Ga naar inhoud


woz waarde


1pm

Aanbevolen berichten

hier 13k omhoog

 

Ik ben lid van vereniging eigen huis en kreeg een mail met daarin het volgende:

 

"De WOZ-waarde geeft de verkoopwaarde van de woning weer op basis van het prijspeil van 1 januari 2007. Landelijk gezien stijgt de gemiddelde WOZ-waarde van woningen met 7,3%"

 

Overigens, kan dit landelijke gemiddelde behoorlijk afwijken van jouw gemeente. Bij mij in het dorp is het bijvoorbeeld - volgens diezelfde mail van VEH - 4,4%.

 

Ik hoop wel dat ik de recent vastgestelde WOZ waarde kan beuren als ik 'm verkoop. Heb 'm namelijk net 2 maand geleden gekocht voor een prijs die nog eens 4% hoger lag dan de recent vastgestelde WOZ waarde sick

 

Ok ok, daar zit dan wel weer bijna een jaar tussen wink

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb onlangs via de mail protest ingediend.

Wel een argument van een onlangs verkochte woning erbij gedaan en het feit dat mijn buurman zijn woning onderkelderd heeft en ik niet, maar dat we wel gelijk waren aangeslagen heeft mij 5000 eurie opgeleverd. Niet heel veel, maar toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja. Het vervelende is dat je het tot een rechtszaak moet laten komen om een correcte taxatie te krijgen. En dan pakken ze je volgend jaar wel weer.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verhoging valt dit jaar overal erg hoog uit denk ik.

Ik woon in Bloemendaal, ja daar staan ook nog "gewone" rijtjeshuizen hoor, en daar is de verhoging rond de 18% dit jaar. Mijn huis is € 76000 meer waard geworden dit jaar. Wij kunnen op de site van de gemeente de woz verantwoording opvragen. Daarop staat dan het betreffende huis met de gegevens, en meestal een paar vergelijkbare woningen in de omgeving die de laatste tijd verkocht zijn met de verkoopprijzen. Die gegevens even bekijken kan nuttig zijn. Een buurman heeft er volgens die gegevens een vrijstaande schuur bijgekregen die er niet staat. Kwa marktwaarde liggen de prijzen niet zo gek op dit moment, ik hoop alleen dat als de marktprijzen zakken de woz waarde mee zakt. Maar tegen die tijd zal de regeling wel veranderd worden.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ben ik blij dat ik met die WOZ waarde niks te maken heb.
Als mijn huis in NL stond, was ik al lang miljonair met die absurde prijzen daar.


Geldt ook voor mij, maar het is wel triest als je dit allemaal zo hoort en leest....lekker melkkoetje

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf ook bijna 17 jaar in duitsland gewoond, en nu al weer 13 jaar in nederland. Misschien toch eens over nadenken weer terug te gaan daar waar mijn vrouw vandaan komt. Dus (D)

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...