Ga naar inhoud

Astra 1,2 & 3 LNB houder voor Visiosat SMC 75cm

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een normale Visiosat SMC 75 cm schotel (dus geen bisat), met hierop momenteel een dual-lnb houder voor 19.2 en 28.2. Ik wil hier graag ook de Astra 3 aan toevoegen op 23.5. Nu blijkt via mijn Visiosat dealer dat er van Visio geen officiele Astra1/2/3 LNB houder is. Ik weet dat deze schotel hier eigenlijk niet voor ontworpen is, maar aangezien de Astra 1 & 2 opstelling nu prima werkt en de Astra3 daar precies tussenin zou moeten komen zie ik geen probleem om het toch te doen smile

Een Astra1/3 monoblock gebruiken en deze in de Astra1 houder plaatsen is geen optie, omdat ik al een Diseq switch gebruik en ik daar dus niet nog eens een tweede switch in het monoblock achter kan hangen, ik moet dus met aparte losse (duo)LNB's werken. Heeft iemand nog een leuke oplossing of bestaan er wellicht third-party oplossingen hiervoor?

Geplaatst:

Mja dat doet iedereen wel z'n beetje, maar dat is van latere zorg, eerst proberen met tyraps/blokjes hout, dan met beugels/bouten en zo aan de gang.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Dat het gaat werken geloof ik wel, daar hoef ik niet voor te experimenteren met blokjes en klosjes. Ik wil graag een nette permanente oplossing, maar helaas lijkt Visiosat daar niet in te kunnen voorzien. En om nou 150 euro voor een Big Bisat uit te gaan geven... Zo leuk vind ik het Canal Digitaal thema- en HD pakket nou ook weer niet smile

Geplaatst:

Het gaat meer om het hebbe smile maar wat maakt het dan 'net'? tyraps gaan lang mee hoor. spuitbus eroverheen en het is net egt.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Nog een keer om het uit te leggen dan: ik twijfel niet aan de werking van de oplossing, dus ik hoef niet te gaan lopen 'pielen' met blokjes en tiewraps om dat te bewijzen. Ik wil gewoon een goeie, degelijke en nette oplossing. Over deze definities kunnen we oeverloos debatteren, maar smaken verschillen (en zakjes venco ook) dus dat lijkt me niet nuttig.

Geplaatst:

Welke ontvanger heb je ? want veel ontvangers kunnen de diseqc kommando's 2 keer sturen en daardoor is de kombinatie diseqc-switch / monoblock toch mogelijk .

Zelfs als jouw ontvanger dat niet kan , is er nog een mogelijkheid met die kombinatie .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Ik heb een topfield 5000 pvr masterpiece en een FireDTV DVB-S2 kaart. Hoe werkt dat dan precies, stuurt de tuner dan gewoon twee keer een schakelsignaal? Hoe weet de eerste switch dan dat ie het tweede signaal moet doorlaten en dat die niet voor hem bedoeld is? En hoe weet de tweede switch in het monoblock dat het eerste signaal niet voor hem is?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen