Ga naar inhoud

[TF-77x0HDPVR] Algemene discussie: Hardwaremodificatie TF-77x0HDPVR

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Dat is ook wat ik gedeeltelijk al aangeef.

Ik ben terug geweest naar mijn Dealer, deze vertelde mij Ik kan niets voor U doen, maar wel het geld opstrijken.

• Reacties 465
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Wij hebben al meer dan 4 maaden geduld gehad.

Geplaatst:

Dit schreef ik al weken eerder, ik heb jullie gewaarschuwd.

Citaat:
Dan ten aanzien van de modificatie, zodra ik meer zie dan teksten over hardware modificatie, CI-chips wat dat ook moge zijn, maar vooral de geheimzinnigheid waarmee zich vele mensen (leveranciers) zich melden binnen dit topic, ben ik pas overtuigd als ik een tekening en/of chip-revise bulletin mag en/of kan lezen.

Ik ervaar dit meer als een stunt van de importeur die probeert d.m.v. een geheimzinnige doch inmiddels officiele modificatie uitvoerig onder de media aandacht te brengen en zo de verkopen maar ook gemiste verkopen in kaart te brengen.

Ik daag dan ook een ieder uit die een dergelijke practische ondersteuning of publicatie kan laten zien. Per slot van rekening is dit toch een hobbyboard waarin we vroeger toch niets anders deden dan modificaties en verbeteringen aan elkaar uitwissel(d)en.

De commerciele belangen van de importeur en dealers hebben jullie kennelijk uit het oog verloren, mijn advies in deze;

Besteed je geld aan een CI welke jullie kaart goed leest, bijv een Aston 1.05 en een wireless Diablo. Kun je bekijken wat je wilt zonder hikken, haperingen en/of andere problemen.

Misschien is nog beter de goedkopere Diablo Light te nemen, dus de uitvoering waarin je kaart direct in kan. laugh

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Met de Powercam is het niet veel beter.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henri Aalten

Heb je al een fabrieks reset geprobeert?

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Ja geprobeerd, werkt iets beter maar nog lang niet goed.

Geplaatst:

Jammer dat de powercam ook niet geheel naar tevredenheid werkt.

Ik heb even geexperimenteert met de Dragon, is wel werkend maar hapert/freezed soms.

Misschien zou je eens binnenin kunnen kijken en bekijken wat ze nu precies hebben vervangen (IC) en met welke typenummer.

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Ik heb gekeken, maar ik weet niet wat zij gedaan hebben, het heeft niets geholpen, is er eerder slechter op geworden.

Heb zowel de dealer, en Rebox gesproken, en je wordt daar behandeld als oud vuil.

Dit is echt mijn laatste ontvanger van Topfield.

Gast herman19
Geplaatst:

Ben nieuwe hier.

Lees op ander forum positieve geluiden over TF 77**, zowel voor als na modificatie. Maar ook (veel meer) negatieve geluiden. Variërend van: niets veranderd tot slechter geworden. Met of zonder factory reset. Waarom de ene TF goed, de andere na HW modificatie wel, en de andere niet?

Korea geeft op zijn site aan dat er bij de TF 7700 2 modellen zijn voor wat betreft SW update: 23531 en 23231 en van TF 7710 zijn 4 modellen: 23031, 23131, 23331 en 23431. Vermelding van het SW nummer in berichten van “gelukkigen” (voor of) na HW update en “gedupeerden” kan zinvol zijn! Wellicht ligt daarin een verklaring.

Merkwaardig is ook, dat mijn TF 7700 het de ene keer veel beter doet, dan een ander moment. Forumleden leggen een relatie met het warm/heet worden van de CI. Zelf twijfel ik daaraan.

Het “hikken” met MediaGuard is ene moment veel erger dan het andere. Begint de ene dag in volle heftigheid bij start opname op ene tuner tijdens het kijken naar de andere. De volgende dag, zelfde tijd en zender bij start opnemen geen probleem. Daarin kan ik geen relatie met warmte zien.

De melding “gecodeerd signaal” met de Aston. Dit treedt nm op bij zappen van FTA zenders naar CD gecodeerde zenders? Feitelijk loopt er geen signaal door CI bij kijken naar FTA zender. En maakt de relatie met warm worden minder waarschijnlijk. (Ik sluit combinatie uiteraard niet uit).

Een nieuw apparaat werkt HW matig mi wel of niet. (Uitzonderingen daar gelaten, het bekende maandagochtend product. Maar in het geval van de TF zijn er dan wel veel geproduceerd op maandag).Waarom werkt de TF dan de ene maal veel beter dan de andere maal? En HW matig niet met CD (en TV Vlaanderen?). Lees nergens berichten dat Oosterburen ook problemen hebben. En in mijn Duitse zenderlijst voldoende gecodeerde kanalen.

TF 7700 23231, Aston 2.17 DVB nr 2557 en MediaGuard DVD nr 2298, Pionier DBR-S120NL, Triax 60, Astra 1 en Astra 3 Duo monoblock Quad.

Gast herman19
Geplaatst:

Ik snap best dat voor consumenten leveranciers de perikelen rondom de TF 7700 en 7710 een probleem is. Ook zij zijn afhankelijk van de fabrikant of importeur. Maar die "aap" is er een tussen de fabrikant, importeur en leverancier.

Even gegoogled.

Wet 'Koop en garanties' in werking getreden

Persbericht | 01-05-2003

Op 1 mei 2003 is de Wet 'Koop en garanties' in werking getreden (Wet van 6 maart 2003, Stb.110). Deze wet geeft uitvoering aan de Europese richtlijn inzake bepaalde aspecten van de verkoop van en de garanties voor consumptiegoederen. Richtlijn en wet beogen een gemeenschappelijk minimum niveau van consumentenbescherming te scheppen, ongeacht de plaats van aankoop van goederen binnen de Europese Unie.

Het gaat daarbij om de koop van roerende zaken (producten) die voor particulier gebruik door beroepsmatige verkopers worden aangeboden. Daarbij kan het gaan om duurzame gebruiksgoederen, maar ook om levensmiddelen, planten en dieren. "Diensten" zijn van deze regeling uitgezonderd.

Verplichtingen verkoper

De verkoper is verplicht een product te leveren dat voldoet aan de eigenschappen die bij de koop zijn toegezegd en aan eigenschappen die de koper bij normaal gebruik ervan mag verwachten. De verkoper is daarbij niet alleen gebonden aan zijn eigen mededelingen, maar ook aan de reclame die de fabrikant voor het product maakt.

Defecten en gebreken

Als een product na aanschaf defect gaat of gebreken vertoont die de koper niet behoefde te verwachten, dan kan de koper de verkoper voor dat defect of gebrek aanspreken. Wat de koper mocht verwachten is afhankelijk van tal van omstandigheden, zoals de aard van het product, de intensiteit van het gebruik en de toezeggingen van de verkoper en de producent. Het moet dan wel gaan om een defect dat al aanwezig was op het moment van levering ook al openbaarde zich dat pas later (bijvoorbeeld roest bij een auto).

Openbaart zo'n defect zich binnen zes maanden na aanschaf dan wordt ervan uitgegaan dat dit het gevolg is van een gebrek dat al bij levering bestond. De verkoper moet aantonen dat dat niet het geval is. Het is dus niet zo dat de verkoper gedurende deze zes maanden moet instaan voor elk gebrek. Indien hij bijvoorbeeld aannemelijk kan maken dat het gebrek het gevolg is van een onjuist gebruik of een onjuiste verzorging, dan is hij niet aansprakelijk. De verkoper hoeft derhalve gedurende deze zes maanden niet in te staan voor elk gebrek alsof hij een garantie heeft gegeven.

Dit alles geldt niet voor producten die bijvoorbeeld aan een bepaalde houdbaarheidsdatum zijn gebonden of een beperkte levensduur hebben, zoals etenswaren en viooltjes. Indien een gebrek zich na deze zes maanden openbaart, dient de koper te bewijzen dat het gebrek al bij de aflevering bestond.

Wat te doen bij defect?

Vanaf het moment van ontdekken van een defect of gebrek aan een product heeft de koper twee maanden de tijd om bij de verkoper te klagen en eisen te stellen. Wacht hij daarmee langer dan twee maanden dan verspeelt hij zijn rechten. Die rechten verspeelt hij ook als hij niet binnen twee jaar na de ingediende klacht actie onderneemt, bijvoorbeeld een gerechtelijke actie.

Meer informatie: Factsheet Consumentenkoop en garanties

Volgende brief verzonden aan mijn leverancier na wat raadplegen Google(

Disclaimer: Let op, overname van deze brief, geheel of gedeeltelijk gebruik geschied VOLLEDIG op eigen risico. Opsteller van deze brief aanvaard geen enkele aansprakelijkheid.

AANGETEKEND VERZONDEN

Naam leverancier

Betreft: defect TOPFIELD 7700 HD TWIN PVR

Plaat, datum

Geachte meneer, mevrouw,

Bovenstaande satelliettuner kocht ondergetekende bij u op datum ....onder bestelnummer....

U is bekend, vanuit de Nederlandse importeur Rebox, dat er bij het model TOPFIELD 7710 HD TWIN PVR

problemen zijn met de Comon Interface module bij dit apparaat. Er zijn identieke problemen met het model TOPFIELD 7700 HD TWIN PVR. Voor de TOPFIELD 7710 HD TWIN PVR is een terugroep actie opgezet door de Nederlandse importeur REBOX (www.rebox.nl: uw apparaat heeft mogelijk problemen met het gebruik van één of meerdere CI (CAM) module(n). Omdat deze problemen niet meer verder softwarematig op te lossen zijn is er besloten om over te gaan tot een (kleine) hardwarematige aanpassing).

Op 04-03-2008 had ik telefonisch contact met 1 van uw medewerker rondom deze kwestie. Deze kon nog geen uitsluitsel geven mbt de oplossing voor de TOPFIELD 7700 HD TWIN PVR. Ik verzocht hem, ter informatie van mij als klant, de ontwikkelingen rondom een oplossing actueel te vermelden op uw website.

Ik verwacht dat de problematiek rondom de Comon Interface module van mijn TOPFIELD 7700 HD TWIN PVR uiterlijk binnen 2 maanden na dagtekening van deze brief, te stellen per 15 mei 2008, duurzaam opgelost zijn. Ik verzoek u vriendelijk de genoemde gebreken te herstellen, of het product te vervangen. Gezien de verleende garantie ga ik ervan uit dat er geen kosten zijn verbonden aan herstel of vervanging.

Als u van mening bent dat mijn klachten onterecht zijn, wijs ik u op de omgekeerde bewijslast die de verleende garantie met zich mee brengt.

Verder verzoek ik u om toezending van uw algemene voorwaarden zoals van toepassing op 16 januari 2008. Op 04-03-2008 nog in te zien via uw website. De afgelopen dagen niet meer,

Uw reactie en bevestiging van deze brief tegemoet ziende,

Met vriendelijke groet,

TF 7700 23231, Aston 2.17 DVB nr 2557 en MediaGuard DVD nr 2298, Pionier DBR-S120NL, Triax 60, Astra 1 en Astra 3 Duo monoblock Quad.

Gast satbird2002
Geplaatst:

@netjes Herman19

Dit als voorbeeldbrief voor wie de TF zat is met zijn gebreken, en dat is niet alleen de CI ...want wie heeft het divx aan het werken?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henri Aalten

Hallo Henri,

Ik volg deze tread met veel intresse (ik zelf heb overigens deze ontvanger niet), ik ga er nog wel één kopen als de Bugs er uit zijn blush

Nu las ik op het Duitse Topfield-Forum, dat er veel problemen zijn met de HD die er in geplaats is:

Sehr geehrte ………………,

ein Grossteil der Bugs hängt mit nicht zertifizierten Festplatten zusammen. Eine Lösung für dieses Problem ist jedoch nicht so einfach zu finden, da die Schreibzugriffe dieser Festplatten zu viel Zeit benötigen.
Sobald dieses Problem zufriedenstellend gelöst werden konnte, wird eine neue Firmware erscheinen.

Mit freundlichem Gruß,
Michael Gerhard

Ihr Topfield Europe Team

Kan het niet zo zijn dat hier in Nederland net zo als in Duitsland, verschillende merken/types HD's ingebouwd worden!
Dit omdat de één deze problemen niet heeft, en de ander juist wel!

Mischien eens onderling vergelijken, welk type er is ingebouwd frown

Groetjes, BBC

Gast herman19
Geplaatst:

@BBC:

Opzich interessante gedachte! Er zijn klanten welke zelf HD hebben moeten inbouwen. Wellicht kunnen deze de HD tijdelijk uitbouwen en met positieve berichten komen.

Nu ff grapje: Wie durft als eerste TF nogmaals aan te bieden aan Ahead (Rebox), nu voor HD modificatie? Wie heeft er nog een doos te leen die heel is (haha)?

TF 7700 23231, Aston 2.17 DVB nr 2557 en MediaGuard DVD nr 2298, Pionier DBR-S120NL, Triax 60, Astra 1 en Astra 3 Duo monoblock Quad

Geplaatst:
Citaat:
want wie heeft het divx aan het werken?

Geen enkel probleem hier, maar mijn 7700 is nog niet gemodificeerd.
De TF staat hier vaak en lang aan wel een 18 uren per dag soms.
Hij wordt zeker warm, maar hij heeft de ruimte hier om die warmte kwijt te raken.
Met de oude Xcam draait hij goed, geen haperingen / freezes o.i.d. Maar het is wel de bedoeling dat hij ook met de andere cams goed gaat draaien uiteindelijk he.
Wat ik net lees over de harde schijven is zeker een interessant iets want dat is wel een grote variabele in de diverse TF's .

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.