Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb de keuze uit het volgende.

Ik heb PPPoE aangevinkt met user en ww van camera.(moet die van router zijn)

onderaan staat second HTTP poort die staat op enable en poort nummer

upnp staat op disable.

Fixed IP

IP Address :

Subnet Mask :

Default Gateway :

Dynamic IP (DHCP)

PPPoE

User ID :

Password :

DNS IP Address : 1.

2.

Dynamic DNS : Enable Disable

Service Provider :

Host Name :

User Name/E-mail :

Password/Key :

Second HTTP Port : Enable Disable

Port Number :

UPnP : Enable Disable

Geplaatst:

Krijg het maar niet voor elkaar om de poort te forwarden in de router heb er nu 2 op actief staan.( Worden ergens anders voor gebruikt.)

maar deze blijft steeds inactief. Speed touch router

Geplaatst:

Ik heb in het breedbandforum deze vraag ook al gesteld, maar kreeg daar weinig respons; wat kan de reden zijn dat ik van een IPcamera wel het beeld, maar niet het geluid het web op krijg via poort 83?

Moet ik dan soms ook met dat currports gaan kijken welke poorten er nog meer in gebruik zijn?????

Geplaatst:

Maak eens een DMZ aan naar die cam, werkt dat wel dan? geluid zal vast wel over een andere poort of protocol lopen.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Dit is m'n oorspronkelijke posting:

Ik heb voor een kennis een systeempje opgezet van 3 IPCAMERA's, 2 zonder, 1 met geluid.

Vanaf het modem 3 poorten doorgezet naar de router, in de router die 3 poorten doorgezet naar de 3 verschillende interne IP-adressen, werkt prachtig.

Aanroepen gaat dus via wanip:poortnummer

Thuis had ik de camera getest in de DMZ van m'n router/modem , en toen had ik via WAN ook audio.

Nu staat 'ie daar op lokatie, alleen 1 poort open per camera, prima beeld, geen geluid.

Ben hier gisteren intern 's wezen spelen met zo'n camera, en toen bleek bv dat met een bepaald type switch er tussen het geluid intern al wegviel.

Het zou dus aan het routertje daar op lokatie kunnen liggen?

Of, zomaar een rare vraag, aan het goedkope trage ADSL-abo daar?

Iemand enig idee waar ik het in moet zoeken?

Moet er soms een aparte poort naar buiten open voor het audio??

Nu:

Inmiddels heb ik die camera met audiofunktie daar op lokatie in de DMZ van de router gezet, wel nog steeds aangeroepen via poort 83, nog steeds geen geluid.

M'n volgende test wordt het rechtstreeks aansluiten van die cam in standaard modus op het modem, met niets andrs er aan/ tussen, zodat 'ie meteen vis DHCP op poort 80 naar buiten gaat, kijken of er dan wel geluid is.

Zo niet dan zou het ADSL daar te traag zijn; zo wel, dan moet ik het in de router zoeken.

Nog slimme suggesties waar ik 's naar kan kijken?

Gast Wimpie44
Geplaatst:

Wat voor router/modem gebruik je? Alleen SpeedTouch zegt niets want er zijn modellen die geen server verdragen in je thuis netwerk die van buitenaf bereikbaar moet zijn. De combinatie met VoIP, internet telefonie, speelt hier ook parten. Uit de beschrijvingen bij sommige modellen zou kunnen blijken dat het zou moeten kunnen werken, in de praktijk blijkt dat niet zo te zijn. Er komt dan geen firmware update uit, maar vaak een nieuw model waarin het probleem is opgelost en nog wat nieuws wordt toegevoegd om een nieuw model te rechtvaardigen.

1/. welke ST model en serienummer heb je ?

2/. werk je met VoIp en gebruik je die vanuit de ST of via een ATA aan de ST ?

Als je meer info geeft hoe alles is aangesloten en wat je gebruikt, is het geven van een concrete oplossing wellicht mogelijk.

Geplaatst:

Uhm, het gaat daar om een simpel ADSL1 abo, met een oude ZYXEL modem, Prestige 600 serie geloof ik, die ik om onverklaarbare reden alleen telnettend kan bereiken;

ik zat al te overwegen om maar 's een oude Speedtouch 510 van mezelf mee te nemen, die is volgens mij ook wel voor Tiscali te configureren, en daarvan weet ik tenminste zeker dat dat kan werken.

MAAR, anderzijds, het beeld komt er ook uit via het web, dus waarom het geluid niet??????

Geplaatst:

Overigens lijkt het alsof de 2 oudere camera's sinds de plaatsing van die derde nieuwe camera aanzienljk minder snelle beeldwisseling geven; toch een bandbreedteprobleem misschien??

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen