Ga naar inhoud


Politie hindert dinsdag het verkeer


El_Bandito

Aanbevolen berichten

Na de selectie begint pas de opleiding van een politieagent:

3 jarige opleiding (= MBO) dan word je agent

4 jarige opleiding (Bachelor = HBO) dan word je hoofdagent

4 jarige mastersopleiding en dan word je brigadier

 

Welke opleing je gaat volgen op de academie is afhankelijk van

je vooropleiding

 

Dus mensen die zeggen dat alle agenten een VMBO opleiding hebben

zullen zich wat beter moeten verdiepen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik woon al meer dan 25 jaar in Duitsland en heb daar nog nooit een bekeuring gehad.
Laat ik mijn kont in NL zien, dan is het altijd raak. Ik verander niets aan mijn rijgedrag.. (ben geen razer) en iedere keer komt er weer een bekeuring naar huis gestuurd.
Laatst was mijn dochter en haar vriend in NL voor een paar dagen bij oma gelogeerd en huppakee..maar liefst 2 bekeuringen voor te hard rijden.
Ook als mijn vrouw eens haar ouders opzoekt in NL ga ik er al gewoon vanuit dat er wel weer een bekeuring als aangename herinnering voor dit bezoek na-gesleurd wordt.
Ik vind dit hoogst irretant en geef Ron groot gelijk dat het een stelletje K-ZAKKEN zijn die allang niet meer weten waarvoor ze eigenlijk politieagent zijn: TO SERVE and PROTECT.
Dat moeten ze maar eens op hun auto´s schrijven.

Wil je zeggen dat ze de pik op jou en jouw familie hebben en bij de grens al op de loer liggen om je een oor aan te naaien?
Wil je zeggen dat de bekeuringen onterecht zijn?

Volgens mij overtreed jij en je familie gewoon stelsmatig de wet als je in Nederland bent, je mag hier waarschijnlijk niet zo snel rijden als dat je in Duitsland gewend bent. Na een aantal bekeuringen zou dat toch bij jullie doorgedrongen moeten zijn.

Oké de pakkans zal wel hier vele malen groter zijn maar dit is een goede zaak want jullie zijn nogal hardleers wat betreft jezelf aan de regels te houden.

Wat is dat toch dat mensen hun eigen stommiteiten proberen toe te schrijven aan de politie.
Wil je je niet aan de regels houden prima, maar trek dan ook de wissel als je gesnapt wordt. Wil je dat niet houd je dan aan de regels.

En wat betreft de slogan "TO SERVE and PROTECT" vind ik dat zij dat ook waar maken, zij beschermen op deze manier nog enigszins tegen de snelheidsduivels die anders helemaal als een ongeleid projectiel 's-herenwegen onveilig maken.

Tip: mocht je hier toch te snel willen rijden zorg dan dat je een overschrijding van de max snelheid hebt van 50 km p/h of meer. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Om te beginnen zeg ik nogmaals dat ik geen razer ben. Ik ben een zeer gematigde rijder. Wat snelheid betreft.

Mocht ik wat te hard rijden dan is dat niet met opzet, maar onbewust. Vandaar dat ik op autobanen altijd mijn cruise-control gebruik. Mijn wagen is zo stil dat het onherroepelijk gebeurt dat je wat over de snelheidsgrens raakt zonder er erg in te hebben.

Ik kijk tenminste niet iedere 5 seconden op de snelheidsmeter.

 

Ook al zou ik maar 1 km over de toegestane snelheid zijn gereden heb ik een overtreding begaan. Geef ik onmiddelijk toe.

Het ligt er maar net aan waar de toleranties gelegd worden door de politie en of het nou werkelijk nodig is zo overdreven veel te controleren op punten waar iedereen weet dat er geen extra gevaar ontstaat als er een minimale snelheidsovertreding plaats vind. In het duits is daar een woord voor dat in het nederlands niet eens bestaat: Verhältnissmäßigkeit oftewel: in verhouding tot evenredigheid.

Het gaat er om dat er een leefbaar klimaat zou moeten zijn en dat kleinere overtredingen niet onmiddelijk in een geldboete omgezet worden.

Zet alleen maar kwaad bloed. Bij mij althans.

En hardleers ben ik helemaal niet.

 

Ik geef je een ander voorbeeld hoe je met een vriendelijk gebaar iemand die onbewust net wat te hard rijdt kunt waarschuwen.

En wel met een passive snelheidsradar.

Dat is een ding dat staat op punten waar over het algemeen wat te hard gereden wordt. Daar zie je dan in het voorbij rijden een rood getal oplichten met de gemeten snelheid.

Automobilisten worden er even op gewzen hoe hard ze rijden en je gaat automatisch van het gaspedaal af.

Een keurige manier van hoe het ook opgelost kan worden.

 

En wat het razen aangaat...ik reed afgelopen zaterdag naar Frankfurt, over het Frankfurter Kreuz. Daar is een Baustelle waar je maar 100 kmh mag. Dat reed ik ook, misschien zelfs wat te hard, laat het 110 zijn geweest.

Bij Baustellen is er wel een verkeers-gevaarlijke situatie. Daar gebeuren de meeste ongelukken. De ene na de andere auto met gele NL platen raasden met een rotgang langs me heen. Allemaal met een ski-bak op het dak...allemaal jakkerden ze maar door alsof er voor hun geen snelheids limiet zou gelden en de duivel ze op de hielen zat.

Ik dacht even dat ze een wedstrijd aan het houden waren wie er het eerst thuis is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Pedro Newbie schreef:

Wil je zeggen dat ze de pik op jou en jouw familie hebben en bij de grens al op de loer liggen om je een oor aan te naaien?

Wil je zeggen dat de bekeuringen onterecht zijn?

 

Ik zal het je nog sterker vertellen.

 

De duitse autobaan 61 komt bij Venlo het land binnen.

Er wordt al 30 jaar gepraat, om die autobaan te verbinden met een nederlands snelweg, maar er ontbreekt nog altijd 6 km.

Precies op de nederlandse grens staat het bord 60 km, 50 meter daarachter staat er 3 dagen per week een koddebeier te flitsen.

Welkom in Nederland.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn buurman werkt ook bij die drachtengroep en hij vind dat bewust flitsen op lokaties waar geen gevaar voor het verkeer heerst ook belaggelijk. Bij het korps noemen ze dit ook onderling gewoon scoren. Wat de Drs zegt over de signalering voor bv U rijd te hard ben ik het mee eens.Vaak heb je echt niet in de gaten dat je er net boven zit. Ik praat niet over snelheidsduivels. Zit zelf ook al 30 jaar in duitsland op de weg en de nederlander lapt i.d.d in de Baustellen in D de snelheid aan zijn laars.

Fazit: krijg je een bon heb je het toch aan je zelf te danken.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dat weet hoe dom kun je dan zijn om daar nog te hard te rijden. Je weet hoe de regels hier inelkaar steken en hier geld de Nerdelandse wet. En voor alle andere schrijver die denken dat bekeuringen stom zijn, moeten eerst een bedenken hoe alles(de weelde) hier betaald word. De racers krijgen de beste hulp bij hun notoire zelfdodings pogingen om hun dit nog een keer te laten proberen. Ik bedoel in het ziekenhuis word alles gedaan om hun er weer bovenop te helpen. En ook daar helpen de bekeuringen bij. Hoe Nederland is dom. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brains We hebben reeds begrepen dat je volledig achter alle acties van de politie staatIk respekteer je mening maar om dan je gelijk met deze argumenten te krijgen vind ik wat ver gaan.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O dus jij bent het eens met moderatoren die bedreigingen uiten naar de agenten. Ik gebruik argumenten en geen dreigementen. Dat is mijn betoog geweest en daar blijf ik bij. Misschien dat ik het testje wel weer moet doen. Maar dat zien we dan wel weer. Ik blijf erbij dat ik het te ver vind gaan als een moderator zegt/schrijft"ik kom er langs desnoods er bovenover heen"bedreigingen en dit is normaal. MMMMM, PFFF? blush

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn ochtendkrant staat inderdaad te lezen dat de politie niet aan blokrijden gaat doen.

 

Ik denk dat ze juist de sympathie van het volk nodig hebben bij het succesvol afronden van hun acties. Wrevel is daarbij een ongewenste gast.

 

In ieder geval zullen ze vandaag alleen de "zware overtredingen" bekeuren en verder geen sancties toepassen.

 

Da's een symphatiek gebaar !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helemaal. Sinds ik in mijn Cadillac rijd heb ik geen frustraties meer en hoef ik helemaal niet hard te rijden.

Lekker cruisen op de max toegstane snelheid is voor mij prima.

 

De winst in NL met hardrijden is nihil, ander verhaal is het of je met 100 km/h naar zuid Frankrijk gaat of met 130 km/h.

Na 1000 km is dan het verschil 10 uur of 7,6 uur in de auto.

Voorwaarde is dan wel dat je niet in de file terechtkomt en het stuk in 1 keer kan rijden.

 

Daarom in NL geen te verwachten winst....

 

Ons landje staat op de meeste wegen en tijden gewoon vast.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Brains,

 

Een moderator is ook maar een mens.

Twee dagen over die opmerking praten vind ik ook overdreven.

 

Citaat:
Brains We hebben reeds begrepen dat je volledig achter alle acties van de politie staat Ik respekteer je mening maar om dan je gelijk met deze argumenten te krijgen vind ik wat ver gaan.

 

En om hierop te reageren met:

Citaat:
O dus jij bent het eens met moderatoren die bedreigingen uiten naar de agenten

vind ik persoonlijk wat kortzichtig.

 

 

 

 

 

 

 

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...