Olie Geplaatst: 7 maart 2008 Geplaatst: 7 maart 2008 Anpfiff für HDTV im ORF Mit 7. Juni bricht im ORF das HD-Zeitalter an. Die Spiele der Fußball-Europameisterschaft werden erstmals hochauflösend übertragen. Auch nach der Euro wird die HD-Ausstrahlung mit Blockbuster-Filmen und TV-Serien fortgesetzt. Zum Auftakt der Euro 2008 startet der ORF die Ausstrahlung in High-Definition-Qualität über Satellit. Sämtliche Spiele sowie Begleitberichterstattung wie etwa Studiodiskussionen werden in hoher Auflösung mit Dolby-Digital-Sound übertragen. Koordiniert wird die HD-Berichterstattung aus dem EM-Studio, einer eigens errichteten HDTV-Zentrale mitten in der Fanmeile am Rathausplatz. Auch bei einigen Kabelnetzbetreibern wie etwa upc plant man die HD-Ausstrahlung rechtzeitig vor der Fußball-EM-2008. Konkrete Informationen dazu gibt es wegen laufender Verhandlungen aber noch nicht. 720p/50 Auflösung Die Ausstrahlung von ORF1 HD erfolgt in dem von der European Broadcasting Union [EBU] festgelegten Standard 720p/50 im MPEG4/AVC-Format. Das entspricht 50 Vollbildern pro Sekunde mit einer Auflösung von 1.280 x 720 Pixeln. Nähere Angaben zum Transponder werden demnächst bekanntgegeben. Hopelijk voor iedereen duidelijk, het is in simpel Duits Bron: http://futurezone.orf.at/produkte/stories/261855/ HOMECAST HS 5101 CI HDTV (Duitse firmware) / Philips 32-8404H/ triax 88 cm- draaibaar CD+TVV /Diablo Light/Aston. Strong 6355 + 60 cm Triax (voor op vakantie)
Mister HaCk Geplaatst: 8 maart 2008 Geplaatst: 8 maart 2008 En uitsluitend gecodeerd in Nagra3, niet meer in Betacrypt en cryptoworks. Cryptoworks gaat men uitfaseren alsook binnenkort het stopzetten van de betacrypt codering
Alfons Verbiest Geplaatst: 9 maart 2008 Geplaatst: 9 maart 2008 Origineel bericht van: Allure Das een geslaagde Avatar met die vlieg! Ik had pas een nieuwe laptop gekocht. Ik heb die vlieg in één keer hartstikke dood geslagen. Ik ga van de week weer een nieuwe laptop kopen. Ik zal het nooit meer doen. Groeten, Alfons
jalu Geplaatst: 10 maart 2008 Geplaatst: 10 maart 2008 Origineel bericht van: Mister HaCk En uitsluitend gecodeerd in Nagra3, niet meer in Betacrypt en cryptoworks. Cryptoworks gaat men uitfaseren alsook binnenkort het stopzetten van de betacrypt codering Heb je hier een bron voor? Op de site van ORF zelf wordt namelijk enkel gesproken over Cryptoworks codering en niet over een overstap naar Nagra3. Sterker nog, men stelt als eisen voor de ontvangst van ORF HD een DVB-S2 Mpeg4 sat-receiver met Cryptoworks ingebouwd of met een Cryptoworks CI module. Aanvangsdatum 7 juni, met het EK voetbal. DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen