gulio Geplaatst: 7 maart 2008 Geplaatst: 7 maart 2008 Hallo forumgangers, Het volgende probleem doet zich voor. Ik gebruik “formula for NEO, versie NH1.01” om nieuwe firmware en/of om een nieuwe settinglijst in mijn Humax HDCI-2000 te zetten. Dit werkt allemaal prima met een desktop computer. Omdat ik niet meer met die ontvanger wil slepen naar mijn desktop computer wil ik de firmware via mijn laptop in de ontvanger zetten, maar dat lukt niet. Ik krijg dan de volgende foutmeldingen te zien: 1. Application error (Exeption error in module NeoSerialProcess.dll at 00045160) 2. Error (Communication error (time out)) 3. Formula (I/O error 103) De laptop is een Dell Inspiron 6400 met windows XP. Weet iemand wat ik moet doen om de zaak werkend te krijgen? Bij voorbaat dank, Groet Gulio Humax HDCI-2000 met Dragoncam 4.1 Dreambox DM800HD, Visiosat A1,A2,A3&HB
gulio Geplaatst: 20 maart 2008 Auteur Geplaatst: 20 maart 2008 echt niet? Er moet op dit forum toch wel iemand aanwezig zijn die iets meer sjoege heeft van computers dan ik? Gaarne een reactie. Gulio Humax HDCI-2000 met Dragoncam 4.1 Dreambox DM800HD, Visiosat A1,A2,A3&HB
BertE Geplaatst: 20 maart 2008 Geplaatst: 20 maart 2008 Oke daar gatie, je probleem is het volgende; Normaal via de deksktop gaat het van serieel naar serieel.(RS232) Bij mij een Sweex kabel. Bij jou hoogst waarschijnlijk via de laptop van usb naar serieel, niet? Ik was te lui om elke keer met m'n ontvanger naar de dekstop te lopen dus ik dacht waarom niet via de laptop. Tegen dit probleem liep ik een half jaar geleden aan. Wat heb ik gedaan, een kabel gepakt van usb naar serieel, deze aan de nulmodemkabel gekoppeld. (of je koop in een keer de juiste kabel, maar ik had er nog een aantal liggen dus ik besloot de 12 euro te besparen en te koppelen) Dan begint het, je hebt een usb-serieel driver nodig,echt, zo te vinden op de site van Sweex of andere fabrikant -of je googled even- als je even op produkttype zoekt. Installeren, even de poort instellen in formula en voila, ik heb de kabel gewoon steeds in de ontvanger zitten en koppel hem aan de laptop als er wat nieuws is. Dus zonder driver geen zenderlijsten of firmware in je hdci. Lukt het niet, lees ik het wel. Bert
gulio Geplaatst: 23 maart 2008 Auteur Geplaatst: 23 maart 2008 Bert, Bedankt voor je reactie. Die verloopkabel van USB naar RS232 die heb ik. Het is een ander probleem. Als ik het Formula programma heb geopend en ik wil bijvoorbeeld de settingslijst openen van uit een map op de computer, dan krijg je normaal een scherm met de tekst “waiting for calculation”. In plaats van dit scherm krijg ik de voornoemde error meldingen. Volgens mij is het een software probleem en zou er een instelling gewijzigd moeten worden in de laptop. Aan het programma kan het niet liggen want alles werkt prima op een desktop computer. Gulio. Humax HDCI-2000 met Dragoncam 4.1 Dreambox DM800HD, Visiosat A1,A2,A3&HB
BertE Geplaatst: 23 maart 2008 Geplaatst: 23 maart 2008 Dag Gulio, Je laptop geeft aan dat er een input/output probleem is. Heb je je usb kabel al eens in een andere usb-ingang in je laptop gestopt? Bij mij moet ie ook in een vaste ingang. Heeft het Uberhaupt wel eens via je laptop gewerkt? Bert
pollebru Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 Ik heb van mijn laptop het program ActiveSync afgehaald (PPC) en dan werkte het. Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A
gulio Geplaatst: 24 maart 2008 Auteur Geplaatst: 24 maart 2008 Dag Bert, Het programma heeft nog nooit op de laptop gewerkt. Ik zal eens onderzoeken of ik iets kan wijzigen in de in- en output. Je hoort nog. Gulio Humax HDCI-2000 met Dragoncam 4.1 Dreambox DM800HD, Visiosat A1,A2,A3&HB
gulio Geplaatst: 24 maart 2008 Auteur Geplaatst: 24 maart 2008 Dag pollebru, Bedankt voor je reactie, ik zal kijken of Active Sync op de laptop staat en zo ja dan zal ik het direct verwijderen. Gulio Humax HDCI-2000 met Dragoncam 4.1 Dreambox DM800HD, Visiosat A1,A2,A3&HB
gulio Geplaatst: 25 maart 2008 Auteur Geplaatst: 25 maart 2008 Het probleem is opgelost. Normaal werkt alles bij mij via comport 1, in dit geval werkt formula via comport 3. Bedankt voor het meedenken. Groet, Gulio Humax HDCI-2000 met Dragoncam 4.1 Dreambox DM800HD, Visiosat A1,A2,A3&HB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen