zou niet wachten met het inschakelen van je rechtsbijstand. In dit geval is de verslechterde verhouding tussen werkgever en werknemer redelijk zeker te wijten aan de werkgever. Wanneer dit aantoonbaar gemaakt kan worden praat je niet meer over een oprotpremie (die meestal door de kantonrechter op 1 maandsalaris per gewerkt jaar wordt gesteld), maar over een schadevergoeding. En die kan vele malen hoger zijn.

 

 

Just my 2 cents....

 

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik nog niet, maar wat is precies het verschil?

Het lijkt dat dit allemaal al een tijdje achter haar rug gaande is, want anders kunnen ze moeilijk zeggen, einde vd maand is je laatste werkdag. Dus hebben ze alleen een onstlagvergunning aangevraagd alvorens ze vanochtend te horen kreeg dat ze niet voldoende zou functioneren.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bel eens even met het FNV.

daar hebben ze wel vaker met dit bijltje gehakt, en lopen er specilisten op dit gebied rond.

als je nog geen of korter dan ik meen één jaar lid bent, kost het dacht ik ong. €100 advocaat kosten.

succes.

 

 

PS. daarom wil er "iemand" het ontslag recht invoeren.

Want als ze dat er éénmaal door hebben regent het dit soort gevallen.

 

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat weet ik nog niet, maar wat is precies het verschil?

 

In het eerste geval moeten ze haar ontslaan (ontslagvergunning nodig)

In het tweede geval gaan ze er van uit dat ze een andere baan zoekt en zelf ontslag neemt (lekker makkelijk én goedkoop)

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...