JAL Geplaatst: 5 maart 2008 Geplaatst: 5 maart 2008 Technomate9100 Na een paar maand met een aantal bugjes is met de release van de laatste UR 12 image, de Technomate een volwaardig alternatief voor een dreambox ( 500+ - 600 - 7000 - 7020 ) De laatste UR image 12 ( gebaseerd op de laatste CVS van Technomate ) heeft een aantal vervelende bugjes opgelost in de software voor deze ontvanger: quote: Fixed Diseqc protocols Fixed random rebooting bug Fixed widescreen switching Auto keys download when you do a reboot Auto Blue Panel update Fixed emulator memory leak Addition of preconfigured Gbox emulators for specific cards Added Nagra 3 support Fixed Subtitles Bovendien is cam handling geen probleem voor deze ontvanger naast alle populaire emu's kun je in deze box gewoon ook cams gebruiken ( ze werken allemaal ). Software is op enigma 1 basis ( dus alle emu's werken ook gewoon op deze box ) Op dit moment zijn er 3 actieve teams voor deze box : 1 - UR team 2 - DS Team 3 - EDG - Nemisis Daarnaast nog 2 franse teams die Itgate software aanpassen voor deze box : 4 - Doume ( met goodies ) 5 - Satlinux ( zonder goodies dus schone cvs ) Heb deze box nu een paar maaanden en met de release van de UR 12 image zijn de laatste bugjes voor mij opgelost, overblijvende bugjes : 1 - Hybriyde kanalen: als er zowel in 4:3 en in 16:9 uitgezonden wordt dan heeft de box nog moeite om de juiste te kiezen vooral als er gewerkt wordt met always 16:9. Als de instelling op 4:3 staat gaat ie altijd goed. 2 - Timeshifting werkt ( nog ) niet Al met al een volwaardig alternatief voor de nederlanse prijs van 249, specs : Specification Fully DVB compliant Linux open source ; Standard Linux API Getting various Linux applications 252MHz IBM PowerPC Processor (350MIPS) Internal Hard Drive (HDD) support for PVR Multi-Slot Flash Memory Card: SD, Olympus, Memory Stick, MMC, Smart Media Card etc. supported 10/100M Ethernet interface 72MB SDRAM Memory (64MB for Software Memory + 8MB for Hardware Memory) 16MB Flash Memory 2x Smart card slots S/PDIF interface (Optical & Coaxial) for Dolby bit stream out Sharp Tuner (2~45 Msps, SCPC scan) 1x Common Interface (CI) slot Firmware/Software upgrade through: Serial (RS232C), Memory Card, Ethernet & Internet Unlimited TV/Radio channel storage Very quick channel change time ; < 1 second Support multiple LNB switching control (DiSEqC 1.0, 1.1 & 1.2) Full automatic satellite/service scan Smart Electronic Program Guide (EPG) OSD & VBI Teletext Variable aspect ratio (4:3, 16:9) 24 OSD Language menu Programmable event timer Subtitle Parental Control C & Ku band reception Video Out: RGB, CVBS, S-Video & YPbPr selectable
Ron Geplaatst: 6 maart 2008 Geplaatst: 6 maart 2008 Citaat: overblijvende bugjes : 1 - Hybriyde kanalen: als er zowel in 4:3 en in 16:9 uitgezonden wordt dan heeft de box nog moeite om de juiste te kiezen vooral als er gewerkt wordt met always 16:9. Als de instelling op 4:3 staat gaat ie altijd goed. 2 - Timeshifting werkt ( nog ) niet Dat is voor mij dan geen volwaardig alternatief. Fatsoenlijk 16:9 schakelen en vooral timeshifting zijn voor mij wel een eerste vereiste voor een pvr receiver. Ron
basix Geplaatst: 28 maart 2008 Geplaatst: 28 maart 2008 ik heb hier een tm9100 met UR011 en dit is toch niet wat het moet zijn. Ik heb ook gezien dat er een UR013 uit is, nog niet geprobeerd.. Het is raar dat er al een 013 of zelfs een 012 is want de officiele versie is nog maar 011
basix Geplaatst: 2 april 2008 Geplaatst: 2 april 2008 013 werkt tamelijk OK. newcs en CCcam doen het wel niet zo goed met de kaartlezers, maar mgcamd standalone heeft geen problemen. het is nog steeds niet wat het moet zijn, nu krijg ik geen willekeurige restarts meer, maar wel af en toe enigma die zichzelf opnieuw start. Subtitles doen het ook niet als verwacht, maar ik weet niet of dit wel goed werkt op een dreambox (Goldmax 2 op eutel w3 met digiturk kaart)
Gast BRUUT-DREAM Geplaatst: 2 april 2008 Geplaatst: 2 april 2008 Origineel bericht van: basix ik heb hier een tm9100 met UR011 en dit is toch niet wat het moet zijn. Ik heb ook gezien dat er een UR013 uit is, nog niet geprobeerd.. Het is raar dat er al een 013 of zelfs een 012 is want de officiele versie is nog maar 011 Je moet je niet blindstaren op een Officieele Versie .. Kijk eens naar Dreambox 7000 Betriebssoftware / Image File: Release 1.08 from 02.07.2004 al enige tijd / jaren gebruiken wij versie 1.1.0 die is ook niet officieel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen