Gast poelie1 Geplaatst: 5 maart 2008 Geplaatst: 5 maart 2008 ik heb een TechniSat Skystar HD2 geplaatst in mijn htpc vista met de meegeleverde dvbvieuwer software werkt deze goed (alleen fta, wil met acamd connecten met newcs server lukt nog niet ander probleem) mijn doel is om progdvb 4.58.3 te gebruiken met acamd en dan alles te koppelen met dvbsbridge aan mce krijg dvbprog niet aan de praat mijn kaart komt voor in de device list maar als ik hem wil starten krijg ik de melding "cannot load filter and connect" wie kan mij een tip geven
Albert_H Geplaatst: 5 maart 2008 Geplaatst: 5 maart 2008 In de Filters map van de ProgDVB install staat een register.bat. Start die eens om de codecs te registreren. Misschien is dat het probleem. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast poelie1 Geplaatst: 7 maart 2008 Geplaatst: 7 maart 2008 helaas geen resultaat iemand nog een ander idee
Albert_H Geplaatst: 7 maart 2008 Geplaatst: 7 maart 2008 Het probleem ligt wel aan de output kant dus de koppeling met DirectX via de Graphs. Als je onder "settings", "Audio en Video", "DirectShow" kijkt heb je dan in het Default Graphs venster wel meerdere keuzes voor b.v. de TV channels? En is er geen een die werkt ? Probeer ook eens en andere Video Renderer. De fout die hij bij jou weergeeft betekend naar mijn mening dat de connecties naar de Codec's die in de Graph aangegeven worden niet gemaakt kunnen worden omdat de betreffende Codec niet in de registry te vinden is of de betreffende connectie niet beschikbaar heeft. Je gebruikt nogal een oude versie progDVB als het inderdaad om 4.58.3 gaat. Heb je in de FilterGraphs dir van de install wel .xgr files staan? Heb je een full install versie opgehaald op de proDVB.com site? Ik zie daar de 4.58 niet meer bij staan. Ik werk voor de Skystar 2 kaart nog met de 4.85.3 en nu voor de test met de FloppyDVT met 5.13.7. Albert_H Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast poelie1 Geplaatst: 7 maart 2008 Geplaatst: 7 maart 2008 albert je vraagt me nog al wat ik ga even op onderzoek wat ik je nu al kan zeggen is ik gebruik versie 4.5.83 omdat ik een koppeling naar MCE wil maken met dvbsbridge en wat ik daar begrijp moet ik deze versie hebben in default graph heb ik 4 puldown boxen tv channels ,tv/ac3 ,av3/H.264 en Radio channels ze staan alle 4 op main concept moet ik tv channels een andere optie Kiesen hoe probeer ik een andere video renderer? in de filtergraph dir staan 25 xgr files staat hier de goede voor mij tussen ?? ik heb de full install geinstalleerd weet niet meer waar ik hem heb gedownload alvast gedankt voor je reactie
Gast satster Geplaatst: 7 maart 2008 Geplaatst: 7 maart 2008 krijg dvbprog niet aan de praat mijn kaart komt voor in de device list maar als ik hem wil starten krijg ik de melding "cannot load filter and connect" Dit heeft dus niks met codecs te maken want daar kom je pas achter als de kaart gestart is albert en dat doet ie dus niet... ProgDVB download je gewoon bij www.progdvb.com en nergens anders. De makers van dvb-bridge gaven 4.85.3 aan omdat die versie toen recent was. Ik zou toch even updaten naar een recente versie want als ik zo dat changelog zie met oa.: 4.89.8 Some important improvements in ProgDVB Engine. 4.89.4 Fix very important problem for H.264/AVC channels. 4.88.7 Remake BDA module. 4.88.3 Support Diseq and DVB-S2 for FireDTV/FloppyDTV boxs, support diseq for Terratec products, CI for technotrend 3650 box, fix skystar2 bug and some other improvements. 4.88 Support CI for technotrend BDA the driver (3200, 3650), support TeVii S420 cards and many other improvements for compatibility with DVB hardware. Lijkt dit toch wel verstandig...
Gast poelie1 Geplaatst: 7 maart 2008 Geplaatst: 7 maart 2008 Origineel bericht van: Albert_H De fout die hij bij jou weergeeft betekend naar mijn mening dat de connecties naar de Codec's die in de Graph aangegeven worden niet gemaakt kunnen worden omdat de betreffende Codec niet in de registry te vinden is of de betreffende connectie niet beschikbaar heeft. ik heb ontdekt dat Mainconcept de Mpeg2 en de h2.64 decoder bevat dit is meegeinstalleerd met de skystar2hd installatie dit is de default optie dus ik denk wel goed waar horen die te staan in de registry
Gast poelie1 Geplaatst: 7 maart 2008 Geplaatst: 7 maart 2008 bedankt satstar voor de info ga even de nieuwste versie downloaden en testen ik neem aan dat ik wel de 4.x versie moet blijven gebruiken voor dvb-bridge
Gast poelie1 Geplaatst: 7 maart 2008 Geplaatst: 7 maart 2008 Citaat: ProgDVB download je gewoon bij http prog dvben nergens anders. ik ben even verward op de prog dvbsite in de dowload sectie bii 4.x generation staat versie nummer 5.89.8 dit moet toch 4.89.8 zijn kan er annyway niks downloaden krijg eror 404 heeft iemand voor mij de vista versie
Gast satster Geplaatst: 7 maart 2008 Geplaatst: 7 maart 2008 Tis een typefout van prog idd http://download.progdvb.com/ProgDVB4.89.8Std.exe http://download.progdvb.com/trial/ProgDVB4.89.8Pro.exe DVB bridge moet md api supported viewers hebben dwz je kan progdvb 5 en andere apps dvbdream, altdvb ook gebruiken.
Gast poelie1 Geplaatst: 7 maart 2008 Geplaatst: 7 maart 2008 Bij dvb bridge moet ik kiezen tussen de versie mytheater of progdvb dus nam ik aan dat ik een van deze moet gebruiken kan nog steeds niet downloaden ik grijg een eror 404 kan pagina niet vinden
Gast poelie1 Geplaatst: 7 maart 2008 Geplaatst: 7 maart 2008 Okee het is gelukt ik heb progdvb 5.13.8 pro gebruikt ik neem aan dat dvbsbridge met de update hier op werkt eerst wil ik de acamd plugin hier in gaan proberen weer een nieuwe uitdaging
Gast poelie1 Geplaatst: 7 maart 2008 Geplaatst: 7 maart 2008 nog even een vraagje als ik een hd kanaal selecteerd dan vraagt hij naar de elecom codec deze zijn toch niet verplicht ik moet toch ook de codec kunnen gebruiken van mainconcept die zijn geleverd met mijn skystar hd 2 kaart
IanPH Geplaatst: 9 maart 2008 Geplaatst: 9 maart 2008 Beste Poelie1, DVBSBridge werkt alleen met de 4 serie van ProgDVB. Begin maart heeft DVBLogic versie 1.1 (in principe alleen een update van de module voor ProgDVB) uitgebracht. Hierdoor wordt 4.89.6 ondersteunt waarmee ondersteuning voor nieuwere kaarten zoals de Skystar HD2, wordt toegevoegd. Deze ProgDVB versie is te downloaden op de site van DVBSBridge. Houdt er rekening mee dat geen enkele MCE versie (WinXP of Vista) ondersteuning biedt voor H264 gecodeerde HDTV signalen. MPEG2 HD tv werkt wel. Ian Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server (Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011 )
Gast poelie1 Geplaatst: 10 maart 2008 Geplaatst: 10 maart 2008 Origineel bericht van: IanPH DVBSBridge werkt alleen met de 4 serie van ProgDVB. (in principe alleen een update van de module voor ProgDVB) uitgebracht. Hierdoor wordt 4.89.6 ondersteunt waarmee ondersteuning voor nieuwere kaarten zoals de Skystar HD2, wordt toegevoegd. Beste IanPH na het instaleren van diverse versie's ben ik er inmiddels ook achter dat ProgDVB versie 4.89.6 de enigste optie is voor mij versie 4.58.3 ondersteund mijn skystar hd2 kaart niet Origineel bericht van: IanPH Begin maart heeft DVBLogic versie 1.1 dit is dus de versie die ik moet hebben ik loop in deze config tegen het volgende probleem aan na istalleren van DVBLogic versie 1.1 ProgDVB crashed met de melding : "Run BDA Graph Eror" en vervolgens "Device not started" en word vervolgens afgeloten. Als ik in dvbsbridge de service stop draait ProgDVB weer normaal iemand enig idee hoe dit op te lossen Origineel bericht van: IanPH Houdt er rekening mee dat geen enkele MCE versie (WinXP of Vista) ondersteuning biedt voor H264 gecodeerde HDTV signalen. MPEG2 HD tv werkt wel. dit weet ik, ik wil dan voor het kijken naar HD ProgDVB gebruiken maar dan moet ik de 4.89.6 pro versie hebben die kan ik niet vinden. Verplicht ProgDVB je de elecard codecs te gebruiken?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen