Ga naar inhoud

Duitse versie ARTE HD start op 1 januari 2009

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

German Arte starts HD satellite on January 1, 2009

The German version of the pan-European cultural channel Arte will start regular HD transmissions on Astra on January 1, 2009. The French HD version of the channel will already be available earlier for DTT viewers in France, where the channel will start its MPEG4 HD broadcasts later this year on the terrestrial network. The German public broadcasters ARD and ZDF will follow with regular HD broadcasts on satellite following the Olympic Winter Games in Vancouver in February 2010.

http://www.broadbandtvnews.com/?p=3937

Geplaatst:

Zal deze versie van Arte ook FTA blijven?

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

• Moderator
Geplaatst:

Op de website van Arte Duitsland staat het volgende te lezen, ik heb het even vertaald.

Arte wordt zowel in Duitsland als in Frankrijk door kijk en luistergelden gefinancierd. Volgens de statuten zend Arte geen reclame uit. Een deelfinanciering door sponsoring is echter mogelijk.

Volgens mij is alles in Duitsland wat met kijk en luistergelden uitgezonden wordt FTA.

Ik verwonder mij er daarom al langer over dat Arte-HD op 5 west gecodeerd is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dat komt omdat de kanalen op 5°W eigenlijk niet voor particulieren bedoeld zijn maar als aanvoer voor de aardse (analoge en digitale) zenders en kabel en IPTV. De kanalen zijn ingedeeld in multiplexen op het TNT platform, en die worden beheerd door bepaalde bedrijven. Alleen France Télévisions beheren hun multiplex zelf en maken hun kanalen gratis beschikbaar op de satelliet.

TF1, M6 en alle andere commerciëlen (en France 4) doen dat niet.

France 4 is niet FTA juist om die reden.

Arte HD op 5°W is dus waarschijnlijk ook bedoeld als aanvoer voor kabel en IPTV en in de toekomst ook TNT.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

• Moderator
Geplaatst:

Wat tegen je redenering spreekt, is dat Arte SD wel fta is op 5W.

Arte is geen commerciele zender, maar een samenwerkingsverband tussen frankrijk en duitsland, gefinancierd door kijk en luistergelden.

De zender is bedoeld om een kulturele uitwisseling tussen deze landen tot stand te brengen. De franse en duitse variant zenden ook gelijktijdig dezelfde programma's uit. Alleen het geluidskanaal is frans of duits.

Als ik mij niet vergis zenden Arte SD en Arte HD hetzelfde programma uit, waarvan sommige programma's origineel in HD opgenomen zijn.

Misschien weet Drs. Ijserbout hier meer over te vertellen, hij is beter ingevoerd in deze materie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik spreek mezelf niet tegen hoor, Arte (SD) zit ook gewoon in het multiplex van France Télévisions. En vroeger France 4 ook, toen was France 4 ook nog FTA op de satelliet. Toen echter France 4 naar het NTN multiplex overging, werd het ook gecodeerd op 5°W en verhuisde het ook daar van transponder.

De TNT-transponders nemen gewoon bit per bit de streams van de satelliet transponders over, daarom heb je op 5°W ook geen hoge (relatief) bitrates.

Dit is de samenstelling van de multiplexen: tvradio-nord.com

zie ook deze post Zie ook

Ik kan dus uit het feit dat Arte HD niet FTA is alleen maar uit concluderen dat de verspreiding via 5°W niet door France Télévisions gebeurt en kingofsat bevestigd dat.

Waarschijnlijk hebben enkele providers ook exclusieve contracten.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb eens even rondgekeken bij TNT en Canalsatellite, maar ik vind nergens ARTE HD terug.

Weet jij hoe je er in frankrijk naar kan kijken?

Volgens Kingofsat is ARTE HD de enige zender die gecodeerd is in Viaccess 2.6

• Moderator
Geplaatst:

Bedankt voor de info.

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Misschien weet Drs. Ijserbout hier meer over te vertellen, hij is beter ingevoerd in deze materie.

Arte is ontstaan uit de tijd dat Helmuth Kohl en François Mitterrand toenadering zochten en de Frans - Duitse verhouding en samenwerking wilden verbeteren. Het idee kwam op om een kultuur kanaal te starten in 2 talen - Frans en Duits- in de vorm van Arte.

Ik vind Arte een bijzonder goed kanaal en een aanwinst in de programma´s in mijn favorieten lijst.

Waarom Arte HD op 5° west gecodeerd is weet ik ook niet.

• Moderator
Geplaatst:

De programma's zijn inderdaad de moeite waard, ik kijk er vaak met plezier naar.

Een paar maanden geleden, toen ze met HD op 5 west begonnen is het een tijdje FTA geweest, maar ik zag dat ze ARTE HD op dit moment in frankrijk in "Plus" paketten hebben zitten.

Volgens de website van Arte betalen ze per jaar ongeveer 30 Miljoen Euro aan "Ausstrahlung".

Geplaatst:

Dit staat vandaag op de telesatellite-website:

"Comme nous l'avions annoncé il y a plusieurs semaines sur ce site, le ministère de la Culture et de la Communication a préempté à l'intention de la chaîne Arte l'usage d'un canal de diffusion en haute définition (HD) sur la télévision numérique terrestre (TNT), a annoncé Arte, dans un communiqué. Ce canal numérique va permettre à la chaîne culturelle européenne, qui l'avait sollicité, une diffusion intégrale et simultanée de ses programmes en format HD. Cette diffusion, conditionnée par un réaménagement technique organisé par le CSA, devrait être effective le 30 octobre, précise le communiqué. Arte "se réjouit de cette attribution", rappelant qu'elle s'était engagée dans la HD dès 2007 en proposant une version HD de ses programmes sur l'ADSL et et le câble numérique"

Bevestiging van het feit dat rond 30 oktober de Arte HD-versie verschijnt op de TNT en dat de HD-versie nu reeds wordt aangeboden (laatste zin) via ADSL en digitale kabel.

Vermoedelijk gaat het op 5W dus inderdaad om exclusieve aanvoer voor ADSL en kabel.

Greets

• Moderator
Geplaatst:

Dan rest ons nog slechts enig geduld.

Hopelijk is de franse versie dan al per october (FTA?) te zien.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen