Apple740 Geplaatst: 7 maart 2008 Geplaatst: 7 maart 2008 Origineel bericht van: ceesv Voor snelle bewegende beelden is 720p bijvoorbeeld beter. Dit stamt nog uit de tijd dat de de-interlacers niet zo goed waren als nu. Kijk eens naar een voetbalwedstrijd op BBC-HD (=1080i) en je bek ligt open zo mooi. 1080i is tegenwoordig prima geschikt voor snelle beelden. Wat ik tegen 720p als toekomstige norm heb is dat full-HD tv's toch wel de hoofdmoot zullen vormen over een aantal jaren. En ook al zie je op normale kijkafstanden het verschil niet tussen 1080i en 720p, het is gewoon zonde om 700 beeldlijnen onbenut te laten. De mensen met hele grote schermen (50" en groter), wat je steeds vaker zult zien, kunnen wel degelijk profijt hebben van 1080i boven 720p. Die zien op kortere afstanden het verschil wél. Wat betreft die "brakke" UPC (Philips) doos. Zoals Alfons al aangaf, UPC levert al een tijdje versie 2 uit, met extra koelgaatjes bovenop (versie 1 was dicht). Deze worden beduidend minder warm. Koffieleut is trouwens een fervent bezoeker van chelloo.com, hij had dit dus gewoon kunnen weten.
Moderator ceesv Geplaatst: 7 maart 2008 Moderator Geplaatst: 7 maart 2008 Origineel bericht van: fullHD De meeste schermen die nu verkocht worden zijn FullHD dus het is wel jammer van die 720P. Ik ben bang, dat de meeste schermen die verkocht worden op dit moment HD ready zijn. De Full HD schermen zijn op dit moment nog behoorlijk prijzig. Daarmee komt dan meteen de discussie om de hoek kijken, m.b.t. schermgrootte en kijkafstand. Daarover loopt hier een draadje met de titel Is FULL-HD schokkende verbetering of valt het wel mee ? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Moderator ceesv Geplaatst: 7 maart 2008 Moderator Geplaatst: 7 maart 2008 Citaat:Apple 740 Wat ik tegen 720p als toekomstige norm heb is dat full-HD tv's toch wel de hoofdmoot zal zijn over een aantal jaren. En ook al zie je op normale kijkafstanden het verschil niet tussen 1080i en 720p, het is gewoon zonde om 700 beeldlijnen onbenut te laten. Volgens de grafiek zou je het verschil kunnen gaan zien tussen 720p en 1080i met een scherm van tenminste 50 inch en een kijkafstand van minder dan 3 meter. Ik denk dat dit in enige huiskamers een probleem gaat worden. Maar ik ben het met je eens dat 1080i t.o.v. 720p een scherper plaatje geeft. Dat de scalers tegenwoordig beter om kunnen gaan met interlaced materiaal, gaat denk ik alleen op voor de wat duurdere schermen, niet voor de onderkant van de markt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Satter Geplaatst: 7 maart 2008 Geplaatst: 7 maart 2008 Gingen ze voor hdtv niet iets doen met nagra, gingen ze dat opentv systeem niet gebruiken (maar dan wel met seca). Ik zit daar eigenlijk op te wachten. Zoiets als wat sky en ik geloof ook premiere.
Littlesat Geplaatst: 7 maart 2008 Geplaatst: 7 maart 2008 Waar staat het dat CDS HDTV alleen in 720p gaat doen... Graag bron? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen