Ga naar inhoud

Help: Geen signaal meer

Aanbevolen berichten

Gast compucat
Geplaatst:

Ik heb een Humax en een EMU-box met DiSEqC motor. Beide receivers werken zonder probleem voor jaren al. Vanaf 2 dagen geleden kijg ik plotseling geen signaal meer, 0% dus.

Als ik zap, draait de schotel wel maar geen signaal. Wat kan het probleem ontstaan? Misschien de LNB is beschadigd? Ik heb de kabel op het receiver kant gecheckt, zit goed vast. Op het schotel kant gaan ik morgen checken.

Advies graag!

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Coax bij de motor/lnb kapot, het beweegt en gaat dus uiteindelijk ergens scheuren/breken.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Gast compucat
Geplaatst:

Ik heb net de kabel op het schotel kant gecheckt, ziet goed uit. Niks is gebroken lijkt me. Is het mogelijk om de kabel te meten met bv. een multi-meter? De kabel loopt van de LNB via de model naar de receiver. Hoe kan ik het probleem isoleren, kabel, motor of LNB?

Geplaatst:

Meten kan ja maar voor een paar tientjes zou ik de lnb/kabel vervangen en de uitgaande kabel de connector er opnieuw opzetten. 1 meter coax en lnb kost ook geen drol meer. Zet de motor eens op hotbird en lus de coax dan buiten-om door.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:
Origineel bericht van: compucat
Ik heb net de kabel op het schotel kant gecheckt, ziet goed uit. Niks is gebroken lijkt me. Is het mogelijk om de kabel te meten met bv. een multi-meter? De kabel loopt van de LNB via de model naar de receiver. Hoe kan ik het probleem isoleren, kabel, motor of LNB?

Je kan de kabel tot op zekere hoogte met je multimeter checken: stel hem in op weerstand en kijk of de kern van begin tot eind is verbonden, en de aarde, en of kern en aarde niet met elkaar verbonden zijn. Buig de kabel ook een beetje heen en weer tijdens het meten om de beweging van de motor na te doen.

Maar wat WPW al zei: een kabel kost sowieso bijna niets meer en een goedkope LNB, al was het maar om te testen, ook niet. Voor 10 euro kan je klaar zijn, en aangezien de motor nog kan draaien is het probleem dan vrijwel zeker opgelost.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:

Er is overigens nog een manier om te testen: draai je motor naar de hotbird oid en prik de kabel van je motor direct in de LNB. Als je dan wel beeld hebt is je kabel of, onwaarschijnlijk, motor brak.

Origineel bericht van: YUGI
tunerblik of lnb stuk.denk lnb.

gr

Als je nog een satfinder hebt is daar wel achter te komen, die zal meestal niet meer gaan piepen als de LNB stuk is.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Gast compucat
Geplaatst:

Bedankt, iedereen! Het probleem is opgelost.

Ik heb twee dingen gedaan. 1) Nieuewe LNB. Helpt niet; 2) Buig de kabel heen en weer (W3ird_N3rd, bedankt voor de tip) en geconstateerd dat de kabel die van de LNB naar de motor loopt zit niet goede vast.

Ik heb nu weer signaal en een nieuwe LNB. smirk

Geplaatst:
Origineel bericht van: compucat

en een nieuwe LNB. smirk

Welke?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen