Gast Bartje P Geplaatst: 5 maart 2008 Geplaatst: 5 maart 2008 Ik overweeg op mijn balkon een doorzichtige Vector 60cm schotel te plaatsen om Sky te kunnen ontvangen (kan kaart registreren op adres in Engeland). Tot een elevatie hoek van 22 graden staat een object welke de ontvangst wellicht beinvloed (berekening gemaakt met de hinder elevatie calculator op ***geen-reclame***). Om de astra 2 satelliet te ontvangen dient de schotel een elevatie hoek van 26 graden te hebben. Is het hoek-verschil (object op 22 graden, astra2 op 26 graden) groot genoeg om toch een degelijk signaal te ontvangen? Zou een grotere schotel (Vector transparant 80cm) veel beter zijn? Het object is redelijk dichtbij (op 4m van de schotel) dus het iets hoger plaatsen van de schotel zou 't hoek verschil al enigzins kunnen vergroten maar veel speling heb ik niet). In ieder geval al hartstikke bedankt voor de informatie, ik heb al veel geleerd op 't forum en hoop dat ik geen overbodige vragen stel...
WPW Geplaatst: 5 maart 2008 Geplaatst: 5 maart 2008 4 graden speling is voldoende. 50cm speling is voldoende mocht die 4 graden niet precies zijn. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
mifi Geplaatst: 6 maart 2008 Geplaatst: 6 maart 2008 Origineel bericht van: WPW 4 graden speling is voldoende. 50cm speling is voldoende mocht die 4 graden niet precies zijn. Lijkt mij inderdaad geen probleem. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen