Ga naar inhoud


PalPlus ontvangst


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Momenteel heb ik de versie 3.00 in mijn AD3600IP Via geladen.

 

Ik bezit een Philips BreedBeeld Televisie die automatisch het PalPlus Signal erkent en omschakeld. Helaas werkt dit alleen met zenders die ik terristisch en over de kabel ontvang.

 

Als ik via de satellit kijk wordt het PalPlus signaal niet doorgegeven. Ik heb dit zowel met Analoge Zenders op Astra probeert alsook met digitale zenders geprobeert. Is dit een Problem van de Echsotar receiver of wordt het PalPlus signaal in zijn geheel niet via de Satelliet uitgezonden??

 

Kan iemand mij hier verder helpen of dit probleem bevestigen?

 

mvg

Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij wordt pal plus niet via de satelliet uitgezonden.

Deze vorm van uitzenden is vooral bedoeld voor kwaliteitsverbetering, niet alleen breedbeeld.

Palplus haalt de kwaliteit van (ook analoge) satelliet ontvangst toch niet, dus is dat ook een beetje overbodig.

Ga je kijken naar een specifiek breedbeeld kanaal als 16/9 van C+ dan zul je zien dat jou ontvanger en tv dit wel herkennen en automatich op de juiste breedte afgesteld wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ben ik niet geheel met je eens , ik heb ooit een nokia 9500 gehad die wel degelijk een pal plus signaal doorgaf.

Ik denk dat de beeldlijnen waar de pal+ detectie inzitten niet goed doorgegeven worden door de echostar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in de Kelder nog een MM9200 met DVB2000. Ik ga dit weekend eens proberen of ik met die Nokia PALplus krijg. Ik kan hier echter alleen de Digital zenders ontvangen. Verder zal ik ook nog enkele Analog ontvangers testen.

 

Bedankt voor de tip.

 

mvg

Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...