Ga naar inhoud


woz waarde


1pm

Aanbevolen berichten

Wie heeft ook zoeen leuke brief van de gemeente gekregen over de blastingen.

Wordt nu ieder jaar gedaan hier ffe 17000 euro hoger ingeschaald geen verbouwing gedaan niks veranderd lekker gaat dat .

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


De WOZ waarde van mijn woning is in 4 jaar van 149 naar 215 K€ gegaan, vindt ik niet normaal en overweeg een bezwaar in te dienen, stond toevallig een heel artikel in het het EIGENHUIS magazine. Kan iemand uitleggen wat de WOZ waarde betreft, Dat is toch de executiewaarde? die toch flink onder de verkoopwaarde zou liggen. Ik denk dat ik mijn handen dicht zou kunnen knijpen wanneer ik de WOZ waarde voor mijn huis zou kunnen krijgen. De buurt is overigens ook flink achteruit gegaan, mede veroorzaakte door de gemeente.

Pandit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de WOZ waarde is niet zoiets als 70% onder de vrije verkoopwaarde. Het is een schatting van de werkelijke waarde gebaseerd op vergelijkbare huizen uit jouw omgeving.

 

Maar altijd bezwaar aantekenen. Maak ze maar gek!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Maar altijd bezwaar aantekenen. Maak ze maar gek!

 

@Psychosammie,

Ik ben dit niet met je eens, je maakt jezelf gek !!!

Een aantal jaren terug heb ikzelf hier ook bezwaar gemaakt, en een "waardebepaler" van de gemeente op bezoek gehad.

Tegelijk met mij was een andere buur ook in bezwaar gegaan, ik kreeg nul op request en de buurman kreeg gelijk. smirk

Hoezo willekeur, bij navraag bleek de buurman door zijn aktie, moeite en kosten een voordeel kreeg van 15 € netto.

Terwijl alle gedane moeite en kosten veel hoger waren !!

Dus ik zou zeggen....maak jezelf maar gek !! ....De gemeente blijft in elke situatie de winnaar....helaas ! sick

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ook 20 gestegen. De hele gemeente klaagt hier over.

Mijn overbuur heeft toevallig na meer dan een half jaar zijn huis eindelijk flink onder de woz waarde kunnen verkopen. Wat is dus reeel?

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fiene56

Mijn overbuur heeft toevallig na meer dan een half jaar zijn huis eindelijk flink onder de woz waarde kunnen verkopen. Wat is dus reeel?


Als dat heel recent heeft plaatsgevonden kun je dat als argument gebruiken om bezwaar in te dienen tegen je woz waardering. Als de huizen een beetje vergelijkbaar zijn tenminste.

Het is altijd goed om de taxatie op te vragen, ik merkte bijvoorbeeld dat men simpelweg fouten had gemaakt door een waarde te bepalen voor een bouwsel dat (met vergunning!) inmiddels al 6 jaar geleden gesloopt was. Ook vergeleek men mijn woning (waar de buren recht van overpad hebben) met woningen waar dit niet het geval was. Ik heb 3 x bezwaar ingediend, 2 x is het bezwaar toegewezen, en de waardering met 5 - 10 % omlaag gebracht, en het derde bezwaar loopt nog.

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is heel recent. Mijn andere buurman was toevallig vorig jaar thuis toen er ineens een vreemde snoeshaan achter in zijn tuin stond, met de mededeling dat ie van de gemeente was wegens taxatie woz. Hij heeft hem toen maar meteen gevraagt of het gebruikelijk is zomaar bij anderen op het grondstuk te komen zonder even aan te bellen en te vragen. Dit was dus ca 5 maanden geleden. Ook zijn huis is qua woz fors gestegen.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

@omanski

 

Tja, jij hebt het blijkbaar al opgegeven. Vergeet niet dat er ook nog andere belastingen op jouw WOZ waarde gebaseerd worden.

 

Feit is dat het behoorlijk willekeurig gebeurd. Hoe taxeer je een huurhuis als er geen vergelijkbare huizen zijn?

 

Dus zet ze maar aan het werk. Opvragen die taxatie en bezwaar indienen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, hier is hij omhoog gegaan van 349K naar 377,5K. Maar de huizen zijn pas 2 jaar oud, dus de gemeente had niet echt referentie materiaal.

Afgelopen paar maanden zijn er 2 van deze huizen verkocht voor ruim 500K, dus ik vrees een beetje voor de WOZ waarde voor volgend jaar. Maargoed, we zien wel wink

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1pm
Wie heeft ook zoeen leuke brief van de gemeente gekregen over de blastingen.
Wordt nu ieder jaar gedaan hier ffe 17000 euro hoger ingeschaald geen verbouwing gedaan niks veranderd lekker gaat dat .

1pm


Hier 45000 Euro omhoog!!!! Geen twijfel mogelijk dat ik daar bezwaar tegen ga indienen. Als ik mijn huis kon verkopen voor de WOZ waarde, dan verkocht ik het vandaag nog...

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ben ik blij dat ik met die WOZ waarde niks te maken heb.

Als mijn huis in NL stond, was ik al lang miljonair met die absurde prijzen daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...