Ga naar inhoud


water op bodemplaat Bauknecht vaatwasser


groeselt

Aanbevolen berichten

Vorige week knalde de zekering eruit. oorzaak was dus water op de bodemplaat van mij Bauknecht GSX4756.

wat zou oorzaak kunnen zijn, en heeft het nut om deze te laten maken of maar een nieuwe kopen ivm reperatiekosten.

 

ps pomp maakt ook een ander geluid dan anders

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je het niet zelf kan repareren of een klusser kent zou ik een nieuwe kopen.

 

Reparatie en voorijkosten kan je zo 300 euro kosten, en dan heb je alleen garantie op het vervangen onderdeel. Een nieuwe vaatwasser kost misschien 400-500 euro en dan kun je weer 5 jaar vooruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je daarna nog je vaatwasser gebruikt ???? Dat water op de bodemplaat kan wel kloppen omdat de zekering eruit is geknald heeft hij het water niet afgepompt en dus het programma niet afgemaakt. Dus de oorzaak hoeft niet het water op de bodemplaat te zijn.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De circulatiepomp zit op het laagste punt van de kuip van je vaatwas.

Meestal lekt na enkele jaren de dichting van die pomp en loopt er water (hoe weinig ook)( langs de as van de pomp en as van de motor) tot in de motor van de circulatiepomp...

Er ontstaat een lek, en isolatiefout: dus aardfoutschakelaar gaat in veiligheid!

Als dit al lang gebeurt, zal de lagering van de pompmotor aangetast zijn en is het aangeraden én pomphuis én lagering van de motor te vervangen.

 

Kan ook de afvoermotor zijn die lekt, maar dit is minder waarschijnlijk omdat die per beurt minder lang draait = minder sleet...

Nu is het afhankelijk hoeveel die pomp kost en lagering of motor vervangen wordt...

Ben je lid van de "doehetzelf club" kan het goedkoper als je handig bent!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult even moeten kijken waar dat water vandaan komt.

Ik had eens een scheurtje in de manchet zitten.

Voor een nog geen 50 euro heb je nieuwe. (als hij nog te krijgen is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...