matjas Geplaatst: 6 maart 2008 Geplaatst: 6 maart 2008 Misschien kan iemand me helpen. Ik heb in Media Portal ruim 200 albums ingelezen. Ik gebruik Bekijk: Lijst en Weergave: Gedeelde bestanden. Daar zie ik een lijst met de albums. Wanneer ik op een daarvan klik, gaat het album direct open. Ga ik dan weer terug naar de totale lijst dan duurt dat vervelend lang. Herkent iemand dit en de vraag is natuurlijk: hoe kan ik dat versnellen. Ik heb op het betreffende forum gekeken en gevraagd maar de antwoorden begrijp ik niet.
Gast Plastic Tolstoy Geplaatst: 7 maart 2008 Geplaatst: 7 maart 2008 Matjas, Het klinkt alsof deze mappen met bestanden op een andere lokatie staatn en je deze mbv je HTPC benadert via het netwerk. Als dat zo is kun je de netwerktoegang naar deze mappen behoorlijk versnellen door het volgende te doen (win NL): Klik met de rechtermuisknop op 'mijn netwerklokaties'. Kies voor 'netwerkverbinding maken'. Vervolgens ken je een schijfletter toe aan de externe map die je wil inlezen. Let erop dat je een vinkje zet bij 'opnieuw verbinding maken bij aanmelden. Plastic
matjas Geplaatst: 7 maart 2008 Auteur Geplaatst: 7 maart 2008 Bedankt voor je reactie. Ik werk inderdaad met een netwerkschijf. Het toekennen van een drive letter had ik al gedaan, dus daar zit het niet in. Ik heb getest op een snelle en langzame PC. Op de snelle PC is het probleem minder. Het lijkt dus in de data-base benadering te zitten. Het moet ergens zitten in: MediaPortal Configuration > Music > Music Views
Gast Plastic Tolstoy Geplaatst: 10 maart 2008 Geplaatst: 10 maart 2008 Even een vraag voor mijn beeld van de situatie: staan alle muziekbestanden in 1 map (met een (groot) aantal submappen) of staat het verspreid over het netwerk?
matjas Geplaatst: 10 maart 2008 Auteur Geplaatst: 10 maart 2008 De netwerkschijf (NTFS) is onderverdeeld in een aantal mappen (muziek, film etc.). Binnen de map muziek staan alle sub-mappen (205). Iedere submap is 1 op 1 een CD; dus met alle nummers (tussen de 8 en 25 per CD), playlist bestand en Album Art. Ik heb alle nummers (mp3) volgens ID3V1 en 2 protocol van tags voorzien. Het moet echt in de indexering van het programma zitten. Het zijn immers geen hoeveelheden. In Vista Media Center speelt het probleem helemaal niet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen