Ga naar inhoud


[TF-77x0HDPVR] Algemene discussie: Hardwaremodificatie TF-77x0HDPVR


Murdock

Aanbevolen berichten

Gast satbird2002

heb de TF net binnen, doos gescheurd en met tape bij elkaar geplakt, de extra doos waarin het geheel zat was niet meer gebruikt.

 

serienummers kloppen, doos en ontvanger en met wat ik opgeschreven hebt.

 

snel de ontvanger uitgepakt, tot heden geen fysieke manco's.

qua HW verbetering kan ik pas later iets overzeggen, moet nu werken.

 

er zit wel een extra warranty zegel op de TF(tegen het openen)

en als extra zat er een HDMI kabeltje bij????wellicht van iemand anders.

 

hoop dat de FW update een positieve uitwerking heeft op dit risico volle actie van Rebox

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 465
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Henri Aalten

Mijn ontvanger, werkt na de hartwaremodificatie

ook niet naar behoren.

 

Het lijkt wel of er niets aan gedaan is.

Heb mijn dealer gemaild hierover, wacht zijn bericht af.

 

Maar zo elders ook te lezen, ben ik daar ook niet de enige in.

Topfield en of de importeur, jullie gooien zo dit merk te grabbel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien enigszins Off-Topic maar voor diegene die de TF zelf nog per post moeten verzenden lees het volgende en huiver.

Woensdagmiddag stuur ik mijn TF7700 als Basispostpakket via TNT-Post voor modificatie naar een postbus in Odijk. Zowel op het pakket als op de daarvoor bestemde verzendzegel staat de juiste postcode plus plaatsnaam. Uiteraard staat op het pakket ook de naam van de ontvanger.

Omdat ik gisterenmorgen van de ontvanger nog geen ontvangstbericht had ontvangen (was afgesproken) heb ik via TNT Track & Trace met de barcode geprobeerd de zending te traceren.

Omdat dit niet lukte heb ik het daarvoor bestemde 0900 nummer (45 cent/m) gebeld en gevraagd of mijn pakket al was afgeleverd.

Deze vraag werd bevestigend beantwoordt maar toen ik vroeg waarom ik de zending dan niet kon traceren werd na langdurig zoekwerk (en vele € armer) aan mij doorgegeven dat de zending weliswaar was afgeleverd maar niet op het opgegeven adres !!!

Het pakket was uiteindelijk ergens bij Apeldoorn (en niet in Odijk bij Ede) op een postbus ter beschikking gesteld.

Alle pogingen om verdere informatie in te winnen waren tevergeefs en ik moest maar een formulier invullen, opsturen en dan zou het pakket wel weer worden teruggehaald.

Opgave van het juiste verzendadres en het (mijn) retouradres was onmogelijk.

Voor mijn geuite bezorgdheid dat het pakket bij de foutieve postbus zou worden opgehaald en wellicht kwijt kon raken was de medewerker ongevoelig voor.

Regels zijn regels en ik moest maar afwachten.

Ook kon men mij geen eventuele reden opgeven waarom een volledig andere postcode en afleveradres was toegepast maar dat kwam wel vaker voor !!!!

Al met al, nul – komma – nul medewerking, niet mee willen (kunnen) meedenken en vooral stug volhouden wat zij vooral niet konden doen.

 

Nu maar afwachten of het pakket weer door TNT teruggehaald kan worden.

Als ik een beetje pech heb ben ik de ontvanger kwijt maar het positieve hiervan is dat ik dan waarschijnlijk een nieuwe goedwerkende TF77xx kan kopen.

 

De les hieruit is in elk geval dat je alles via TNT verzekerd verzendt of eventueel via een andere transporteur. Of dit laatste echter beter is kan ik niet beoordelen.

 

 

 

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed ! Werkt inderdaad wel meteen beter is mijn ervaring.

 

Maar dan geen Recovery doen, want dan worden alle oude instellingen weer gebruikt.

getest met een CD moduul en een Aston Dual, beide werken na een fabriek reset uitstekend.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Voor zover ik heb kunnen lezen, ben jij de enige waarbij een aston (boven) + een diablo (onder) tegelijk goed werken. Of is het een toeval of heb je een uitvoering die geen kinderziektjes heeft.

Beste Omid, Inderdaad, de combinatie Aston/Diablo werkt bij mij zonder problemen. En ja, ,,,,,,,,,,,,,,,, ik twijfel enorm aan de HW-modificatie, nimmer is er ergens een specifiek bulletin hierover verschenen en Topfield Korea blijft bij een ontkennend standpunt.

 

Inmiddels zijn er al een aantal berichten die geen verbeteringen/resultaten merken aan hun gemodificeerde Topfield en zijn de beschadigde dozen na retourzending niet van de lucht.

 

Voorts in reactie op je verdere vragen, ik heb een gewone 7700 uitvoering van Topfied Korea, waar hij precies is gemaakt weet ik niet. Is dat ergens te zien aan de buitenkant ?

 

Ik raad en iedereen aan te wachten op de firmware-upgrade zodat bijv de editingfuncties gaan werken en we in timeshift kunnen overschakelen op recording als je iets leuks voorbij ziet komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Misschien enigszins Off-Topic maar voor diegene die de TF zelf nog per post moeten verzenden lees het volgende en huiver.
Woensdagmiddag stuur ik mijn TF7700 als Basispostpakket via TNT-Post voor modificatie naar een postbus in Odijk. Zowel op het pakket als op de daarvoor bestemde verzendzegel staat de juiste postcode plus plaatsnaam. Uiteraard staat op het pakket ook de naam van de ontvanger.
Omdat ik gisterenmorgen van de ontvanger nog geen ontvangstbericht had ontvangen (was afgesproken) heb ik via TNT Track & Trace met de barcode geprobeerd de zending te traceren.
Omdat dit niet lukte heb ik het daarvoor bestemde 0900 nummer (45 cent/m) gebeld en gevraagd of mijn pakket al was afgeleverd.
Deze vraag werd bevestigend beantwoordt maar toen ik vroeg waarom ik de zending dan niet kon traceren werd na langdurig zoekwerk (en vele € armer) aan mij doorgegeven dat de zending weliswaar was afgeleverd maar niet op het opgegeven adres !!!
Het pakket was uiteindelijk ergens bij Apeldoorn (en niet in Odijk bij Ede) op een postbus ter beschikking gesteld.
Alle pogingen om verdere informatie in te winnen waren tevergeefs en ik moest maar een formulier invullen, opsturen en dan zou het pakket wel weer worden teruggehaald.
Opgave van het juiste verzendadres en het (mijn) retouradres was onmogelijk.
Voor mijn geuite bezorgdheid dat het pakket bij de foutieve postbus zou worden opgehaald en wellicht kwijt kon raken was de medewerker ongevoelig voor.
Regels zijn regels en ik moest maar afwachten.
Ook kon men mij geen eventuele reden opgeven waarom een volledig andere postcode en afleveradres was toegepast maar dat kwam wel vaker voor !!!!
Al met al, nul – komma – nul medewerking, niet mee willen (kunnen) meedenken en vooral stug volhouden wat zij vooral niet konden doen.

Nu maar afwachten of het pakket weer door TNT teruggehaald kan worden.
Als ik een beetje pech heb ben ik de ontvanger kwijt maar het positieve hiervan is dat ik dan waarschijnlijk een nieuwe goedwerkende TF77xx kan kopen.

De les hieruit is in elk geval dat je alles via TNT verzekerd verzendt of eventueel via een andere transporteur. Of dit laatste echter beter is kan ik niet beoordelen.






Dit vind ik nou echt rot voor jou,zeker gezien er alweer velen kunnen genieten van hun Topfield.Maar toch nog fijne paasdagen toegewenst. smilesmilesmile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AVFreak

Dit vind ik nou echt rot voor jou,zeker gezien er alweer velen kunnen genieten van hun Topfield.Maar toch nog fijne paasdagen toegewenst. smilesmilesmile

Dat is heel vriendelijk van je maar ik hoef echter niets te missen want ik gebruik ook nog steeds mijn getrouwe TF5510PVR.
En uiteraard ook fijne Pasen toegewenst.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik op mijn werk een zending ontvang die beschadigd is of met tape van de vervoerder afgeplakt is, dan teken ik voor ontvangst, met de opmerking verpakking beschadigd.

Anders kan ik bij de leverancier geen claim leggen.

Volgens de leverancier kan hij op die gronde de transporteur aansprakelijk stellen.

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Vanmorgen weer een andere cam gebruikt, ook de orginele van C+

in verschillende slots.

 

Maar het is en blijft behelpen, met de bekende problemen.

 

De ontvanger is er eerder slechter op geworden.

 

mogelijk de stap nemen, om maar eens een paar consumentenorganisaties te schrijven, zoals Radar en of Kassa

 

Laten wij eerlijk zijn, dit duurd nu al 5 maanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten

mogelijk de stap nemen, om maar eens een paar consumentenorganisaties te schrijven, zoals Radar en of Kassa

Henri,
Op zich een goed plan alleen vraag ik me af of dit enig soelaas biedt.
Volgens mij heeft dit alleen zin als Radar of Kassa de Fabrikant, importeur of leverancier direct hierop kunnen aanspreken.
De leveranciers is nauwelijks iets te verwijten want deze verschuilen zich desnoods achter de importeur of fabrikant.
De medewerking van de importeur is op zijn zachts gezegd dubieus en dan hebben we het ook nog alleen maar over de Nederlandse modellen 7710.
De enige die men zou kunnen aanspreken is Topfield zelf want deze levert nu echte wanprestaties (nog steeds geen FW).
Ik denk echter dat zowel Kassa als Radar geen fabrikanten in 'Verwegistaan' aanspreken.
Volgens mij moeten we nog steeds afwachten totdat de beloofde FW wordt verstrekt en maar hopen dat dan de bekende problemen tot het verleden behoren.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast tinkywinky

Dames en Heren,

 

ik zou graag ook positieve geluiden willen horen over de top7710hdpvr. sinds mijn aanschaf 3 weken geleden en na ontvangst terug van upgrade CI module heg ik nog steeds veel plezier. ik gebruik PowerCam.Pro plus canaal digitaal kaart loopt als een zonnetje.

 

lees tevens vaak dat men niet kan opnemen en kijken naar een ander programma ook dit geen probleem.

 

misschien een ieder die problemen heeft alles terug zetten naar de basis en apparaat opnieuw installeren.

 

groetjes en fijne pasen,

tinkywinky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Henri Aalten

mogelijk de stap nemen, om maar eens een paar consumentenorganisaties te schrijven, zoals Radar en of Kassa

Henri,
Op zich een goed plan alleen vraag ik me af of dit enig soelaas biedt.
Volgens mij heeft dit alleen zin als Radar of Kassa de Fabrikant, importeur of leverancier direct hierop kunnen aanspreken.
De leveranciers is nauwelijks iets te verwijten want deze verschuilen zich desnoods achter de importeur of fabrikant.
De medewerking van de importeur is op zijn zachts gezegd dubieus en dan hebben we het ook nog alleen maar over de Nederlandse modellen 7710.
De enige die men zou kunnen aanspreken is Topfield zelf want deze levert nu echte wanprestaties (nog steeds geen FW).
Ik denk echter dat zowel Kassa als Radar geen fabrikanten in 'Verwegistaan' aanspreken.
Volgens mij moeten we nog steeds afwachten totdat de beloofde FW wordt verstrekt en maar hopen dat dan de bekende problemen tot het verleden behoren.


Ik begrijp, dat de dealers er niets aan kunnen doen, dat is waar.

Maar volgens de wet, is dat het aanspeekpunt voor ons,
zij zijn aansprakelijk, voor deze ellende, ook al kunnen zij er niets aan doen.

De dealer heeft ons deze ontvanger verkocht, niet de importeur

Maar zij kunnen dat natuurlijk weer verhalen op de Importeur.

En dan tot wanneer wil jij wachten op die update?
nog eens ruim 4 maanden !!!!

Hoe meer mensen het aangeven bij Radar, en of Kassa, des te eerder gaat er mogelijk iets gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De fout die de meeste van ons waaronder ik zelf gemaakt hebben is dat we niet terug zijn gegaan naar de dealers deze zijn de leverancier en die hadden het probleem met de importeur op moeten lossen maar slim ze hebben nu het probleem bij de kopers gelegd dus als er transport schade e.d is moet je als koper het zelf maar zien te regelen want ik denk dat de importeur zeker na het wijzigen van de terug roep site waar deze nu aangeeft dat de TF in een deugdelijke verpakking aan geleverd moet worden zich ingedekt heeft tegen eventuele claims.

 

mvrg wim g

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...