Ga naar inhoud


[TF-77x0HDPVR] Algemene discussie: Hardwaremodificatie TF-77x0HDPVR


Murdock

Aanbevolen berichten

Citaat:
Er blijken meerdere (technische) leden te zijn die graag willen weten wat er met de TF gebeurt zonder dat ze zelf er aan mee aan de gang te gaan.

Inderdaad, ik wilde tot voor kort weten wat er nu werkelijk waarheid was inzake de modificatie. Ik heb dan verschillende keren gewaarschuwd niet te gaan modificeren alvorens we op z'n minst weten wat de modificatie werkelijk inhoud. Temeer ikzelf geen enkele problematiek kende met de 7700/Aston 1.05 combi.

 

Natuurlijk heb je het recht om te weten wat er met jouw machine gebeurd. In feite is dat hetzelfde "vaatje" waaruit wij tappen om te weten wat er allemaal achter die geheimzinnigheid schuilt van o.a. de importeur.

Het is jammer dat je nu de wrange vruchten plukt van een slechte organisatie, en wel specifiek het logistieke gedeelte. Maar dit laatste behoord meer onder het kopje "betrouwbaarheid dealer/importeur"

 

Tot slot, ook ik heb m'n bedenkingen over de uitlatingen van Murdock welke in de trant van:"Ik heb het modifcatie-bulletin mogen inzien en heb het ook in bezit, maar laat het jullie (lekker) toch niet zien"

Ik geloof nu wel van Murdock dat er een officiele modificatie bestaat en respecteer om mijn eigen wijze de "niet laten zien" stelling van hem.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 465
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Henri Aalten

Hij kan eventueel toestemming vragen, of hij dat op het forum mag vermelden.

Al begrijp ik wel dat hij dat niet uit eigen beweging doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten

Hoelang is je ontvanger nu al onderweg?


Morgen 2 weken.

En iedereen heeft het over een week uit en thuis.

Dus in Haarlem wordt beweerd dat het goed komt. Ik stond klaar met alle gegevens (serienummer, GLS nummer, NAW gegevens), maar daar doen ze niets mee. Ik mag toch aannemen dat er een database is met alle serienummers erin en de aangebrachte modificaties/reparaties.
Haarlem beweert dat het 14 cijferig GLS nummer ook voor de retourzending wordt gebruikt. Maar de daarop gebelde GLS kantoor zegt dat een code maximaal 2x gebruikt/gescand wordt. Dus bij inname pakket in depot en aflevering pakket. Volgens GLS wordt er een nieuw nummer aangemaakt voor de retourzending en die heb ik dus niet...

Het enige positieve is dat Rebox aangeeft dat er inderdaad in Almelo een bedrijf is die voor hun de modificatie verzorgd.
Maar een naam geven ze niet en kom ik dus niet te weten wat het nieuwe nummer is.
Ook beweerde ze dat GLS zowel de heen als de retourzending zou moeten verzorgen.
Bij GLS kunnen ze zonder dat nummer niet met zekerheid zien/zeggen of er een pakket voor mij in de route zit.

Voor mij persoonlijk is dit vervelend omdat er in het verleden regelmatig zendingen niet werden aangeboden door Selektvracht, TNT, TPG Post omdat ze het adres niet kunnen vinden. Vervolgens gaat de zending retour in een rolcontainer met nog meer kans op schade. Ik woon in een grote stad en niet eens in een diep verborgen bosweggetje of zo.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten

Al begrijp ik wel dat hij dat niet uit eigen beweging doet.

Hoe zo begrijp je dat?
Ik begrijp het althans niet.
Murdock zal ongetwijfeld een reden hiervoor hebben maar het minste wat hij naar mijn mening zou kunnen doen is enige inspanning te verrichten richting de partij waar de geheime informatie verstrekt is zodat zijn al dan niet geheime kennis hier op het forum openbaar gemaakt kan worden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk kunnen jullie meer halen uit volgende info:

 

1) aangezien we vanuit vlaanderen geen gebruik kunnen maken van de verzenddienst om de hardwaremodificatie te laten uitvoeren, nam ik contact op met mijn verkoper van het toestel. Hij mag/zal zelf de aanpassing verrichten maar heeft nog niet de nodige stukken van Topfield ontvangen. Maar Topfield stuurt de nodige stukken naar hem toe... Dus verkopers mogen blijkbaar WEL met goedkeuring van topfield de aanpassing uitvoeren.

 

2) het toestel is aangekocht zonder harde schijf en hebben zelf een harde schijf erin geplaatst. Dit verliep niet van een leien dakje: de eerste poging tot formatering via het toestel zelf duurde meer dan een nacht en hebben we via "stekker eruit" moeten onderbreken. Tweede poging: idem. Ondanks we volgens de handleiding de harde schijf NIET mochten formateren via de computer, hebben we dit wél gedaan. We plaatsen de geformateerde harde schijf in de topfield en gingen deze opnieuw formateren naar de gewenste fomateringsstructuur van topfield. Eén seconde later hadden we de melding dat de harddisk geformateerd was.

En wij hebben géén problemen met opnemen, haperingen, tijdsverschil tussen beeld en klank. Enkel problemen bij het zappen tussen gecodeerde en ongecodeerde zenders en wegvallen ondertiteling bij gebruik timeshift.

Liggen sommige problemen bij de formateringsstructuur die topfield wenst te gebruiken?

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik lees dat er mensen nu een Tofield terug krijgen met een garantie zeggel na de modificatie terwijl hij gekocht is zonder zegel???????????????????????????????

 

en dat terwijl er harddisk problemen zijn!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
maar het minste wat hij naar mijn mening zou kunnen doen is enige inspanning te verrichten richting de partij waar de geheime informatie verstrekt is zodat zijn al dan niet geheime kennis hier op het forum openbaar gemaakt kan worden.

Ik ben blij dat je niet werkzaam bent voor het ministerie van defensie, geclassificeerde info komt niet openbaar totdat de classificatie periode is verstreken(bij TF is dat over het algemeen tussen 1 en 3 jaar), dus ga er ook niet om zeuren.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW
[/quote

Ik ben blij dat je niet werkzaam bent voor het ministerie van defensie, geclassificeerde info komt niet openbaar totdat de classificatie periode is verstreken(bij TF is dat over het algemeen tussen 1 en 3 jaar), dus ga er ook niet om zeuren.


kijk ik krijg die info ook dus of het echt geheim is is wat anders alleen is het wel zo dat als je het openbaar maakt je het bij Topfield verder kan vergeten als je snapt wat ik bedoel!

daarom blijf ik bij mijn antwoord: TOPFIELD GEEFT NOG STEEDS DE VOOR KEUR AAN EEN SOFTWARE MATIGE UPDATE

hoe lullig het ook klinkt.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: Sigma
Origineel bericht van: WPW

Ik ben blij dat je niet werkzaam bent voor het ministerie van defensie, geclassificeerde info komt niet openbaar totdat de classificatie periode is verstreken(bij TF is dat over het algemeen tussen 1 en 3 jaar), dus ga er ook niet om zeuren. [/quote


kijk ik krijg die info ook dus of het echt geheim is is wat anders alleen is het wel zo dat als je het openbaar maakt je het bij Topfield verder kan vergeten als je snapt wat ik bedoel!

daarom blijf ik bij mijn antwoord: TOPFIELD GEEFT NOG STEEDS DE VOOR KEUR AAN EEN SOFTWARE MATIGE UPDATE

hoe lullig het ook klinkt.


Sigma, waarom zou Rebox dan een hardware modificatie doen, die veel geld kost, als dat niet nodig is zouden zij dat nooit doen denk ik

En het is geen verplichting om de modificatie te doen,
als je nu geen problemen hebt, laat het dan zo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Henri,

 

ik heb geen idee en ik laat me daar ook maar niet meer overuit hier.

 

Topfield Korea wil er nog niet op antwoorden.(even voor diegene die mij niet geloven, Topfield wil me nog geen definitief antwoord geven)!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Dat Topfield na komt wat ze zeggen éérst een software update daar geven wij de voorkeur aan!!!!!!!!!!!dat is nu gebleken

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW

Ik ben blij dat je niet werkzaam bent voor het ministerie van defensie, geclassificeerde info komt niet openbaar totdat de classificatie periode is verstreken(bij TF is dat over het algemeen tussen 1 en 3 jaar), dus ga er ook niet om zeuren.

WPW,
Dit antwoord slaat als een tang op een varken.
Laat ik nu niet bij Defensie werken (kun je dus nog steeds blij zijn) maar bij Justitie.
Laat ik nu ook nog alles van classificatie weten maar waar wij het hier in het forum over hebben is toch echt wel van een lager niveau.
Het gaat hierbij niet om inhoudelijk technische al dan niet geheime informatie maar om het feit dat eigenlijk niemand nu eens helder kan vertellen wat er nu precies aan de hand is.
Een aantal berichten staan haaks op elkaar.
Het lijkt mij toch wel dat je als gebruiker recht hebt om de waarheid te mogen vernemen.
In feite wil ik alleen maar weten wat er nu precies aan de hand is en ik wil zeker niet weten welke technische hoogstandjes door Topfield of wie dan ook zijn uitgehaald, dat mag voor mij best geheim blijven.
Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast RGF van der Kolk
Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: RGF van der Kolk
Ik volg dit onderwerp nu al een tijdje en snap niet dat jullie dat ding in de vuilnisbak gooien, zou er gek van worden, al die eindeloze discussies die van hot naar her gaan.

Waar heb jij nu bezwaar tegen? dat ding of de wijze waarop we (de forumleden) met elkaar communiceren.
Welke TF77xx heb jij trouwens?


Een prima werkende Topfield 7700HDPVR waar ik zeer tevreden over ben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sigma
[quote=WPW

daarom blijf ik bij mijn antwoord: TOPFIELD GEEFT NOG STEEDS DE VOOR KEUR AAN EEN SOFTWARE MATIGE UPDATE

hoe lullig het ook klinkt.

Sigma,

Mijn 7700HDPVR is nog niet weg geweest. Ik kan hem wel bij mijn verkoper inleveren en dan is hij - volgens hem vanwege de drukte - 2 to 4 weken weg.

Ik heb sinds dinsdag de nieuwe software. Eerst met de MediaGuard cam, maar die gaf toch heel af en toe nog een hikje in het beeld.

Vandaag mijn PowerCam Pro er in gedaan en hij staat nu (23.10 uur) al vanaf 19.00 uur aan. Nog geen enkel probleem gehad. Geen hikje en geen geregeld 1 seconde wegvallen van beeld en geluid. Ook de doorgifte van radiozenders via de boxen van een Home Cinema Set gaat nu vanaf het eerste moment perfect.

Kortom: ik ben eigenlijk niet (meer) van plan een HW update te laten uitvoeren en vindt het (tot dit moment) helemaal prima.

Groet, Alfons

Sorry, ging bovenaan niet helemaal zoals het hoort.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...