Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een raar probleem. De gewone coax kabel voor kabel tv stoort door mijn satelliet beeld. De ondertiteling van de laats gekozen zender op de gewone kabel loopt dus door het beeld dat ik ontvang via de schotel. Als ik deze kabel uittrek word het beeld van de satelliet slechter en krijg ik lichte sneeuw erdoor. Iemand een oplossing hiervoor toevallig??? ik zou t echt niet meer weten

Vu+ solo wavefield astra 1 2 3 hotbird, samsung 3dtv PS51D550, logitech z5500, x360, ps3 , wii, psp, ,ds, 3ds

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Inderdaad..gebruik een goede SCART kabel en niet van die goedkope "made in China" meuk kabels van 0,99 ct.

Er op letten dat alle audio en video aders afgeschermd zijn.

Gegarandeerd dat je probleem opgelost is.

Je kunt ook de storing elimineren door de draad aan pin 19 (aan de kant van de TV) door te knippen. Dat is de video uitgang van je TV die de overspraak-storing veroorzaakt in je kabel.

Veel beter is het om je kabel door een goede te vervangen.

Met de groeten uit China.

Geplaatst:
Origineel bericht van: mark1985
Ik heb een raar probleem. De gewone coax kabel voor kabel tv stoort door mijn satelliet beeld. De ondertiteling van de laats gekozen zender op de gewone kabel loopt dus door het beeld dat ik ontvang via de schotel.

Je kunt ook aan de TV zijde..in de scartkabel van de sat...de OUT draden van de TV signalen CVBS en audio out(die je toch niet nodig hebt, als je met de satontvanger niets opneemt ??) doorknippen
Zie de foto in de bijlage...let niet op het woord beide scarts, dat was bij een andere toepassing.

Snurker (Media Research)

post-465-1318259670,0145_thumb.jpg

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Ik zou persoonlijk met een tangetje de betreffende pinnen afbreken of terug drukken. Even een vermerk op de kabel zodat als je hem later voor wat anders gebruikt je weet dat een "gemodificeerde" SCART kabel is.

Nogmaals, een goede afgeschermde SCART kabel is altijd beter omdat de impedanties dan kloppen en het beeld beter is. Dat geldt zeker voor langere kabels.

Ik begrijp niet dat het mogelijk is dat er zulke goedkope shit op de markt is. Daarom heb ik zo de pest aan alles wat uit China komt.

Geplaatst:

Hey bedankt voor jullie reacties ja heb inmiddels eens een goede scart besteld 21 pins geloof ik vergulde aansluitingen en aluminium afgeschermd dus deze komt morgen ofzo binnen en dan kan ik daarna als t probleem niet is opgelost gaan knippen:) Bedankt ik post als t probleem is opgelost

Vu+ solo wavefield astra 1 2 3 hotbird, samsung 3dtv PS51D550, logitech z5500, x360, ps3 , wii, psp, ,ds, 3ds

Geplaatst:

Vandaag eindelijk mijn nieuwe niet 'chinese' laugh scartkabel binnen gekregen en idd een stuk beter en scherper beeld en geen rare storingen meer smile Niet gedacht dat het zoveel verschil zou uitmaken.

Bedankt voor de tips

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen