tux Geplaatst: 10 maart 2008 Geplaatst: 10 maart 2008 Iemand goede ervaringen met een DVB-S2 PCI kaart onder linux? Ik zoek een dergelijke kaart omdat ik middels mijn linuxbak als mce naar hd-zenders en het nieuwe pakket van cd zou willen kijken.
pipodeklown Geplaatst: 12 maart 2008 Geplaatst: 12 maart 2008 Wou eigenlijk net dezelfde vraag stellen om zelf een linux HD-HTPC gebaseerd op mythtv ineen te steken. Niemand die een DVB-S2 PCI kaart kent die werkt onder linux?
Moderator Matchless Geplaatst: 13 maart 2008 Moderator Geplaatst: 13 maart 2008 Bij mij werkt de hauppauge nova-HD-S2. echter zou ik achteraf gezien een HVR4000 genomen hebben. Hier een wiki over het installeren van de kaart Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
pipodeklown Geplaatst: 13 maart 2008 Geplaatst: 13 maart 2008 Bedankt matchless, dat beantwoordt in ieder geval wat ik wou weten.
pipodeklown Geplaatst: 30 maart 2008 Geplaatst: 30 maart 2008 Heb ondertussen een Hauppauge WinTv HVR 4000 aangeschaft en ingebouwd in m'n pc en vervolgens mythtv geïnstalleerd bovenop m'n Kubuntu 8.04. Dankzij de wiki er in geslaagd om de drivers voor de kaart te compileren (na wat moeite - de driver site http://dev.kewl.org/hauppauge/ lijkt niet meer in sync met de laatste versie van de v4linux tree). Op dit moment heb ik DVB-S en de bijgeleverde afstandsbediening aan de praat gekregen. Volgende stap wordt de DVB-S2 compileren en aan de praat krijgen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen