Ga naar inhoud


Politie hindert dinsdag het verkeer


El_Bandito

Aanbevolen berichten

Politie hindert dinsdag het verkeer

 

AMSTERDAM - Politiebond NPB wil dat agenten uit protest tegen de vastgelopen cao-onderhandelingen dinsdag tijdens de ochtendspits overal in het land gaan blokrijden.

 

Tijdens het blokrijden gaat een politieauto met zwaailichten voor een rij auto's rijden met een lagere snelheid dan toegestaan. Inhalen is onmogelijk. Dat betekent mogelijk veel vertraging en een hoop ergernis voor de overige weggebruikers.

 

De bond bespreekt het actieplan morgen met de twee andere bonden ACP en ANPV.

 

NPB-voorzitter Hans van Duijn, die het plan heeft bedacht, wil nog niet onthullen hoe de acties er precies gaan uitzien. Wel staat vast dat automobilisten er hinder van zullen ondervinden. "We sluiten files niet uit", aldus Van Duijn, die benadrukt niet uit te zijn op het creëren van chaos op de weg. De snelwegen worden ontzien, verder laat de bond het over aan de inventiviteit en creativiteit van agenten zelf. "Het is allemaal binnen de grenzen van de wet. Niemand zal ons er op kunnen pakken" , aldus de NPB-voorman.

 

Bron: de Telegraaf.

 

---------------------------------------------------------------

 

Doen we het andersom, wij hinderen de politie zijn we strafbaar.

De politie is je beste vriend, maar zo raken ze toch wel wat vrienden kwijt.

Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Gast wanderer

Blokrijden is in Belgie een bekend fenomeen, als er veel verkeer op de weg is en er dreigen files gaan ze blokrijden, hierdoor gaat het langzamer, maar iedereen kan wel blijven doorrijden, dus misschien bevalt dit wel zo goed dat men dit vaker gaat doen, door blokrijden breng je rust in de verkeersstroom en hierdoor een betere doorstroming dus een optimaler gebruik van de weg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig wat loonstrookjes gezien, blijkt dat bij een groot aantal agenten ze er netto tussen 2001 en 2007 er rond de 20 euro op vooruit zijn gegaan.

 

Dan zou ik ook staken !

En ja daar zal ik de komende week als forens ook wel last van hebben, maar een paar maanden geleden moest ik het ook zonder Hema worst doen en dat heb ik maar ternauwernood overleefd.

 

Gelukkig hebben dankzij mijn schotel stakingen op de televisie geen invloed meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Toevallig wat loonstrookjes gezien, blijkt dat bij een groot aantal agenten ze er netto tussen 2001 en 2007 er rond de 20 euro op vooruit zijn gegaan.
Oja mooi zeg als taxichauffeur ben ik er zo n 50 procent op achteruit gegaan sinds 2001.

Gaan we blokrijden of wat anders worden onze auto s in beslag genomen.

 

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: de Steef
Toevallig wat loonstrookjes gezien, blijkt dat bij een groot aantal agenten ze er netto tussen 2001 en 2007 er rond de 20 euro op vooruit zijn gegaan.


Even een vraagje...weet jij hoeveel een politie agent verdient en ook wat de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn?

Van zo'n salaris kan ik echt dromen zeg...en als ze echt iets willen doen uit protest laten ze dan bijvoorbeeld op een zaterdag geen parkeerboetes uitdelen.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fatfreddy

Het hele politieapparaat moet eens goed door gelicht worden.Burgers pesten daar zijn ze verrekte goed in maar echte criminaliteit aanpakken ho maar.Wat nu je beste vriend ? Pleur op stelletje lapzwansen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat ik er geen tegenkom, want als zo'n idioot voor mij zou rijden, zeker weten dat ik er voorbij kom, al moet ik er overheen!

Staken ok, maar dit slaat werkelijk helemaal nergens op!

Bovendien vind ik het aanbod van de minister best schappelijk.

Je moet niet vergeten dat je als normaal agent qua opleiding niet bijzonder hoog geschoold bent en verdien je dan echt zo veel meer loon? Het moet wel in verhouding zijn met je opleiding. Met mavo zonder beroepsopleiding wordt je al agent.

Met mavo kun je niet eens achter de kassa bij de blokker!

Gezien mijn (zeer negatieve) ervaringen met politieapparaat, zou ik "nee, NOG meer geld is overdreven" zeggen.

En dan het gelul over gevaarlijk werk. Ik denk dat er maar een paar wijken in Nederland zijn waar het (af en toe) echt gevaarlijk KAN zijn om de ronde te doen en de rest van de Nederlandse agenten heeft zijn wapen nooit hoeven trekken en staat alleen maar bonnetjes uit te schrijven en processen verbaal te typen. Volgens mij is werken op de bouw (over het algemeen) gevaarlijker.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Moderator die zich met een soort van bedreiging bezig houdt. Mmmmmm. blush

 

En het is zeker zo, dat sommige agenten met hun inkomen beter af zouden zijn als ze bijstand zouden hebben.

 

Ik zou niet graag met hun willen ruilen, zowel inkomen als werk. En wie is nu zo dom om zich met stenen te laten bekogelen voor 11 a 1200 euro in de maand. Hoe dom is deze minister nu. De regering doet zelf dapper mee aan zelf verreiking: per 1 jan 10% erbij per 1 jullie 10% erbij en dan komt er nogeens in de loop der tijd 10% bij. Ja 30 % ineens was een beetje te gek en daar komt nog bij 3 x 10% is op het eind ook nog meer als 30% ineens. cool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedreig niemand, maar als ik mijn werk niet meer kan uitoefenen omdat de politie op zo'n belachelijk domme manier wil staken, kun je dit soort reacties van burgers verwachten.

Ik denk dat niemand hier blij mee is.

Als ik met VMBO of mavo zonder beroepsopleiding in het leger ga en daar een gratis opleiding van de staat krijg, zit ik met hetzelfde "probleem". Loon in verhouding tot de opleiding.

Ga ik met mavo en een kmbo of BOL opleiding pijpen trekken in de bouw, verdien ik ook niet meer.

Waarom zou een agent dan wel meer moeten verdienen? (buiten een eventuele gevarentoeslag).

De agenten die met stenen bekogeld worden zijn ME'ers. Die zijn er voor uitgerust en getraind en krijgen daar al een toeslag voor. De rest van agentent Nederland loopt net zo veel gevaar als een burger die over straat loopt in de stad, alleen is een agent beter uitgerust om zichzelf te verdedigen.

Ik denk dat een onderzoeksbureau maar eens uit moet zoeken hoeveel agenten tijdens hun werk gewond raken en dat naast dezelfde onderzoeken uit andere beroepsgroepen moet leggen. Ik denk dat een groot aantal andere beroepsgroepen in verhouding meer gevaar lopen. Dat hele "gevaar" verhaal is mijns inziens zwaar overtrokken!

Ze hebben er nu allemaal best een redelijk schep bij gekregen van de minister en die was verdiend. De eisen van de bonden vind ik persoonlijk veel te ver gaan.

Nu wordt met name het publiek en het bedrijfsleven slachtoffer van de stakingen in plaats van de regering.

Ik ben dus pissed!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja......

en het ergste is dat als die lamlullen hun salaris verhoging binnen hebben,dat extra geld weer ergens vandaan moet komen.

En dan mag je drie keer raden wie die in de lengte of de breedte gaan betalen!!!

Nog mééér geniepige controle`s met bv. een lasergunnetje min min zero tolerance dus meteen schrijven,(nog)hogere boetes (euh transactie`s),

MISSELIJK volk is het.

en het ergste: dat enge volk geloofd dat de "burger" met hun mee leefd.

Er zijn mensen zat die net zo, zo niet harder moeten werken dan dat luize volk.

en die moeten het met minder doen.

Maar ja, als je jaren met een plaat voor de kop rond loopt, de burgers op allerlei manieren geld af troggelt, en denkt befehl ist befehl zul je ook niet het besef hebben dat je ergens te ver gaat.

Zie die creepers dinsdag al staan: GOEDEN DAG!!! politie !!!!! controle (uit onvrede over mijn salaris)

Ja erg hé jullie moeten zoooo hard werken en krijgen een honger loontje,waar je een hele dag voor moet werken,schandalig is het.

brrrrrrr hoop dat ik het uit m`n bek krijg,en niet dat wat ik denk,want dan zit ik wel even

madmadmadmadmad

 

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
die lamlullen

 

nou nou, zo kan het wel weer.

 

iedereen mag toch via bonden en discussie met zijn baas praten over de lonen en om verhoging vragen!

we gaan toch niet dan "iedereen" voor lamlullen uitmaken?

 

of het nu een politieagent is of een kleinmetaal werknemer.

 

acties hebben het doel de rest van de samenleving opmerkzaam te maken, laten we dat niet per vergissing verwisselen met terror.

 

ofschoon acties altijd financiele schade berokkenen die niemand gaat betalen,,,, dus het komt voor dat mensen witheet worden als slachtoffer van de acties.

 

cheers

 

 

Slip Into Something More Comfortable

Kinobe, Stephen Hague

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

acties hebben het doel de rest van de samenleving opmerkzaam te maken.


Niet helamaal mee eens, actie vraagt om reactie... nou de reactie is geweest, ze zijn accoord met de verhoging, nu motten ze ineens ook een bonusuitkering?? een bonus verdien je door iets goed te doen.... noem mij maar wat voorbeelden dan.....
Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...