Ga naar inhoud


nieuwe software AD3000 IP op HOTBIRD


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo luitje's

 

DE nieuwe software versie 900 is beschikbaar op Hotbird,

voor degene die het nog niet weet;

frec. 12539

pol. horizontaal

sr. 27500

Link naar reactie
Delen op andere sites


Interessant....sacht dat er niks meer zou komen.

 

Voordat ik de download aanga, wat zijn de verbeteringen ten opzichte van versie 800 ?

 

Tx, Satfree

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi daar , heb nog niet zoveel bekeken maar inderdaad teletext verbetering en voor mijn "gevoel" iets sneller met zappen in de combinatie aston 1.05 en irdeto all cam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was in bezit van versie 700 , heb nu net via OTA de sofware upgedate.Kijk in het menu en daar staat versie 800.Lees nu hier dat de 900 versie al een dag of 10 beschikbaar is via OTA.

Hoe kan het dan dat ik dus vanmiddag de 800 heb binnengekregen?

Of wordt de software alleen maar naar 1 hogere versie ge-update?

 

gr,

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Bertus,

 

Nee hoor meestal zijn de settings vanaf de fabriek af al juist ingesteld en blijft daarna "vast" in het geheugen staan totdat jij dat zelf veranderd maaja waarom zou je???

groetjes......

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Happy Surfer Ik bedoel de satelliet-posities. Deze kunnen nooit af-fabriek zijn ingesteld, omdat ze voor elke draaibare opstelling anders zijn.

Mijn vraag is: moeten alle satellietposities opnieuw ingeregeld worden na een OTA update. Dit is best lastig en ik heb er weinig ervaring mee. Een nieuwe settinglijst(zenders) is een fluitje van een eurocent

 

gr. bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Bertus

 

Na een software update blijven de satelliet-posities onveranderd.

Je moet alleen oppassen bij laden van nieuwe settings, met bv setedit, dat je de juiste satelliet-posities meestuurt.

 

En als je de posities kwijt bent, dan valt het terugzetten hiervan ook wel mee. Is mij gisteravond nog gebeurt. Wilde even te snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een nieuwere softwareversie in een echostar speelt is het vaak aan te raden de ontvanger een "Factory reset" te geven.

Dit omdat dan de nieuwste database die door echostar in de software wordt ingebakken wordt geladen, en kan worden gebruikt. Ook bepaalde nieuwe opties kunnen zo worden geactiveerd.

 

Wil je dit nu niet omdat je het teveel werk vind, of je er niet teveel ervaring mee hebt dan doe je het toch gewoon niet. Als je je settings met behulp van setedit in de ontvanger speelt is de reset meestal niet nodig, je maakt immers geen gebruik van de database van echostar.

 

Geef je de ontvanger wel een reset dan is het inprogrammeren van de satellieten ook niet echt moeilijk.

1/factory reset.

2/stel oost en west limieten actuatormotor opnieuw in.

3/selecteer meest westelijke sat

4/selecteer middelste sat (normaalgesproken Sirius 5 graaden Oost)

5/selecteer de meest oostelijke sat

6/autosat (berekent alle tussenliggende sats)

 

nu moet je alle satellieten inscannen, en hierna met je settingseditor bewerken.

De weg die ik altijd bewandel is de volgende.

1/ik sla de settings op op HDD voordat ik de software vervang in de ontvanger.

2/updaten van software en factory reset

3/instellen actuator, inscannen alle beschikbare satellieten.

4/ophalen gegevens uit ontvanger naar pc.

5/deleten alle transponders van een sat, en gegevens uit oude bestand importeren.

6/hele spulletje terugschrijven naar ontvanger.

 

Ik doe dit op deze manier omdat na een factory reset de pulscount altijd anders is dan voor de reset.

Als je rucksichtlos de opgeslagen settings terugzet in je ontvanger is de hele pulscount van slag, en moet je handmatig alle satellieten gaan instellen.

 

Al met al lijkt het heel ingewikkeld, maar dat is het niet. als je logisch blijft nadenken kom je er prima uit. Het is wel een zondagmiddagje werk.

 

succes

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...