theparasol Geplaatst: 13 maart 2008 Geplaatst: 13 maart 2008 aha... ik zie channel 10 en 11... vraag of die goede buur van je niet op channel 6 kan gaan zitten want channel 10 en 11 overlappen elkaar. Met een beetje mazzel heb je dan geen extra apparatuur meer nodig.
looney2 Geplaatst: 14 maart 2008 Auteur Geplaatst: 14 maart 2008 Origineel bericht van: WPW Waarom zo moeilijk? sleep je pc/laptop naar een stopcontact zo dicht mogelijk bij dat AP en kijk of je daar voldoende signaal hebt, zo ja dan gaat daar die range extender erin. Zo nee dan naar het volgende stopcontact. Via de range extender zelf kan je ook een site survey doen. Heb m`n pc al naar buiten gesleept met bovenstaand resultaat. Heb alleen de range extender nog niet,moet `m nog aanschaffen. Vandaar m`n vraag of deze dingen ook weer een verlies hebben. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
looney2 Geplaatst: 14 maart 2008 Auteur Geplaatst: 14 maart 2008 Origineel bericht van: theparasol aha... ik zie channel 10 en 11... vraag of die goede buur van je niet op channel 6 kan gaan zitten want channel 10 en 11 overlappen elkaar. Met een beetje mazzel heb je dan geen extra apparatuur meer nodig. Weet niet exact hoe het daar loopt maar er schijnen daar drie AP te zijn Ik zie er daarvan twee, channel 10 en 11. als het goed is, gaat het om channel 10 channel 11 is waarschijnlijk van een minder bevriende buurman. De speedtouch is mijn dicht`s bijzijnde buurman, maar die is blij dat z`n scherm oplicht als die op een knop drukt. Heb even een tekening gemaakt. B is nog een buur zonder wireless Voor de rest staan er ook geen huizen meer! HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
WPW Geplaatst: 14 maart 2008 Geplaatst: 14 maart 2008 Origineel bericht van: looney2 Vandaar m`n vraag of deze dingen ook weer een verlies hebben. Nee, dat is ook onlogisch voor een versterker. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
WPW Geplaatst: 14 maart 2008 Geplaatst: 14 maart 2008 Origineel bericht van: looney2 Heb even een tekening gemaakt. Mooi maar waar zit jij dan? heb je geen bovenverdieping? gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
looney2 Geplaatst: 14 maart 2008 Auteur Geplaatst: 14 maart 2008 Nee, dat is ook onlogisch voor een versterker. Zo onlogisch is dat voor een leek zoals ik nou ook weer niet. Mijn simpele gedachte is: Een versterker zal ook niet oneindig versterken,eens is dat ook op,hoe ver reikt hij? Zijn er verschillen in de soorten versterkers gezien de veld sterkte HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
looney2 Geplaatst: 14 maart 2008 Auteur Geplaatst: 14 maart 2008 Origineel bericht van: WPW Heb even een tekening gemaakt. Mooi maar waar zit jij dan? heb je geen bovenverdieping? Ik zit waar IK! staat HoHOHOO. Kijk, daar had deze simpele ziel niet aan gedacht. Ik kan idd van de boven verdieping gebruik maken Zit dan ong. op de zelfde hoogte als de antenne v/d AP Weet niet, maar zou haast zeggen van wel dat dit een nog positievere werking zou moeten hebben. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
looney2 Geplaatst: 14 maart 2008 Auteur Geplaatst: 14 maart 2008 hier een oude foto van het huis. Voorkant van mij achter de schutting de speedtouch buurman. En.. buiten beeld, maar schuin rechts (hemels breed +/- 35 meter) achteraan het AP. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
WPW Geplaatst: 14 maart 2008 Geplaatst: 14 maart 2008 Kijk dan word het simpel, zet die extender boven neer en maak gebruik van de windsurfer, dan nog een extender beneden en je hebt overal signaal. windsurfer De video Het bouwschema gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
looney2 Geplaatst: 14 maart 2008 Auteur Geplaatst: 14 maart 2008 Dank voor tip. Ga me daar eens in verdiepen. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
theparasol Geplaatst: 14 maart 2008 Geplaatst: 14 maart 2008 daarom juist van die 10 af en naar channel 6. Dan heeft niemand meer last van elkaar en verbetert je bereik en datadoorvoer ook.
looney2 Geplaatst: 15 maart 2008 Auteur Geplaatst: 15 maart 2008 Origineel bericht van: theparasol daarom juist van die 10 af en naar channel 6. Dan heeft niemand meer last van elkaar en verbetert je bereik en datadoorvoer ook. Citaat: aha... ik zie channel 10 en 11... vraag of die goede buur van je niet op channel 6 kan gaan zitten want channel 10 en 11 overlappen elkaar. Met een beetje mazzel heb je dan geen extra apparatuur meer nodig. Simpele ik: Als de buur naar channel 6 gaat, overlappen channel 6 en 11 mekaar toch weer? HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
theparasol Geplaatst: 15 maart 2008 Geplaatst: 15 maart 2008 nee, 6 en 11 zijn gescheiden. kanaal 6 loopt van 4 tm 8 (alleen bij actieve transmissie) kanaal 11 loopt van 9 tm 13 (alleen bij actieve transmissie)
looney2 Geplaatst: 15 maart 2008 Auteur Geplaatst: 15 maart 2008 Origineel bericht van: theparasol nee, 6 en 11 zijn gescheiden. kanaal 6 loopt van 4 tm 8 (alleen bij actieve transmissie) kanaal 11 loopt van 9 tm 13 (alleen bij actieve transmissie) Loopt 1 t/m 3 dan ook gescheiden? En hoeveel kanalen zijn er? En/of als ik het goed zie ,hoeveel gescheiden pakketten zijn er? HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
looney2 Geplaatst: 15 maart 2008 Auteur Geplaatst: 15 maart 2008 Zie net op de site van linksys het volgende: Opmerking: De snelheid aan de andere zijde van de bereikvergroter wordt met de helft verminderd. Betekent dit dat de snelheid zonder pardon gehalveerd wordt? dus bv. 100 KByte/sec gaat naar 50 KByte/sec HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen