Ga naar inhoud


[TF-77x0HDPVR] Algemene discussie: Hardwaremodificatie TF-77x0HDPVR


Murdock

Aanbevolen berichten

Gast herman19

Nieuwe SW op www.topfield.co.kr voor TF 7700HD PVR 23231 firmware (23231) 2008.03.19!

 

 

TF 7700 23231, Aston 2.17 DVB nr 2557 en MediaGuard DVD nr 2298, Pionier DBR-S120NL, Triax 60, Astra 1 en Astra 3 Duo monoblock Quad

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 465
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Gast herman19

Vraag voor een techneut:

 

Er wordt hier gesproken en op diverse andere plekken dat je na SW update of na CI modificatie factory reset moet doen. Recent de factory recet knop op mijn laptop aangeraakt tijdens het opstarten en al mijn geïnstalleerde programma's eraf. Na gevraagd bij sijsteembeheerder: is soort noodknop als niets meer werkt. Apparaat wordt teruggezet naar (af?)fabriek instelling.

 

Vraag aan al die welwillende recetters: kijk eens bij (AB)Menu -> informatie -> ontvangerstatus? Aldaar staat laatste SW update. Sinds zo even bij mij 19-03-2008.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de factory reset meer zien als een soort van schone lei.

 

Ik heb de nieuwe sw net in de 7700 gezet en de aston 2.18 erin gezet, maar die ervaringen kunnen beter in de nieuwe software topic.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast herman19

Voorzichtig optimistisch geluid na SW Update 19-03-2008 TF 7700!

 

Aston lijkt goed te lopen.

 

Schakelen tussen regionale (FTA) zenders een duurt een kleine 2 tellen. Beeld “valt er ook snellere in (minder aanzwellen van beeldopmaak +geluid).

 

De CD kanalan varieert met signaalsterkte wat je in menubalk ziet: 90-98% seconde of 3 -4. Daar waar de signaalsterkte terugvalt naar 80% zo’n 5-6 seconden. Enkele frequenties met lagere signaalzwakte kort zwart beeld, 1 seconde “gecodeerd” en dan is er beeld.

 

MediaGuard paar “hikken gezien”.

 

Voor deze update had ik “dubbelbeelden” met de TF (niet met de Pionier). Deze zijn nu weg. Dubbelbeelden waren zichtbaar in TV menu. Het menu wat bijvoorbeeld verschijnt bij harder en zachter zetten van de TV met de AB van de TV.

 

In de groene letters van volume op het beeldscherm en de zich rechts bevindende groene verticale balkjes kon je “beeldmateriaal” zien. Dit “beeldmateriaal (van elders van het beeld cq van fragmenten eerder uit het gekeken programma?) liep van links naar rechts over het beeld in een kolom van boven naar benden. Nu loopt het beeld qua lijnen door in het groen ter plaatse van het woord “volume en de horizontale balkjes” gewoon door.

 

Het beeld is mooier en scherper sinds SW update. Voorheen had ik indruk, waar heb ik die 600euro voor uitgeven tov 8 jaar oude Pionier?

 

Ik denk (let op, ik zeg denk) dat ik een verklaring voor probleem TF heb. Een combinatie van factoren.

 

1)Vanmorgen nog, een opvallende waarneming tijdens sneeuwbui. Oude Pionier geeft bij wegvallen signaal “blokkenpatroon”. Beeld staat stil in legio kleine blokjes van +/- 1x1 centimeter. Waneer tgv toename sneeuwdichtheid signaal nog slechter wordt, valt ontvangst helemaal weg.

 

Bij Topfield (nog niet voorzien van SW update 19-03-2008) ontstaat op dat moment melding “gecodeerde uitzending” met Aston. FTA zenders heb ik niet gecheckt, kids wilden Nickelodion kijken.

 

Ofwel de sterkte van het ontvangen signaal. Dat wordt beïnvloed door een aantal zaken: Exacte uitrichting schotel. Geografische positie. Soort schotel en LNB. Lengte en kwaliteit coaxkabel.

En vergeet niet wat er tussen satelliet en de schotel gebeurd: Veel regenbuien en ijs in hogere stratosfeer kunnen wij niet zien.

 

2)Bovengenoemd SW probleem. Het “verstrooien van het signaal”.

 

3) De capababiliteit van de Aston icm CD smartcard.

 

 

1)Waarom de ene TF bezitter wel en de andere niet blij met de HW update?

 

Ik denk dat er sprake is van een “omslagpunt” in bovenstaande zaken: Exacte uitrichting schotel. Grootte vd schotel. Soort LNB, wellicht zelfs kwaliteit en lengte coax.

 

En daarom geen problemen? Zie formaat schotel @Melle: hij heeft met ongemodiciseerde TF 7700 met Aston geen probleem. En groot formaat schotel!

 

De factor “weer” is voor mij de verklaring, “balancerend” op een labiel evenwicht van bovenstaande factoren, de reden waarom de ene maal wel en de andere maal geen of minder problemen met de TF heb?

 

Zo ook het snel schakelen tussen verschillende zenders wellicht een toename van verstrooien van beeld informatie veroorzaakt met als gevolg “gecodeerd signaal”. De Aston kan er niets van bakken herkent Aston als gescrammed signaal) en geeft signaal “gecodeerd signaal”.

 

TF 7700 23231 Hard Disk: 500GB_SATA, Aston 2.17 DVB nr 2557 en MediaGuard DVD nr 2298, Pionier DBR-S120NL, Triax 60, Astra 1 en Astra 3 Duo monoblock Quad

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Moet je dan iedere keer als er een wijziging is, ook bij een nieuwe firmware een reset doen?

 

Of is dit alleen bij een hardware modoficatie nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zie formaat schotel @Melle: hij heeft met ongemodiciseerde TF 7700 met Aston geen probleem. En groot formaat schotel!

 

Tuner 1 staat hier op een 68 cm Funke

Tuner 2 staat op de 99 cm Funke draaibaar.

 

Beide lopen goed. Ik heb nog steeds de Aston erin en ik heb nog geen fout kunnen ontdekken tot nu toe.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast herman19

@Melle,

 

Vermeld ook even type LNB? Single LNB's en draaibaar? Monoblock?

 

Zoals bekend is monoblock in staat 2 of meer signalen uit 1 schotel te "destilleren". Dat dit tot verzwakking van signaal leidt is te verwachten. Signaal is digitaal. Er zitten bij quad dus of 4 "recievers" id kop, of quad stuurt ieder opeenvolgend ééntje of nulletje naar opeenvolgende uitgang 1 t/m 4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Moet je dan iedere keer als er een wijziging is, ook bij een nieuwe firmware een reset doen?

Of is dit alleen bij een hardware modoficatie nodig.


Ik ben ook wel nieuwsgierig naar het antwoord op deze vraag. Ik las zelfs op de site van Topfield dat je bij de laatste firmware van de TF7700HSCI VOOR de installatie ook een factory reset moet doen.

Groet, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

De (Golden Interstar) Quad zit op de Funke 68cm, hier zitten 4 Topfields aan. (2x5000, 1x5510, 1x7700)

[Edit] De Golden Interstar is vandaag 25-03-2008 vervangen door een Duo Lnb Quad

 

De Smart Titanium zit op de draaibare 99cm en die zit op tuner 2 van de 7700.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar het antwoord op deze vraag. Ik las zelfs op de site van Topfield dat je bij de laatste firmware van de TF7700HSCI VOOR de installatie ook een factory reset moet doen.

Groet, Alfons

Alfons,
Ik had dit ook gelezen en had eerst mijn twijfels of deze mededeling wel expliciet voor de TF7700HSCI bedoeld was of dat dit ook voor de TF7700HDPVR van toepassing was.
Nu denk ik zelf dat dit inderdaad alleen voor de HSCI bedoeld is omdat de FW op een EPROM of iets dergelijks wordt geplaats en niet op een HDD zoals op de HDPVR.
Maar het zou wel handig zijn als Topfield iets nauwkeuriger omging met updateinstructies.
Volgens mij moet je eerst de FW update testen en als blijkt dat het niet goed functioneert de factory reset uitvoeren.
Op zich is het natuurlijk belachelijk dat we als gebruikers moeten gaan gissen welke de beste optie is.
Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de nieuwe firmware er inmiddels instaan zonder vooraf een factory reset te hebben gedaan. Wel daarna. Ik ben wat aan het uitproberen geweest en mijn eerste indrukken zijn wel positief. Overigens: ik heb nog geen hardware update gehad.

 

Zie verder de draad over Firmware Nieuws.

 

Groeten, Alfons

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb toch al die tijd gezegt dat Topfield het eerst zou proberen op te lossen zonder hardware update

 

overigens geeft Topfield daar nog steeds de voorkeur aan

 

het zou mooi zij als we hier een nieuwe Topik over zouden beginnen

 

en daar in de problemen scheiden met wel hardware update en geen hardware update

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sigma
ik heb toch al die tijd gezegt dat Topfield het eerst zou proberen op te lossen zonder hardware update

overigens geeft Topfield daar nog steeds de voorkeur aan



Dag Sigma,

Als het nu goed is en blijft, zou ik idd niet weten waarom ik nog een hardware update moet hebben.

Groet, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest

Als het nu goed is en blijft, zou ik idd niet weten waarom ik nog een hardware update moet hebben.
Groet, Alfons

Alfons,
In principe sluit ik mij hierbij volledig aan.
Het wordt een ander verhaal als Topfield nu eens kleur bekend en helder maakt waar het HW modificatie verhaal vandaan komt. Het zal niet zomaar uit de lucht komen vallen.
Het is niet uitgesloten dat de HW modificatie uiteindelijk wel nodig is omdat deze modificatie dan zaken mogelijk maakt die zonder deze modificatie niet met nieuwe FW op te lossen is.
Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...