Gast Paullo Geplaatst: 10 maart 2008 Geplaatst: 10 maart 2008 Vanaf heden is een website beschikbaar aangaande de afschakeling van de analoge ethertelevisie in Vlaanderen: http://www.wegmetsneeuwopjetv.be/index.html (Bron: artikel op de website van Het Laatste Nieuws) Greets
spongebob Geplaatst: 10 maart 2008 Geplaatst: 10 maart 2008 het is alvast een half mirakel dat er bij de alternatieven toch sprake is van de satelliet dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 10 maart 2008 Geplaatst: 10 maart 2008 Wat gek...toen ik nog analoge ether TV had, sneeuwde het nooit op mijn TV.
Jean-Claude Geplaatst: 10 maart 2008 Geplaatst: 10 maart 2008 nog gekker is dat die link niet door de policy filter van de firewall geraakt hier op mijn werk - wat kan er nu in verdacht zijn aan een link met "wegmetsneeuwopjetv" erin ? DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Moderator ceesv Geplaatst: 10 maart 2008 Moderator Geplaatst: 10 maart 2008 Misschien weg_met ? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
satharry Geplaatst: 10 maart 2008 Geplaatst: 10 maart 2008 sneeuw ? Welke sneeuw ? Al jaren kijk ik VRT via Egem met een kleine buitenantenne Sneeuw heb ik op één en canvas nog nooit gezien hoor.Dat in vergelijking met de analoge kabel daar heb je pas sneeuw. Egem knalt hier binnen met een uitstekende beeld kwaliteit.
Gast Paullo Geplaatst: 10 maart 2008 Geplaatst: 10 maart 2008 De tv-spot waarover het gaat op de site was vanavond trouwens te zien op EEN. Greets
matthew_be_wvl Geplaatst: 10 maart 2008 Geplaatst: 10 maart 2008 Hier in Ingelmunster hetzelfde, zelfs met de antenne op de grond komen één en canvas hier nog zonder sneeuw binnen Ik vind het vooral verwonderlijk dat er ook "digitale ether" bij de alternatieven staat! En dat er misschien ook herscand worden op 3 november. Wie weet wat er dan gebeurt met de muxen... Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
W3ird_N3rd Geplaatst: 11 maart 2008 Geplaatst: 11 maart 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Wat gek...toen ik nog analoge ether TV had, sneeuwde het nooit op mijn TV. Hoezo toen? Als ik mijn binnenantenne (HQ ANT100.. prachtig ding. ) op Schoten richt met mijn raam open, kilometer of 30 afstand, dan is het beeld van Ketnet/Canvas absoluut perfect. Geen ruis te bekennen, hoe dicht ik er ook op ga zitten. Ik overdrijf niet als ik zeg dat dit vrijwel net zo strak is als digitale TV qua ruis! Met het raam dicht is er een ietsiepietsie ruis, maar nog altijd heel weinig. Nee, dan moet je de kabeltelevisie hier er eens inpluggen: blêh! Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
aukemuis Geplaatst: 11 maart 2008 Geplaatst: 11 maart 2008 Ketnet/Canvas is idd perfect maar Een zal toch aanmerkelijk minder zijn.
matthew_be_wvl Geplaatst: 11 maart 2008 Geplaatst: 11 maart 2008 Da's omdat één in Brabant en Antwerpen te ontvangen is via Sint-Pietersleeuw op VHF kanaal 10. En da's gevoeliger aan storingen van allerlei apparaten, terwijl UHF daar minder last van heeft en daarbij komt dat - hoewel VHF veel verder reikt - één maar met 100kw wordt uitgezonden en Canvas aan 1000kw. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
matthew_be_wvl Geplaatst: 13 maart 2008 Geplaatst: 13 maart 2008 Deze morgen ging het over de switch over in Peters en Pichal op Radio 1. En iemand van de redactie belde tal van elektrozaken op om te vragen wat ze nu moest doen om verder TV te kunnen kijken. Er werd helaas weer gegooid met termen als "digitale antenne" en "u moet nu wel kabel aanvragen". Gelukkig heeft Bourgeois het héél duidelijk gemaakt dat je enkel een DVB-T onvanger nodig hebt. Jammergenoeg wordt er nu gesproken van een uitbreiding van het zenderpakket in 2009-2010! Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Gast Paullo Geplaatst: 13 maart 2008 Geplaatst: 13 maart 2008 Hierbij nog wat literatuur erover uit "De Standaard" van heden: 22 OPINIE &ANALYSE DE STANDAARD DONDERDAG 13 MAART 2008 ‘Het sneeuwt weer op de tv.’ Tot niet zo gek lang gele- den was de voornaamste reden om op de televisie te vloeken voor veel kijkers niet de kwaliteit van de tv- programma ’s,maar de povere beeldkwaliteit die hun tv-antenne leverde.Veel mensen gebruikten tot een flink stuk in de jaren tachtig nog een tv-antenne,met vaak veel ruis tot gevolg.Een stormwind die slecht zat of een dicht wolkenpak was al voldoende om het tv- signaal te verstoren.Behalve vloeken was daar maar één oplossing voor:draaien aan de binnenhuisanten- ne,tot je min of meer zonder ruis het nieuws kon bekij- ken.En wie de antenne op het dak had,kon alleen maar hopen dat het niet te hard waaide en dat de an- tenne niet afknapte. Vandaag moet u al goed zoeken om nog tv-antennes te zien:vandaag bepalen vooral schotelantennes het stadsbeeld.Toch zijn er nog steeds zo ’n 60.000 gezin- nen die een antenne gebruiken om het analoge ether- signaal uit de lucht te plukken.Daarmee kunnen ze naar Eén en Canvas kijken,en met wat geluk ook naar de RTBF of een buitenlandse zender.Daarnaast zijn er ook nog eens 80.000 tot 180.000 gezinnen die de an- tenne combineren met de kabel:ze kijken in de eerste plaats via de kabel,terwijl een antenne wordt gebruikt voor het toestel in de slaapkamer,in het buitenver- blijf,op de camping of op kot. Binnenkort behoren die antennes tot het Vlaamse erf- goed.Wie na 3 november nog hoopt Het Journaal te bekijken via de antenne,zal alleen nog ruis zien.En voor één keer zal dat niet liggen aan technische pro- blemen op de nieuwsredactie van de VRT.Op 3 novem- ber wordt bij de VRT een stekker uitgetrokken:Eén en Canvas kun je dan wel nog via de kabel bekijken,maar niet meer met een antenne.Het analoge ethersignaal wordt voorgoed uitgeschakeld,wat de openbare om- roep jaarlijks ongeveer 350.000 euro uitspaart. Het overgrote deel van de tv-kijkers zal die dag niets merken,maar de 60.000 antennekijkers kunnen tegen dan maar beter een oplossing gezocht hebben als ze verder televisie willen kijken,bijvoorbeeld door te kie- zen voor een schotelantenne,een kabelaansluiting of een internetabonnement op Belgacom TV.Wie ver- knocht is aan zijn antenne,kan ook voor minimaal veertig euro een digitale decoder kopen.Want de tv- signalen van Eén en Canvas worden wel nog op digita- le wijze door de ether verstuurd.De antenne blijft die signalen opvangen,en de digitale decoder zet ze om naar een signaal dat ook je televisie snapt.Ex- tra voordeel is dat de klank zo cd-kwaliteit krijgt en het beeld even scherp wordt als dat van een dvd.Weg met de sneeuw dus. Is die betere kwaliteit dan de reden waarom het analo- ge tv-signaal uitgeschakeld wordt?Nee.Zoals zo vaak is de reden daarvoor heel simpel:Europa wil dit.De lidstaten van de Europese Unie hebben enkele jaren geleden al beslist dat de analoge switch-off ten laatste tegen 2012 rond moet zijn.Onder meer Nederland (met veel problemen),Luxemburg,Zweden en Fin- land hebben ze al achter de rug;Duitsland en Oosten- rijk pakken momenteel regio per regio aan.Vlaande- ren koos voor de korte pijn en doet het in één dag. Door het analoge tv-signaal uit te schakelen,wil Euro- pa in de eerste plaats in de ether ruimte creëren voor digitale televisie.Die signalen nemen immers veel minder ruimte in beslag dan de analoge:op de plaats van één analoog kanaal kun je drie tot vijf digitale sig- nalen doorgeven.Die extra ruimte komt niet alleen de signalen ten goede die gebruikt worden om met een vast toestel in de woonkamer of op de camping naar de televisie te kijken (DVB-T).Veel belangrijker is dat zo ook plaats gemaakt wordt voor mobiele digitale televi- sie (DVB-H).Om met je gsm naar Het nieuws te kijken, dus. Minister van Media Geert Bourgeois vervroegde de switch-off met enkele jaren,in de hoop dat de omscha- keling snel tot experimenten met mobiele televisie leidt.Vlaanderen moet hier een voortrekkersrol in spelen,meent de minister,die vooral ook hoopt dat er zo meer concurrentie zal komen.Nieuwe spelers op de televisiemarkt zouden de concurrentie met de kabel of het internet kunnen aangaan,wat voor de consument alleen maar voordelen zou bieden.Een lagere prijs, bijvoorbeeld,of meer zenders. Want of we het nu willen of niet,als het aan de tele- commaatschappijen ligt,turen we over enkele jaren met z ’n allen naar dat kleine gsm-schermpje en krij- gen we elke maand een nog hogere gsm-factuur in de bus.Belgacom en Telenet hebben al aangegeven inte- resse te hebben in de digitale frequenties die normaal gezien dit jaar nog door de Vlaamse overheid geveild worden.Beide operatoren werkten daarom al mee aan een project van de Gentse universiteit rond mobiele televisie.De resultaten ervan worden volgende week bekendgemaakt,en dan zal ook blijken of de Vlaming bereid is hiervoor in de buidel te tasten. De doorsnee antennekijker zal mobiele tv in elk geval worst wijzen.Hij kijkt via de antenne omdat hij ge- noeg heeft aan Eén en Canvas.De honderdste variant op een realityformat kan hem gestolen worden.In plaats van uren voor de televisie te hangen,kijkt hij selectiever om zo meer tijd over te houden voor andere dingen.Een nieuwe digitale decoder kopen zal al meer dan genoeg zijn voor hem. Jan Debackere is redacteur cultuur&media" Greets
matthew_be_wvl Geplaatst: 13 maart 2008 Geplaatst: 13 maart 2008 En weer wordt gezegd dat Een en Canvas verdwijnen op de antenne... Je moet een paar alinea's verderlezen en dan wordt gezegd dat je eventueel een decoder kan kopen. Maar er wordt opnieuw eerst kabel, etc aangeraden. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Gast Paullo Geplaatst: 13 maart 2008 Geplaatst: 13 maart 2008 Het artikel getuigt inderdaad niet steeds van een volledige kennis van de materie door de auteur ervan. Greets
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen