Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Even een toelichting over die 0-modem kabel .

Er zijn dus meerdere versies 0-modem kabel .

Zo heb ik (allen Female -female) dus 2 beige kabels met blauwe inzetstukken en die zien er zo uit :

1 - 1 - 8 - 8 (aan beide stekers is 1 met 8 verbonden)

2 - 3

3 - 2

4 - 4 -6 - 6 (aan beide stekers is 4 met 6 verbonden)

5 - 5

7 en 9 zijn aan beide zijden niet aangesloten .

Deze heb ik jaren in gebruik voor de kanalen-settings met DVBEdit en de FW met Nokia serial download

FW upgrade met DVBEdit ging daar niet mee .

dan heb ik een grijze met blauwe inzetstukken :

1 - 1

2 - 2

3 - 3

4 - 4

5 - 5

6 - 6

7 - 7

8 - 8

9 - 9

Met deze nergens succes .

en nog een zwarte met zwarte inzetstukken .

1 - 1

2 - 3

3 - 2

4 - 6

5 - 5

6 - 4

7 - 8

8 - 7

9 - 9

Deze is dus de beste want hiermee heb ik zojuist op m'n XP machine met DVBEdit een FW upgrade gedaan op 38400 baud .

En dat gaat wezenlijk sneller dan met Nokia serial download !!

Doordat Mojo me vertelde dat het hem voor het eerst met DVBEdit gelukt was de FW te vervangen , en ik me DIT topic herinnnerde , ben ik naar de verschillen gaan zoeken .

Uiteraard zullen de kleuren van de kabel niets uitmaken , als de verbindingen maar juist zijn .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:
Origineel bericht van: trust

2 - 3

3 - 2

5 - 5

Meer heb je niet nodig, algemeen probleem met zelf maken is dat pin 1 met het nummer 1 schuin op de stekker is gedrukt waardoor je vaak pin 2 ziet als pin 1.
Uiteraard nameten ter controle, gebruik een gebogen paperclip in de rs232 stekker voor de verbinding met de multimeter pen.
2de is vaak de COM poort instellingen, zie ook de topfield FAQ waar een mogelijke oplossing instaat sinds een paar dagen.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:
Origineel bericht van: WPW

Meer heb je niet nodig,

Voor de kanalen settings van een nokia via DVBEdit niet , maar probeer maar eens met zo'n kabel met dat programma er nieuwe Firmware in te zetten .

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Firmware plaatsen met nulmodemkabel en DVBEdit werkt wel onder XP.Indien nodig de baudrate lager plaatsen.

mvg

willy

TF7710HDPVR(HD Western digital Sata II 16MB 500GB)- Aston modue 2.26 met TVV - Astra 1/2/3/hotbird/eurobird 1/eurobird 9A

Geplaatst:

Dat had ik al geschreven !!

Citaat:
Deze is dus de beste want hiermee heb ik zojuist op m'n XP machine met DVBEdit een FW upgrade gedaan op 38400 baud .

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen