Ga naar inhoud


Digitale televisie in meer dan 3 miljoen huishoudens


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Digitale televisie in meer dan 3 miljoen huishoudens.

 

Tevens blijkt uit dit artikel dat meer dan 20 procent van de gekochte televisies al groter is dan 40 inch. Ik vraag me dan ook werkelijk af hoelang Canal Digitaal nog de lage bitrates van nu kan aanhouden, omdat dus steeds meer televisies groter worden bij de kijkers en je daar steeds meer tekortkomingen door te hoge compressie op ziet.

 

 

 

http://www.immovator.nl/digitale-televisie-in-meer-dan-3-miljoen-huishoudens

 

Meer dan drie miljoen huishoudens beschikt inmiddels over digitale televisie. Daarmee is het aantal huishoudens met digitale televisie in 2007 gegroeid met 40%. Ook het aantal huishoudens met een HD-Ready of FullHD scherm groeit snel, tot bijna 30% van de huishoudens, een groei van 155% in één jaar.

 

Het aandeel van de platte schermen in de verkopen van televisies is in het laatste kwartaal van 2007 uitgekomen op meer dan 90%, terwijl dit over het gehele jaar 75% van de verkochte TV-toestellen betrof. Naar verwachting zal vroeg in 2009 het punt gepasseerd worden dat meer dan 50% van de huishoudens het hoofdtoestel hebben vervangen door een plat scherm. Opvallend is de snelle opmars van FullHD schermen, die van bijna nul in 2006 groeide naar 7,5 % van alle verkopen in 2007. Daarnaast valt op dat er gemiddeld steeds meer schermen met een grote beelddiameter worden aangeschaft: ruim 20% van de verkochte schermen heeft een diameter van meer dan één meter (40inch of meer).

 

De ontwikkelingen bij de consumenten roepen om meer content in HD-kwaliteit. Nu de strijd om de standaarden voor de drager van HD-films in het voordeel van BluRay lijkt beslecht, staat de weg open om meer titels op de markt te brengen. Distributiepartijen werken aan hun HD-aanbod met speciale zenders en aanbod van HD in video-on-demand. Op 5 maart organiseert iMMovator een congres over de introductie van HD in de reguliere televisie-uitzendingen in Nederland.

 

De Monitor Digitale Televisie wordt ieder kwartaal uitgebracht door de Expertgroep Digitale TV, een samenwerkingsverband van producenten, omroepen (publiek en commercieel), Beeld en Geluid, AV Facilitaire industrie en distributiepartijen en is ontstaan n.a.v. een initiatief van iMMovator Cross Media Network. De Monitor Digitale Televisie is opgezet in samenwerking met GfK Benelux Marketing Services uit Amstelveen. De inhoudelijke redactie wordt gevoerd door iMMovator Cross Media Network. Via deze monitor zal de Expertgroep periodiek belangrijke ontwikkelingen in Nederland te publiceren rond de acceptatie van digitale televisie.

 

 

 


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...