Ga naar inhoud


[TF-77x0HDPVR] Algemene discussie: Hardwaremodificatie TF-77x0HDPVR


Murdock

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Alfons Verbiest

Als het nu goed is en blijft, zou ik idd niet weten waarom ik nog een hardware update moet hebben.
Groet, Alfons

Alfons,
In principe sluit ik mij hierbij volledig aan.
Het wordt een ander verhaal als Topfield nu eens kleur bekend en helder maakt waar het HW modificatie verhaal vandaan komt. Het zal niet zomaar uit de lucht komen vallen.
Het is niet uitgesloten dat de HW modificatie uiteindelijk wel nodig is omdat deze modificatie dan zaken mogelijk maakt die zonder deze modificatie niet met nieuwe FW op te lossen is.
Jürgen


Volgens mij heeft Topfield dat gedaan door van niets te weten over de hardware update. Initiatief kwam van de nederlandse importeur en is klaarblijkelijk door anderen ook overgenomen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 465
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: winwiz

Volgens mij heeft Topfield dat gedaan door van niets te weten over de hardware update. Initiatief kwam van de nederlandse importeur en is klaarblijkelijk door anderen ook overgenomen.

Dit lijkt mij niet reeël.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een importeur op eigen houtje HW modificaties uitvoerd zonder dat de fabrikant hiervoor toestemming geeft of op zijn minst hierover geïnformeert wordt.
Als dat inderdaad zo is dan lijkt het mij niet raadzaam om de HW modificatie uit te laten voeren want je weet dan immers niet hoe zich latere FW upgrades manifesteren.
Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002

geloof maar niet dat het een idee is vd importeur deze heeft inhoudelijk geen technische kennis vd componenten met zijn inhoud, anders hadden ze zelf wel een merk X op de markt gezet.

 

het kan niet anders zijn dan dat het van TF zelf komt, uit welke hoek is dan onduidelijk.

 

De Hw modificatie doen ze echt niet voor jan met de korte achternaam, daar is vooraf toch echt wel het een en het ander over nagedacht. wat het dan ook mag zijn, en wat gaat komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satbird2002
geloof maar niet dat het een idee is vd importeur deze heeft inhoudelijk geen technische kennis vd componenten met zijn inhoud, anders hadden ze zelf wel een merk X op de markt gezet.

het kan niet anders zijn dan dat het van TF zelf komt, uit welke hoek is dan onduidelijk.

De Hw modificatie doen ze echt niet voor jan met de korte achternaam, daar is vooraf toch echt wel het een en het ander over nagedacht. wat het dan ook mag zijn, en wat gaat komen.


ach ja wat zal ik hier op zeggen.............dus niets

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002
Origineel bericht van: Sigma
Origineel bericht van: satbird2002
geloof maar niet dat het een idee is vd importeur deze heeft inhoudelijk geen technische kennis vd componenten met zijn inhoud, anders hadden ze zelf wel een merk X op de markt gezet.

het kan niet anders zijn dan dat het van TF zelf komt, uit welke hoek is dan onduidelijk.

De Hw modificatie doen ze echt niet voor jan met de korte achternaam, daar is vooraf toch echt wel het een en het ander over nagedacht. wat het dan ook mag zijn, en wat gaat komen.


ach ja wat zal ik hier op zeggen.............dus niets


Je hoef ook niks te zeggen, maar als je een andere verklaring hiervoor hebt mag je dat wel vermelden.

zelf ken ik geen enkele importeur die de fabrieksontwerp mag gaan wijzigen op eigen houtje zonder toestemming vd fabriek. jij misschien wel maar kom dan wel met iets waaruit het blijkt dat het een eigen initiatief is qua modificatie .
ik kan het verkeerd hebben, maar dat mag jij aantonen smile

cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sigma

ach ja wat zal ik hier op zeggen.............dus niets

Sigma,

Aan dit soort zowel niet ontkenende dan wel bevestigende opmerkingen hebben we natuurlijk helemaal niets.
Als je m.b.t. dit onderwerp wat te vertellen hebt doe het dan ook want met de bovenstaande opmerking bewijs je ons allen geen enkele dienst.
Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik heb dit als ééns eerder mee gemaakt met een ander merk

deze importeur is niet meer volgens mij.

 

hier mee wil ik niet zeggen dat de importeur van Topfield het niet goed doet maar het blijft vreemd dat Topfield-Korea de voorkeur geeft aan een software matige oplossing.

 

maar dit alles heeft te maken met het getaal 10 in het model nummer.geloof het of niet!!!!!!!!!!!!!!!

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Sigma

ach ja wat zal ik hier op zeggen.............dus niets

Sigma,

Aan dit soort zowel niet ontkenende dan wel bevestigende opmerkingen hebben we natuurlijk helemaal niets.
Als je m.b.t. dit onderwerp wat te vertellen hebt doe het dan ook want met de bovenstaande opmerking bewijs je ons allen geen enkele dienst.
Jürgen


kijk jij gelooft dus ook niet wat ik hier zeg.

ik zal maar niet zeggen waar ik me de laaste tijd in dit Topip aan heb gestoord!!!!!

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002
Origineel bericht van: Sigma
nou ik heb dit als ééns eerder mee gemaakt met een ander merk
deze importeur is niet meer volgens mij.

hier mee wil ik niet zeggen dat de importeur van Topfield het niet goed doet maar het blijft vreemd dat Topfield-Korea de voorkeur geeft aan een software matige oplossing.

maar dit alles heeft te maken met het getaal 10 in het model nummer.geloof het of niet!!!!!!!!!!!!!!!


verklaar je nader, dat vat ik ff niet want hoe zit het dan met de 7700 blijft onduidelijk confused


enne storende elementen zitten overal, houd je scherp :D ook na 4en laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

goed mijn berichten lezen met wat ik heb gezegt over het getaal 10 in het model

 

sorry maar ik blijf niet in herhaling vallen hier!

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou het alsnog eens kunnen uitleggen wat je bedoeld Sigma.

De berichten staan her en der, dus je zou het voor de duidelijkhied nog een keer in zijn geheel kunnen posten toch.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil even terug on topic gaan, heeft de hd er misschien mee te maken? Ik heb er een samsung spinpoint 500gb sata2 schijf in gezet en een xcam met diablo ci en hij staat minimaal 6 tot 8 uur aan per dag. Heb op tuner 1 een 88cm triax met titanium twin of quad lnb op a1,a2,a3 en hb en tuner 2 een 120cm echostar met single titanium. Ik heb 1x een vastloper gehad, reset gedaan en kanalen erweer ingezet. Verder heb ik geen enkel probleem met de ontvanger, kwaliteit beter dan de 5500 pvr die ernaast staat bij een standaard tv kanaal. d sw ka nnog wel verbeterd worden en ik mis mijn taps. Verder is het top ontvanger

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast herman19

Volg de duscussie (waarop alleen Rebox antwoord weet) mbt initiatief voor HW modificatie vanuit fabrikant of vanuit importeur. Vraagteken stel ik wel bij: begin maart terugroepactie TF 7710. Laatste SW update 18(?)-12-2007 en nu kleine 3 weken later na terugroepactie 19-03-2008. Als ik terugroepactie had moeten betalen, had ik nog even tot 19-03-2008 gewacht! wink

 

TF 7700 23231, Aston 2.17 DVB nr 2557 en MediaGuard DVD nr 2298, Pionier DBR-S120NL, Triax 60, Astra 1 en Astra 3 Duo monoblock Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002

net een bevestiging van dealer gekregen dat de HW mod vanuit korea tot stand is gekomen en de uitvoering via de importeur heeft gelopen, wat ook normaal is.

momenteel kan ik niet anders dan de dealer op zijn woord te vertrouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
zelf ken ik geen enkele importeur die de fabrieksontwerp mag gaan wijzigen op eigen houtje zonder toestemming vd fabriek. jij misschien wel maar kom dan wel met iets waaruit het blijkt dat het een eigen initiatief is qua modificatie .

ik kan het verkeerd hebben, maar dat mag jij aantonen

Volgens mijn ben je nu de gehele gang van zaken op z'n kop aan het zetten.

Ik wil je een vergelijk aandragen uit de autoindustrie, .......

 

Hoeveel bekende doch standaard auto's (merken) zijn door dealers tot zelfs importeurs veranderd/getuned, bijv- verbrede wielen, verlaagd onderstel, turbo en weet ik het allemaal wat mogelijk is en absoluut afwijkt van het fabrieksontwerp ?? De fabrikanten liggen echt niet wakker van dit soort modificaties, ...... sterkere ze juichen dit toe omdat dit commercieel enorm bijdraagt.

 

Dus in ons geval, de besproken (lees vermeende) modificatie kan wel degelijk een verbetering geven, echter er wordt geheimzinnig over gedaan door de importeur met als positief resultaat (voor hun) dat inmiddels de modificatie als stelling en/of absolute verbetering te boek staat.

 

Nogmaals Sigma en ook ik hebben constant onze twijfels inzake deze modificatie geventileerd. Het is daarom gek dat juist Sigma op zijn beurt nu moet aantonen dat het een eigen initiatief is van de importeur. Zolang de importeur zich blijft verhullen in het enkel oproepen ter modificatie en inmiddels blijkt dat er al modificaties zijn met verkeerde afloop, denk ik dat het beter is deze vraag te stellen aan de makers/uitvinders van deze modificatie. Ofwel, hoe zit het nu precies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...