Gast Jim REA Geplaatst: 9 maart 2008 Geplaatst: 9 maart 2008 Hallo iedereen, Vraagje, wat is het voordeel van een diseqc tov een actuator? Ik heb nog een oude 120 cm offset met mount voor een actuator, als ik dit ding eventueel ga monteren op het schuurdak moet ik iig een actuator kopen omdat die overleden is. Is het de moeite om eea helemaal om te gooien voor een ander systeem, of heeft dat geen voordelen?
jalza Geplaatst: 9 maart 2008 Geplaatst: 9 maart 2008 Ik zou voor een actuator gaan er van uitgaand dat je de spullen daar voor nog hebt en weet van hoe en wat . Het groote verschil zit in de apparte stuur kast voor een actuator .terwijl dit bij de motech/stab rechtstreeks via de ontvanger kan . Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerdDreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm Arriva 102 mini voor onderweg.
Gast fatfreddy Geplaatst: 9 maart 2008 Geplaatst: 9 maart 2008 Ik weet niet wat je van plan bent om te ontvangen.Een nieuwe actuator is bijna net zo duur als een diseqcmotor maar moet wel 36 volt aan gestuurd worden indien je over een receiver of over een positioner beschikt die dit aan kan sturen kan een actuator interessant zijn.Heb je een receiver met diseqcsturing en is het je niet te doen om exotische zenders te ontvangen dan kun je net zo goed een diseqcmotor nemen en ik zou je zelfs adviseren dan ook een andere schotel te nemen (80cm)
Gast Jim REA Geplaatst: 9 maart 2008 Geplaatst: 9 maart 2008 Ik heb een dreambox 500. Ik heb geen aparte aansturing voor een actuator. Maw, ik heb een DB en een multitenne met 4 lnb's in een kast. Echter, ik wil wel wat meer gaan experimenteren, en een backup. De lnb vd multitenne was stuk vanaf nieuw, dus ik wacht al een week of 3 op een nieuwe..... Egenlijk vind ik zo'n wavefrontier ook wel leuk, maar ik zie een beetje op tegen het koppelen van al die lnb's. De 120cm offset heb ik al een paar jaar in de schuur liggen, en dacht ik dan te gebruiken. Ik vind zo'n klein motortje onder die schotel echter een beetje iel hier aan de kust, of valt dat mee?
minplus Geplaatst: 9 maart 2008 Geplaatst: 9 maart 2008 Sommige diseqc-motoren schijnen een 1.20 m schotel aan te kunnen, ze hebben alleen wat meer speling dan een actuator. Dat betekent, vooral als de schotel een kleine openingshoek heeft, dat er dan blokvorming zal optreden als hij vol in de wind staat. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Gast fatfreddy Geplaatst: 9 maart 2008 Geplaatst: 9 maart 2008 Om een actuator draaiende te krijgen heb je dus ook nog een Vbox positioner nodig.Ik denk dat je beter voor een diseqCmotor kunt kiezen met evt. een 80 cm schotel i.v.m. het feit dat die minder wind vangt dan zo een 120cm schotel.Als je een beetje googled dan zul je zien dat er in de nabije omgeving genoeg zaken zijn waar je dit voor een zeer redelijk bedrag kunt aanschaffen.
Gast Jim REA Geplaatst: 9 maart 2008 Geplaatst: 9 maart 2008 Ok, het verhaal is duidelijk, of actuator met Vbox positioner en 120 cm schotel, of een 80 cm met diseqcmotor. Derde mogenlijkheid een WaveFrontier. Ik ga me beraden, dank eenieder.
Alex1970 Geplaatst: 25 mei 2009 Geplaatst: 25 mei 2009 Origineel bericht van: minplus Sommige diseqc-motoren schijnen een 1.20 m schotel aan te kunnen, Inderdaad "schijnen"... Als je een betrouwbare draaibare schotel wil, altijd met een polarmount+actuator (of uiteraard een H2H-motor). DiSEqC-motortje echt niet op schotels groter dan 80cm en dan nog hebben ze het zwaar te verduren in de storm. Het verschil zit 'm in dat de stormkracht op een paar (soms kunstof) tandwieltjes komt te staan, terwijl de actuator een wormwiel is en rotsvast staat. Als je om de paar jaar je motor wil vervangen dan neem je de DiSEqC-motor. Ik ga ervanuit dat je liever 10-15-20 jaar doet met je installatie, dus dan een actuator. Origineel bericht van: minplus ze hebben alleen wat meer speling dan een actuator. Dat betekent, vooral als de schotel een kleine openingshoek heeft, dat er dan blokvorming zal optreden als hij vol in de wind staat. Precies, en hoe groter de schotel, hoe kleiner de openingshoek. Die speling kan dus echt het verschil betekenen tussen wel of geen ontvangst... Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
columbo Geplaatst: 26 mei 2009 Geplaatst: 26 mei 2009 Je kunt een actuator ook met een Aston box via Disec aansturen je doet dit gewoor met je sat reciever,geheel automaties en is veel makelijker dan een V box,alle posieties worden in de sat reciever opgeslagen en niet in de box. Enn er zijn ook actuators die net als een disec motor aangestuurd worden.ik zef heb al jaren een Astonbox met een gewone Actuator ,doet het prima ,en dat met een schotel van 1m die ik jaren geleden gevonden heb.Zie foto' eigen instalaties.
buzzio Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 alleen de lagers zijn van slechte kwaliteit heb ik al na 18 maanden vervangen voor een rvs lager waterdicht (jaeger) dus zo lang doe je er ook niet mee groetjes buzzio
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen