Ga naar inhoud


bouw/reisuren


mojo-jojo

Aanbevolen berichten

wie weet hiero iets van

 

woonplaats van mij zutphen ik ga naar mij werk in Bad Bentheim duitsland kilometers 89 enkele reis

 

waar heb ik dan recht op wie weet dat.

 

graag hoor ik van jullie

Dreambox 800 PVR

Dreambox 8000 PVR met dvd en 500 gig hdd

Full abbo op Canaldigitaal met Eredivisie Live-pakket en Thema-pakket en een 2de en 3de kaart

 

**Groetjes mojo-jojo**

Link naar reactie
Delen op andere sites


nederlandse of duitse baas?

 

Voorbeeldregeling woon-werkverkeer

De werknemer ontvangt een tegemoetkoming in de kosten van het dagelijks heen en weer reizen van de woning naar de standplaats, die is gebaseerd op de volgende regels:

 

De af te leggen afstand wordt bepaald via de meest gebruikelijke route. Ten hoogste 40 km (enkele reis) wordt in aanmerking genomen.

De vergoeding wordt vastgesteld op basis van de onderstaande tabel.

Als de werknemer in deeltijd werkt wordt de vergoeding naar rato van het aantal werkdagen per week uitgekeerd.

km woon/werk verkeer vergoeding per maand in euro km woon/werk verkeer vergoeding per maand in euro km woon/werk verkeer vergoeding per maand in euro

1 km 6 15 km 92 29 km 179

2 km 12 16 km 98 30 km 185

3 km 18 17 km 105 31 km 191

4 km 24 18 km 111 32 km 197

5 km 30 19 km 117 33 km 203

6 km 37 20 km 123 34 km 210

7 km 43 21 km 129 35 km 216

8 km 49 22 km 135 36 km 222

9 km 55 23 km 142 37 km 228

10 km 61 24 km 148 38 km 234

11 km 67 25 km 154 39 km 241

12 km 74 26 km 160 40 km 247

13 km 80 27 km 166

14 km 61 28 km 173

 

Deze tabel is gebaseerd op een fiscaal maximaal aantal vaste vergoedingsdagen per kalenderjaar en een vergoeding van € 0,18 per km.

 

 

 

De tabel voor reisaftrek voor werknemers luidt in 2008 als volgt:

 

bij een afstand < 10 km is de aftrek € 0

bij een afstand > 10 km en < 15 km op 4 of meer dagen per week is de aftrek € 410

bij een afstand > 15 km en < 20 km op 4 of meer dagen per week is de aftrek € 547

bij een afstand > 20 km en < 30 km op 4 of meer dagen per week is de aftrek € 917

bij een afstand > 30 km en < 40 km op 4 of meer dagen per week is de aftrek € 1.136

bij een afstand > 40 km en < 50 km op 4 of meer dagen per week is de aftrek € 1.482

bij een afstand > 50 km en < 60 km op 4 of meer dagen per week is de aftrek € 1.649

bij een afstand > 60 km en < 70 km op 4 of meer dagen per week is de aftrek € 1.830

bij een afstand > 70 km en < 80 km op 4 of meer dagen per week is de aftrek € 1.892

bij een afstand > 80 km op 4 of meer dagen per week is de aftrek € 1.918

 

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fiene56
Deze tabel is gebaseerd op een fiscaal maximaal aantal vaste vergoedingsdagen per kalenderjaar en een vergoeding van € 0,18 per km.

Volgens mij is het 19 cent.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij vraagt denk ik om reisuren,niet om km vergoeding.

bij ons is het zo (kleinmetaal)

als je 120 km rijdt heb je recht op 120 minuten - 30 (cao bepaald) met een maximale reisuur afstand van 2,4 uur per dag

dus een minuut per km de eerste 30 zijn voorjezelf (enkele reis)

 

gr andre

dat zeg ik ..............linux

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het minimum is geregeld in de CAO, maar de werkelijkheid behoort geregelt te zijn in je arbeidscontract.

Staat hierover niets in je arbeidscontract dan is de reistijd die je in eigen tijd uit moet voeren de reistijd die je normaal nodig hebt om op kantoor te komen dus waar je je werkbonnen ed. in moet leveren.

Maar in je kontrakt kan dus ook staan dat je het 1e uur in eigentijd moet reizen.

Daarnaast is het in de kleinmetaal dacht ik zo geregeld dat reistijd hetzelfde betaald moet worden als werktijd.

 

suc6

 

Gerrit

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

kleine hinweis, bij duitse baas is het anders, oa als je een auto van de zaak rijdt moet je over de kilometers tussen woon en werk belasting betalen. Leaseauto's in Duitsland zijn niet snel voordeliger dan zelf een auto kopen. (per maand moet je ook nog eens 1% van je jaarsalaris afdragen voor je leaseauto)

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook de reden waarom ik geen auto van de zaak wilde hebben. Je betaald nl per maand de Aanschafprijs x km woning-werk x 0,03%. Dat noemen ze bij de duitse belasting Geldwerte Vorteil. Ik zou voor de auto toen 940 euro/mnd betalen.

Ik rij dus lekker in mijn eigen en kan in duitsland elke km aftrekken. Ook weer de eerste 20 sinds 2008.

Trouwens de reisuren in D is na BMTV (Bundes Montage Tarif Vertrag) iedere aangebroken 70 km 1 reisuur.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike

woon-werk regeling is geen wet en een baas hoeft hier niets voor te betalen..

de meeste bazen doen het wel, maar zoals ik al zei. geen verplichting..

dus feitelijk heb je recht op niets..

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou mooi worden, jij gaat een arbeidscontract aan met je werkgever en regelt daar bepaalde zaken in en dus ook je reistijden ed.

Vervolgens verplaatst hij zijn werkzaamheden en jij mag voor nop s'morgens en s'avonds 1,5 uur heen en weer reizen.

Ik denk dat het toch wel iets anders in elkaar zit.

 

Staat er namelijk niets in je arbeidscontract over reistijden dan is het woon/werkverkeer tussen jouw woning en de zaak de reistijd die je werkgever van je mag verwachten dat je in eigen tijd reist. Alles wat daar boven komt is gewoon werk en komt voor rekening van de werkgever.

Er is nog wel een regeling voor het geval je voor langere tijd (half jaar of langer) naar een andere locatie moet reizen maar hoe die in elkaar zit weet ik niet.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:Druid

kleine hinweis, bij duitse baas is het anders, oa als je een auto van de zaak rijdt moet je over de kilometers tussen woon en werk belasting betalen. Leaseauto's in Duitsland zijn niet snel voordeliger dan zelf een auto kopen. (per maand moet je ook nog eens 1% van je jaarsalaris afdragen voor je leaseauto)

 

Citaat:Fiene 56

Dat is ook de reden waarom ik geen auto van de zaak wilde hebben. Je betaald nl per maand de Aanschafprijs x km woning-werk x 0,03%. Dat noemen ze bij de duitse belasting Geldwerte Vorteil. Ik zou voor de auto toen 940 euro/mnd betalen.

 

 

Deze bedragen moet je niet betalen, maar "versteuern".

 

Dus je moet bij je inkomen 1% van de aanschafwaarde van de wagen tellen, en daarover belasting betalen.

 

De 0,03% per km kan inderdaad onvoordelig uitpakken wanneer je ver van je werk woont, en een vast kantoor/werk adres hebt.

 

Ben je veel vanuit huis onderweg naar verschillende werkadressen kun je bepalen dat je werknemer zijn werk vanaf huis start en vervalt de 0,03% regeling. Je kunt ook nog eventueel een km boekhouding bijhouden en de werkelijke kosten afrekenen, maar in de practijk wordt deze administratie door het Finanzamt meestal lek geschoten.

 

Citaat:Agent Mike

woon-werk regeling is geen wet en een baas hoeft hier niets voor te betalen..

de meeste bazen doen het wel, maar zoals ik al zei. geen verplichting..

dus feitelijk heb je recht op niets..

 

Ik denk dat dit alleen betrekking heeft op werken op een vast adres, je gaat elke ochtend naar hetzelfde kantoor.

Wanneer je "op montage" gaat, d.w.z. voor je baas in Amsterdam bijvoorbeeld in Eindhoven een klus klaart, je wel degelijk een regeling hebt waarin vergoedingen ter sprake komen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv


De 0,03% per km kan inderdaad onvoordelig uitpakken wanneer je ver van je werk woont, en een vast kantoor/werk adres hebt.




zoals mijn medewerker die elke dag leipzig - berlijn doet smile

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die kan beter verhuizen, of een 2e Wohnsitz aanhouden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...