Gast Hoopyfrood Geplaatst: 10 maart 2008 Geplaatst: 10 maart 2008 Ik heb een Triax schotel van ongeveer 60cm met 25-30m coax tot aan de ontvanger. Vroeger had ik een quatro LNB met multischakelaar en alles werkte perfect. Nu ben ik overgeschakeld op een de DuoLNB van TVV en heb ik beeld op de meeste zenders, behalve BVN. Aangezien de multischakelaar ook het signaal versterkte, dacht ik dat het signaal nu te zwak was, dus heb ik een klein inline versterkertje geinstalleerd. Maar helaas hielp dit niet (genoeg). Op bijvoorbeeld Canvas heb ik nu 72% signaalsterkte, maar op BVN kan ik maar geen lock krijgen. Vroeger, met de multischakelaar, had ik 78% signaalsterkte op Canvas. Ik heb de schotel opnieuw proberen uitlijnen, maar ook dit hielp niet. Is de transponder van BVN echt zo zwak? Wat is de makkelijkste oplossing? Betere kabel?
Gerdy Geplaatst: 10 maart 2008 Geplaatst: 10 maart 2008 Vroeger had je er dus maar één lnb opzitten; nu heb je een duoblock voor Astra 19 en 23°. 1) Zit deze duoLNB met de rechterhals in de lnb houder als je IN de schotel kijkt? 2) Heb je dan de duoLNB in de houder geïnclineerd zoals op een tekening in de verpakking wordt aangegeven? En doe die in-line versterker maar weg! Gerdy
MR_B Geplaatst: 14 maart 2008 Geplaatst: 14 maart 2008 met goede kabel kun je rustig tot 100 meter gaan zonder versterkers. welke merk ontvanger heb je? Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen