Ga naar inhoud


Politie hindert dinsdag het verkeer


El_Bandito

Aanbevolen berichten

Dat doorlichten van de politie is niet nodig want de uitslag is toch bekend.

Vroeger had je ontzag voor een agent en je voelde je veiliger door zijn aanwezigheid.

Er hing een touwtje uit de deur zodat je als kind naar binnen kon als je moeder er niet was dat hoef je nu niet meer te doen.

In die tijd had je respect voor een agent en dat respect kon hij afdwingen en dat deed hij ZONDER bonnenboekje.

Toen was een agent echt een agent die een behoorlijk salaris mag hebben voor het werk wat hij deed.

 

 

Maar wat is een agent nu??

Elke maand moet hij zijn aantal bonnen uitschrijven anders vlieg ie eruit.

Daarom de agenten van nu zijn echte hard werkende veldwachters geworden die

gewapend met een stukje electronica in de bosjes langs de weg zitten met een glas cola erbij.

Het zijn gewoon produktiemedewerkers van het Staats bonnenbedrijf geworden.

Daar past een CAO voor produktiemedewerkers bij of het schoonmaak CAO

Laten ze niet alleen voor meer loon staken maar laten ze ook eens gaan staken om weer echt een agent te mogen zijn.

Zodat we daarmee de veiligheid in ons land financieren in plaats van de schoolboeken.

 

Leo

 

 

 

 

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Ik ben het helemaal met jullie eens.

Stond "oom" agent ook te staken toen ze plotseling verplicht 300 bekeuringen per persoon, per jaar uit moesten schrijven?

Nee, daar werd niet voor gestaakt. Terwijl juist dat er voor zorgt dat "oom" agent nu met de nek aangegeken wordt door 99,9% van de Nederlandse bevolking. Als je vroeger met je aanhanger met een kapot lampje rond reed (tijdens het rijden kapot gegaan) kreeg je een waarschuwing van een vriendelijke agent die je er even op wees dat je lampje kapot was en nu wordt je zonder pardon op de bon geslingerd.

Vind je het dan gek dat 90% van de bevolking een schurfthekel heeft aan die mannen en ze absoluut geen hoger salaris gunt?

Lasergunnen is vreselijk gevaarlijk werk. Jah right. het enige risico dat zo'n agent loopt is dat hij een klap op zijn gok krijgt van een hardwerkende burger die het zat is dat hij alweer een bekeuring krijgt voor het 5 KM te hard rijden terwijl zijn woninginbraak met een papieren verbaaltje afgedaan wordt.

Nee, ik heb geen enkel respect voor de "wet-handhavers" en dat hebben ze er met zijn allen zelf naar gemaakt!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
het Staats bonnenbedrijf

 

Da's een mooie omschrijving !

 

Ik kan me overigens goed inleven in de frustraties die de agenten momenteel hebben. Zij zijn niet de schuld, het is de door ONS gekozen regering die achterlijke doelstellingen deponeerd bij de politie over het te behalen target op het gebied van bekeuringen.

Er wordt dus vanwege overheidswege bekeurt om de bekeuring en niet meer vanwege de veiligheid in het verkeer, da's nu duidelijk.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar stond oom agent daarover te protesteren dan? Nee uitsluitend nu het over de eigen potomonnee gaat staan ze het publiek te pesten.

Ze hadden TOEN moeten staken. Dan hadden ze NU misschien nog een beetje steun van "de Nederlander" kunnen verwachten.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
(quote=Tonskidutch) die lamlullen

nou nou, zo kan het wel weer.

 

iedereen mag toch via bonden en discussie met zijn baas praten over de lonen en om verhoging vragen!

VRAGEN!dit is is geen vragen!

we gaan toch niet dan "iedereen" voor lamlullen uitmaken?

of het nu een politieagent is of een kleinmetaal werknemer.

niet iedereen alleen die,die mij het hele jaar dwars zitten preken houden en dan zonder blikken of blozen hetzelfde doen (en dat doet een klein metaal werker nu net niet)

 

 

acties hebben het doel de rest van de samenleving opmerkzaam te maken, laten we dat niet per vergissing verwisselen met terror.

Opmerkzaam waren ze al,maar laten we zeggen Chantage

 

ofschoon acties altijd financiele schade berokkenen die niemand(bedoel je iemand?) gaat betalen,,,, dus het komt voor dat mensen witheet worden als slachtoffer van de acties.

sommige hebben door hun beroep er onvermijdelijk veel "last" van en worden zo véééél vaker de dupe van bepaalde actie`s

Thuis--werk en werk--thuis verkeer zal veel minder persoonlijke ervaring hebben met de gevolgen, dan beroeps verkeer dat de hele dag op de weg zit en honderden kilometers per dag binnen en buiten de bebouwde kom rijden.

 

cheers

 

 

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om op die bekeuringen terug te komen.

Ik woon op een woonerf, nog geen kilometer van het politiebureau.

Als men van het bureau naar het centrum wil, is "mijn" woonerf de ideale sluiproute.

Waar de burger 5 KM te hard rijd op een woonerf wordt met flinke bekeuringen "geschikt", maar die %$@%^$*& rijden zelf wel met 50-60 kilometer per uur door het woonerf waar over een jaar mijn kind op straat speelt.

Nu zou ik net als u de potomonnee moeten trekken om dergelijke $##$%#%$ meer loon te geven?

Over mijn lijk!

Hoe vaak kom je niet een agent tegen die de wet net zo hard aan zijn laars lapt als wij? Te hard rijden zonder zwaailicht of sirene, geen richting aangeven, geen gordel om etc. etc.

Hoe kun je nou respekt verdienen als je zelf maling hebt aan de wet?

Dat deze mensen niet langer als mens, maar als smerige %$$# agent behandeld worden is wel echt grotendeels hun eigen schuld.

Als je als agent voelt dat je imago buiten jouw schuld aangetast wordt (bijvoorbeeld door die verplichte bekeuringen) dien je ook daartegen te protesteren en niet pas als het je zelf geld gaat kosten.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Om op die bekeuringen terug te komen.
Ik woon op een woonerf, nog geen kilometer van het politiebureau.
Als men van het bureau naar het centrum wil, is "mijn" woonerf de ideale sluiproute.
Waar de burger 5 KM te hard rijd op een woonerf wordt met flinke bekeuringen "geschikt", maar die %$@%^$*& rijden zelf wel met 50-60 kilometer per uur door het woonerf waar over een jaar mijn kind op straat speelt.
Nu zou ik net als u de potomonnee moeten trekken om dergelijke $##$%#%$ meer loon te geven?
Over mijn lijk!
Hoe vaak kom je niet een agent tegen die de wet net zo hard aan zijn laars lapt als wij? Te hard rijden zonder zwaailicht of sirene, geen richting aangeven, geen gordel om etc. etc.
Hoe kun je nou respekt verdienen als ze zelf maling hebt aan de wet?

Ron


Er is een progamma dat om dit soort (bewijsbare) voorbeelden vroeg!!

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was volgens mij het programma OPGELICHT over die parkeergarage.

Waar ze elk uur eruit gingen en meteen er weer in.

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik bedoelde utrecht, waar agent na agent tegen het verkeer in de afslag nam en ook nog eens geen richtingaanwijzer gebruikte.

Mensen, wij worden daarvoor genadeloos op de bon geslingerd!

Ik heb NUL respect voor "oom agent" en blijf erbij dat ze het daar zelf naar gemaakt hebben, door te vergeten dat ze naast het uitoefenen van hun werk, vooral ook mens moeten zijn!

Oom agent ziet zijn werk steeds meer als een nine-to-five in plaats van een baan met een maatschappelijke fuctie.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat jij je woede in woord neerzet, zou ik mij eens wat meer verdiepen. Me is niets anders dan gewone politie die iets anders gekleed zijn en iets meer mogen als dat deze in gewone politiefunctie zouden zijn.

 

En dan nog de bedreigingen: Als jij steld als niet bedreiging: Ik hoop dat ik er geen tegenkom, want als zo'n idioot voor mij zou rijden, zeker weten dat ik er voorbij kom, al moet ik er overheen!

 

En dan ook nog de toonhoogte van andere schrijvers, Lamlullen, idioot. PFF. Het gaat mij te ver. Iedereen heeft het recht om met de bonden overleg te voeren voor loonsverhoging, maar hebben ook een stakkingsrecht. Dit zullen wij moete respecteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tox ben het helemaal met je eens en ben blij hier te lezen dat ik niet de enigste ben die een bloedschurft aan die klaplopers heb.

 

Inderdaad als je nergens anders voor geschikt ben kan je altijd nog bij de politie,en als je dan nog flink overgewicht en zitvlees heb ben je helemaal uitermate geschikt.

 

Het spreekwoord gaat hier weer helemaal op:EEN BEETJE VENT WORDT GEEN AGENT.

 

Als je je stakingseisen kracht bij wil zetten over de rug van de burger,die er nog zorg voor draagt dat ze alle maanden salaris ontvangen,is het inderdaad tekenent dat het iq van deze groep ver beneden het gemiddelde ligt.

 

Maar kijk uit hoor want die veldwachters liggen nog wel langs de weg om te kijken of ze je een prent aan kunnen smeren.Daar staken ze niet voor hoor.

 

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Torchwood

Ik schrik erg van veel ongenuanceerde reacties hier, op enkele daargelaten. Iemand die zich op de weg (alsof het verkeer de enige taak van de politie is) gedraagt, heeft toch niets te vrezen? Als ik hier mensen woorden als "lamlul" zie gebruiken associeer die personen met de foute types uit televisie programma's als "Wegmisbruikers" en "Blik op de weg".

 

Inderdaad is het respect voor oom agent verdwenen. Maar is dat de schuld van de politie of van ons als samenleving? Ik geloof dan meer in het laatste. De politiek heeft er in de eerste plaats voor gezorgd dat de politie in veel gevallen machteloos is gemaakt en de veranderde samenstelling van de bevolking en het individualisme heeft hieraan niet bijgedragen.

 

Dat vind je hier ook terug in sommige reacties: Ik, ik, ik. Ik heb last ervan, ik baal, enz. Maar misschien is het toch wat socialer om even in de "wij" vorm te denken. Het is maar een idee.

 

Naast de agenten op straat heeft de politie natuurlijk veel meer taken. Daar blijven reacties over uit.

 

Ook het schrijven over opleiding en taken (zelfs door een moderator) raakt kant nog wal. Voor de diverse functies binnen de politie zijn ook verschillende niveaus in opleiding vereist. In veel gevallen lukt het niet meer om personeel te werven dankzij de hoogte van de loonschalen. Gevolg is dat voor die functies ingehuurd moet worden en dat kost vaak veel meer. Dat wil eigenlijk niemand, lijkt me. Hoe kan je dat oplossen? Door de loonschalen aan te passen. Dan zijn we weer terug bij af.

 

Ook ik twijfel over het eisenpakket van de bonden, maar twijfel nog meer over het aanbod van Guusje en haar club. Het nare van zulke onderhandelingen is dat een politiek spel wordt gespeeld en dat serieuze onderhandelingen op een vrijdagavond worden afgeschoven naar ambtenaren van het ministerie, zodat Guusje naar een feestje kan. Dat brengt partijen niet echt dichter bij elkaar en wordt vertrouwen geschaad.

 

Maar laten we ons beperken tot serieuze op- en aanmerkingen in dit verhaal. Het lijkt me niet zo chique om alle stakende groepen hier de grond in te trappen (denkend aan komende loononderhandelingen van bijvoorbeeld de NS of de NPO).

 

Tja, dan mis je een keer een voetbalwedstrijd. Houdt het leven daarmee op? Ik denk het allemaal nog wel meevalt met ons...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...