hmx5400z Geplaatst: 6 maart 2008 Geplaatst: 6 maart 2008 Ik zou graag met de volume toetsen op de afstandsbediening in de "Dream mode", het geluid van de TV willen aanpassen (dus niet het geluid van de droomdoos). Ik heb ooit ergens gelezen dat dit kan door een aanpassing in de dreambox. Weet iemand hoe je de toetsen kan wijzigen in de DB?
Littlesat Geplaatst: 6 maart 2008 Geplaatst: 6 maart 2008 Dat gaat zeker... Een zoeken op JP-1 op het internet en daarbij remote control Dreambox... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
hmx5400z Geplaatst: 6 maart 2008 Auteur Geplaatst: 6 maart 2008 Dank voor je reactie, maar ik wil liever niet de afstandsbediening programmeren. Zover ik weet, staan er in /share/tuxbox/enigma/resources xml-bestanden waarin de toetsen definieerd zijn. Ik weet echter niet welke voor een DM600 van toepassing is...
Gast The Cableguy Geplaatst: 6 maart 2008 Geplaatst: 6 maart 2008 Ik heb het zo gedaan Shift op je ab ingedrukt houden todat hij knippert Daarna de code van de TV invoeren. Dan op de Tv toets drukken. Zo werkt het bij mij
Alfi Geplaatst: 6 maart 2008 Geplaatst: 6 maart 2008 Origineel bericht van: hmx5400z Dank voor je reactie, maar ik wil liever niet de afstandsbediening programmeren. Zover ik weet, staan er in /share/tuxbox/enigma/resources xml-bestanden waarin de toetsen definieerd zijn. Ik weet echter niet welke voor een DM600 van toepassing is... Volgens mij maak je een denkfout. Als je wilt dat je met je AB in dreambox mode het geluid van de TV kunt bedienen ipv de dreambox, zul je toch echt de AB moeten herprogrammeren, je dreambox heeft daar niets mee te maken. DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
Gast The Cableguy Geplaatst: 6 maart 2008 Geplaatst: 6 maart 2008 Ik doe het al vanaf het begin op die manier. Ik heb de ab in Dream funktie staan En kan gewoon het volume van de tv beheren. Probeer het maar eens zou ik zeggen
Gast WanWizard Geplaatst: 6 maart 2008 Geplaatst: 6 maart 2008 Over een 600 kan ik niks roepen, maar op de 7000 werkt dat toch echt niet. Ik heb voor al mijn boxen de juiste TV code in de AB geprogrameerd zoals jij beschrijft. En toch werkt volume +/- in dream mode op de box, en in TV mode op de TV...
Gast The Cableguy Geplaatst: 6 maart 2008 Geplaatst: 6 maart 2008 Nou bij mij wel hoor Ik nodig je uit om het te komen bekijken
Alfi Geplaatst: 6 maart 2008 Geplaatst: 6 maart 2008 Origineel bericht van: The Cableguy Nou bij mij wel hoor Ik nodig je uit om het te komen bekijken Ik zou zeggen, maak er even een youtube videootje van, kunnen we het allemaal zien. Maar ik zet grote vraagtekens bij je verhaal. Wat jij beschrijft is gewoon het programmeren van de AB voor de TV mode volgens mij. Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
Gast The Cableguy Geplaatst: 6 maart 2008 Geplaatst: 6 maart 2008 Zucht Ik heb het op deze manier gedaan Als jij zegt dat het niet kan dan zal het wel Ik hoop dat er lezers zijn die het gewoon willen proberen en hier neer zetten of het gelukt is
Alfi Geplaatst: 6 maart 2008 Geplaatst: 6 maart 2008 Origineel bericht van: The Cableguy Zucht Ik heb het op deze manier gedaan Als jij zegt dat het niet kan dan zal het wel Ik hoop dat er lezers zijn die het gewoon willen proberen en hier neer zetten of het gelukt is Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg dat ik het niet begrijp. Ga het zelf echter niet uitproberen want ik wil gewoon mijn DB bedienen met de AB, niet de TV. Als anderen het willen proberen ben ik heel benieuwd naar de uitkomst. DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
Littlesat Geplaatst: 6 maart 2008 Geplaatst: 6 maart 2008 [sETUP] 994 [TV] [VOL+] [DREAM] [VOL+] [sETUP] 994 [TV] [VOL-] [DREAM] [VOL-] En met mute erbij, maar dat kan lastig zijn in sommige situaties [sETUP] 993 [TV] [DREAM] "Fabrieks Reset" [sETUP] 981 Groetjes, Little Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
JohnO Geplaatst: 6 maart 2008 Geplaatst: 6 maart 2008 mijn lcd tv in combi met dreambox 7000 werk inderdaad ook via de AB van de dreambox volume regelen van zowel dreambox als van de tv met de ab van de db geen enkel probleem. Evenals zappn en tal van andere functies van de lcd via ab dream nix moeilijk, gewoon code van de tv in de ab van de dreambox zetten en gaan... Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
sattos Geplaatst: 6 maart 2008 Geplaatst: 6 maart 2008 hallo, ik heb het ook geprobeerd,maar ik krijg de tv niet uit of aan met mijn ab van de dreambox, ik heb samsung plano, dus mij is hte niet gelukt
Gast The Cableguy Geplaatst: 6 maart 2008 Geplaatst: 6 maart 2008 Zolang je hem op de Dreambox modus heb staan kun je alleen de volume van de tv regelen. In tv modus kun je gewoon alles met je tv regelen Is dat niet zo dan heb je een verkeerde code voor je tv Hier staan codes voor tv's Voor samsung tv's zijn er de volgende codes TV Samsung Code : 0039 Code : 0062 Code : 0067 Code : 0090 Code : 0102 Code : 0123 Code : 0193 Code : 0208 Code : 0238 Code : 0246 Code : 0247 Code : 0294 Code : 0320 Code : 0400 Code : 0478 Code : 0512 Code : 0586 Code : 0617 Code : 0648 Code : 0655 Code : 0674 Code : 0712 Code : 0842 http://www.upc.nl/upcdigitaletv/instelcodes/
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen