Ga naar inhoud


bouw/reisuren


mojo-jojo

Aanbevolen berichten

Dan zou ik 8 keer per jaar moeten verhuizen bij Montage wecheltätigkeiten. Het gaat dus echt vanaf je huisadres.

 

=VOORBEELD=

 

Neuwagenlistenbruttopreises multipliziert mit der Anzahl der Kilometer vom trauten Heim zum hauptsächlichen Arbeitsort.

 

Ein Citroen C6 HDi 170 Biturbo FAP Exclusive in Obsidien-Schwarz mit Schiebedach und Anhängerkupplung kostet beispielsweise 53.910 Euro. Boah ( Früher hat man für so einen Betrag ein Haus gekauft!!! ) !

 

539 Euro aus der 1% Regelung und 226 Euro ( 53.910 / 10.000 * 3 * 14 (km zum Arbeitsplatz)) aus der 0,03% Regelung ( im Übrigen steht das im Einkommenssteuergesetz § 8 geschrieben ) ergeben einen geldwerter Vorteil von 765 Euro. Den muss man jetzt artig versteuern.

 

Alleen die 1% betalen klopt dus niet, maar dat wist ik wel na 30 jaar duitsland.

 

 

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar dit zijn de kosten neem ik aan incl. brandstof onderhoud enz. en dan mag je vaak ook nog prive zoveel kilometer met die auto rijden.

Tel je dan die 765 euro bij boven op je loon dan moet je daar belasting over gaan betalen.

Ik weet niet hoe hoog die in duitsland is, maar stel dat hij 40% is.

Dus je betaald 40% over 765 euro is 306 euro.

 

Ik denk dat er hier weinig zijn die als ze de afschrijving, verzekering, onderhoud, brandstof enz. mee rekenen in een Citroen van ruim 50.000 kunnen rijden voor 306 euro per maand.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...