Ga naar inhoud


Vandaag zijn de Nederlanse HD dagen gestart.


Gast fullHD

Aanbevolen berichten

Dat transponderhuur duur is begrijp ik, maar het is wel triest dat CDS altijd riep "we willen met een compleet pakket komen in plaats van een paar zendertjes", om vervolgens bijna 2 jaar later met een pakket te komen dat minstens zo schraal is als dat van de kabelaars in het begin, en zeker schraler dan het huidige HD pakket van de kabelaars.

 

Dat meer niet realistisch is met de kosten van een transponder en het aantal HD kijkers in NL snap ik, maar die rotsmoes dat ze wachten tot er een compleet pakket is klopt dus niks van.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: dj33333
wel erg teleurstelen hdaanbod van canaldigitaal maar 3 zenders waarom geen 10 hd kanelen meteen omzo concruties met de kabel aan te gaan . groeten dj


Neem een Sky-HD abo, dan heb je gelijk 17 HD kanalen. Maar dat doen Nederlanders weer niet omdat de prijs daarvan aan de hoge kant is (~70 euro per maand). HD abonnementen in het buitenland zijn sky-high geprijst (Premiere HD = 10 euro PER HD kanaal!), en ze gaan toch als warme broodjes over de toonbank. Hier in Nederland echter beginnen we bij 9,95 al te janken.
Kortom, het is nooit goed hier.

Wat wél jammer is is dat CDS blijkbaar geen overeenkomst heeft kunnen sluiten met Chellomedia wat betreft Film1/Sport1-HD. Een carrousselkanaal van deze 2 (gelijk aan het kanaal Premiere-HD zeg maar) had mooi geweest..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan natuurlijk ook dat het aantal Film1Sport1 abonnees veel te klein is om een (of twee) HD-zenders te rechtvaardigen. En dan maar kijken of die abonnees meer willen betalen. Volgens mij stond Chellomedia niet toe om een meerprijs te vragen voor de transponderhuur, dus die zenders brengen dan niets op buiten misschien een paar extra F1S1 abonnees.

 

Wat betreft te dure buitenlandse abo's: ja, daar zou ik ook geen abo op nemen. In geval van Sky dan ook naast de prijs omdat het niet zonder meer met een CAM werkt.

 

Maar als je de prijs vergelijkt met de andere Nederlandse aanbieder van HDTV, de kabel, dan is het pakket van CDS niet geweldig te noemen. Dit hadden ze 2 jaar geleden ook al kunnen introduceren, maar toen deden ze het niet omdat ze aan het wachten waren tot ze een "compleet pakket" aan konden bieden..

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Het kan natuurlijk ook dat het aantal Film1Sport1 abonnees veel te klein is om een (of twee) HD-zenders te rechtvaardigen.


Tsja, maar kabel vs sat blijft dan wel heel erg scheef wat betreft Film1/Sport1. Op de kabel betaal je net zo veel voor een Film1/Sport1 abo als bij CDS (19,95), maar je hebt dan wel de HD varianten er nog eens bij. En dat je als klap op de vuurpijl ook nog eens 6 sportkanalen meer hebt (incl. Tele2 voetbal) op de kabel laat ik dan nog buiten beschouwing...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de kabel kun je het niet vergelijken. Die bieden HDTV aan over de rug van de te veel betalende analoge kijkers... W8 maar eens af als de kabel "eindelijk" analoog gaat uitschakelen. Dan gaan/moeten ze ook €€€ gaan vragen voor HDTV ;-) HDTV is big business....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: dj33333
wel erg teleurstelen hdaanbod van canaldigitaal maar 3 zenders waarom geen 10 hd kanelen meteen omzo concruties met de kabel aan te gaan . groeten dj


Neem een Sky-HD abo, dan heb je gelijk 17 HD kanalen. Maar dat doen Nederlanders weer niet omdat de prijs daarvan aan de hoge kant is (~70 euro per maand). HD abonnementen in het buitenland zijn sky-high geprijst (Premiere HD = 10 euro PER HD kanaal!), en ze gaan toch als warme broodjes over de toonbank. Hier in Nederland echter beginnen we bij 9,95 al te janken.
Kortom, het is nooit goed hier.

Wat wél jammer is is dat CDS blijkbaar geen overeenkomst heeft kunnen sluiten met Chellomedia wat betreft Film1/Sport1-HD. Een carrousselkanaal van deze 2 (gelijk aan het kanaal Premiere-HD zeg maar) had mooi geweest..


Sky heeft meer abonnees dus is het per kijker goedkoper.
Dat is nou ons probleem.
Klein landje, als ze nou eens gingen samenwerken met een buitenlandse partij kunnen ze transponder ruimte delen hoeft er alleen nog ondertitels bij.

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jellesbode

Sky heeft meer abonnees dus is het per kijker goedkoper.
Dat is nou ons probleem.
Klein landje


Met België erbij zitten we ook weer niet zo heel gek ver van Engeland af qua inwonerstal, maar dat het hier dichter bekabeld is zal meer het probleem zijn.

Overigens heeft Sky-HD niet méga veel abonee's. Ik dacht dat ze in het eerste jaar tot 70.000 kwamen, en nu één a twee jaar verder zitten ze op 250.000.
Als CDS een heel goed HD pakket gaat hebben zie ik ze dat aantal ook wel halen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ze mij maar betalen om te kijken, want zoveel soeps wordt er niet uitgezonden.

 

Je krijgt ook nog een bak reclame over je heen, dus van mij hoeft het niet.

 

Ik zet mijn kaart nog liever om naar Gratis ned1, ned2 en ned3 plus de gratis buitenlandse kanalen.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er staat ondertussen een aankondiging op hun site, waarin gesproken wordt over het beginnen met ten minste 3 HD zenders, en de verwachting dat het aantal HD zenders in de loop van het jaar zal worden uitgebreid.

 

De eerste maand zijn de HD zenders vrij beschikbaar voor alle klanten.

 

 

Ik vraag mij alleen af of daarmee werkelijk alle klanten bedoeld worden of alleen die, die een SECA kaartje hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Er staat ondertussen een aankondiging op hun site, waarin gesproken wordt over het beginnen met ten minste 3 HD zenders, en de verwachting dat het aantal HD zenders in de loop van het jaar zal worden uitgebreid.

De eerste maand zijn de HD zenders vrij beschikbaar voor alle klanten.


Ik vraag mij alleen af of daarmee werkelijk alle klanten bedoeld worden of alleen die, die een SECA kaartje hebben.


...en de mensen moeten natuurlijk ook een HD-ontvanger hebben om het signaal te kunnen ontvangen... val ik helaas buiten de boot. cry
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Zie bericht op de site van Broadband TV Nieuws van 5 maart 2008.

Broadband




Citaat:
Canal Digitaal komt met boeket van 3 HD kanalen

March 5, 2008


Door Robert Briel

CanalDigitaal lanceert in de maand april een compleet HD zenderpakket via de ASTRA satelliet op 23.5 graden Oost bestaande uit dfrie kanalen. Nieuw in het aanbod zijn in ieder geval de documentaire zenders National Geographic HD en Discovery HD. Met nog diverse zenders zoals BravaHDTV worden afrondende gesprekken gehouden. De eerste maand is het aanbod gratis te bekijken, daarna bedraagt het maandelijkse abonnementsgeld 9,95 euro per maand. Hierbij zit dan ook het themapakket op 23.5 graden Oost inbegrepen.

Bron: Broadband TV Nieuws



En voor de mensen die al een abonnement hebben op het themapakket. Vervallen de kosten voor het themapakket als men zich abonneert op de HD zenders???
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je buiten een CDS-kaartje natuurlijk ook een HD-ontvanger hebben.

Zolang ik daar alleen maar 2 nieuwe zenders mee kan ontvangen,vind ik het nog niet de moeite waard.

Ik vind niet dat je het CDS kwalijk kunt nemen dat er nog maar zo weinig aanbod is daar de zenders zelf geen haast maken met nieuw HD-content.

Zo gauw als de publieken HD gaan uitzenden zal iedereen wel gaan overschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn ook enige HD FTA stations te ontvangen, waaronder BBC HD.

Je hebt dan wel een draaibare schotel nodig of meerdere LNB's.

 

Op de (nederlandse) publieken wacht je tot St. Juttemis.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...