Ga naar inhoud


Hoe kan je iemand uit de schulden krijgen.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Citaat:
je kan ook gewoon je biezen pakken

en ergens ver weg het opnieuw proberen

 

Dat vluchtgedrag probeer ik nu juist af te leren want dat doet hij al 10 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als je niets af te betalen hebt en van een minium rond moet komen

zal je na drie jaar een schone lei krijgen.

Wanneer je een goede baan hebt en een advocaat van een tegenpartij achter je broek, is een verlenging van twee jaar niet uitgesloten.

Dus dan vijf jaar met de curator op gescheept

Geth

Alles van waarde is weerloos

 

Topfield 5000ci, Visiosat G4,3x smart,1x alps lnb,Matrix Reborn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AlanS
Op dit moment probeer ik iemand te helpen zijn leven weer op de rails te krijgen. Het gaat om een persoon van over de dertig die lange tijd psychische problemen heeft gehad waaronder borderline.
Hij heeft zo een tien jaar lang een bende gemaakt van zijn leven en heeft enorme schulden gemaakt bij voornamelijk ziekenhuizen omdat hij onverzekert behandelingen heeft ondergaan.

Waren dat medisch noodzakelijke behandelingen?

Je moet in NL verplicht een zorgverzekering hebben. Hoe hij die niet heeft kunnen hebben weet ik niet, maar blijkbaar is het zo. Hij zal nu sowieso een zorgverzekering moeten nemen aangezien dat verplicht is, of en in hoeverre de rekeningen van de ziekenhuizen daar nu nog naartoe te sturen zijn zou je uit moeten zoeken.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen Zorgverzekering hebben gaat prima hoor, ken een aantal mensen die t zonder doen, ze helpen je in dit prachtland toch wel als je echt medische hulp nodig hebt.. en wie betaalt dat? juist WIJ!

 

in principe mag een Zorg verzekeraar je nu niet weigeren.. hoewel ik de kans klein acht dat ze rekeningen van meer dan een jaar oud nog gaan uitkeren wink

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bel eens met stichting CAV (ook in Amsterdam).

Zij weten zeker waar je meer info kunt krijgen; ik denk zelf dat ze het zelf doen (schuld sanering).

 

http://www.stichting-cav.nl/

 

En meer specifiek: http://www.stichting-cav.nl/upload/folder_veilige_handen_amsterdam.pdf

 

Groet, Henk

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer genoeg uit eigen ervaring......

 

Heb zelf een zaak gehad waaruit schulden zijn onstaan.

Deze schulden waren dermate hoog dat deze niet zelf te betalen waren.

Ik weet ook dat schulden hebben behoorlijk stressvol is.

Je denkt bijna nergens anders meer aan.

Zelf de zaak destijds kunnen verkopen ( kosten hoger dan inkomsten)

Eerst zelf geprobeerd om deals te maken met diverse instantie's.

Deze nemen je echter niet serieus, maar gaan zelfs nog sneller proberen om de schulden te innnen.

Zorgen dat je via een gemeentelijke kredietbank een voorstel naar de schuldeisers rond krijgt.

(meestal zullen de eisers deze afwijzen)

daarna volgt het traject via de rechtbank, waarbij er zal worden bepaalt of je voor

deze sanering in aanmerking komt.

Dan wordt er een currator aangesteld en deze zal je budget beheren.

Als je mazzel hebt, zoals bij mij....dan zal de currator enkel het geld willen hebben wat bedoelt is voor de aflossing en kun je de rest gewoon zelf beheren.

(als je natuurlijk wel met geld om kan gaan)

Na 3 jaar heb je een schone lei.

Wel heb je dan nog een aantal jaren een codering bij het BKR.

Lekker belangrijk lijkt mij.....je gaat toch niet weer lenen en je in de schulden steken ?!?

Een hypotheek is dan wel mogenlijk, indien duidelijk te maken is hoe het na die sanering er met je leven voor staat.

Ook ik heb nu nog wel die codering, maar kan wel bij de bank een hypotheek afsluiten.....

 

Dus er is te leven met die sanering, je leert daarnaast ook nog weer het beetje geld wat je dan wel mag gebruiken wat meer waarderen !!

 

loodvrij

 

DB 7000 met pli-jade, DB 500 met pli-jade.

DB 600( image ?), VU + Duo met open-pli

philips 6073 / nokia 9500/ humax 5400 ci ( staat stuk in de kast, wie is er handig??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

loodvrij vervelend om te lezen dat je zo in de problemen geraakt bent. Daarom ben ik ook van mening dat een ondernemer best flink mag verdienen. Je neemt toch risico met het opstarten van een bedrijf en voor dat risico is een gepaste vergoeding terecht. Echter het belastingklimaat zorgt ervoor dat je net je kop boven water kan houden in Nederland of je moet heel succesvol zijn.

De persoon waar het om gaat heeft geen heel hoog inkomen. ik schat zo een 800 euro per maand en daar moet gas/licht, huur, eten, telefoon nog van betaald worden. Flink schulden aflossen zit er dus niet echt in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 800 euro kun je amper je vaste lasten dekken. Dan blijft er ja niets over om van te leven, laat staan nog wat schulden aflossen. Ik dank dat er zo veel in de problemen zitten en vaak nog door een samenloop van omstandigheden waar je alleen niets tegen kunt doen.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast inmydreams

€ 800,- is minder dan wat ik krijg bij de wia

moet die man niet gewoon een wao gaan halen hoeft ie niet te werken

en kijgt hij ook (iets)meer geld

 

(vrijwillig)financieel bewind is in dat geval ook geen overbodige luxe die weten de weg om allerlei dingen aanvragen voor mensen met zo'n laag inkomen

 

my 2 cents

inmydreams

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Onze buurman is helaas ook in de schuldsanering terecht gekomen door het faillisement van zijn bedrijf. Op zich niet eens zijn eigen schuld, hij hield zijn hoofd boven water tot het moment dat er drie klanten niet wilden of konden betalen en zijn leverancier wel de centen wilde zien. De bank weigerde echter te helpen met een overbrugging.

 

Gevolg was dat de beste man bijna persoonlijk failliet werd verklaard, maar door de volkkredietbank werd gewezen op andere mogelijkheden. Per omgaande het traject ingezet en het heeft hem geholpen in ieder geval van de schuldeisers af te zijn. Inmiddels heeft hij wel weer een goede baan (rond de 1800 netto) en lost aardig af. Hij heeft zijn huis en auto kunnen houden en het gezin redt zich.

 

Met alle vaste lasten en de aflossingscapaciteit voor de schuldsanering houden ze ongeveer 200 euro voor het gezin (vader, moeder en twee kinderen) per maand over voor eten, drinken en kleren. Vakantie zit er voor de komende twee jaar niet in en lasten als gemeentelijke belasting, schoolgeld, schoolreisjes en onverwachte zaken is er soms niet, want dat gaat allemaal af van die 200 euro. We hebben goed contact met onze buren, dus hun kinderen gaan met onze kinderen op schoolreis (wij betalen de reis en zij zorgen voor onze kinderen als begeleiders), als wij wat over of teveel hebben krijgen zij het. Met school is een regeling getroffen voor het schoolgeld en wij als buren staan daarvoor garant. Verder krijgen zij internet (voor de kinderen, want dat is tegenwoordig bijna een noodzaak) en televisie via de schotel van ons. Wij kunnen ons goed voorstellen dat andere personen in de schuldsanering in een isolement komen en geestelijk eronder te lijden hebben.

 

De enige die helaas niet mee werkt is de gemeente, deze blijft de gemeentelijke belasting eisen, omdat volgens hun het inkomen rond de 1800 euro per maand is. (gemeente Delfzijl: bedankt wederom voor de medelevendheid voor uw burgers). Hierdoor is men ca. 800 euro kwijt en dat is voor hun 4 maanden eten. De buurt is daarom bezig een inzameling te houden, want dit gezin blijft, ondanks hun toestand, positief en als het nodig is helpen ze in de buurt met organiseren van buurtfeesten, oppassen op de kinderen en bewaken van huizen (planten water geven, etc.). Hierbij hebben zij nog nooit iets meegenomen van anderen en dat wordt gewaardeerd, door de buurt, door af en toe iets extra's toe te steken.

 

Het zijn drie tot vijf jaar moeilijke tijden voor deze mensen en voor hun is het goed dat een schuldsanering bestaat. Jammer is het dat de schuld blijft staan als een natuurlijke verbintenis en er bij overlijden het eerste voldaan dient te worden aan deze schuldeisers. Veel mensen staan hier niet bij stil. Wat dat betreft is het buitenlandse model beter: je gaat failliet, raakt alles kwijt, maar kan wel weer 'schoon' beginnen. De schulden blijven je niet achtervolgen. (vergelijkbaar is een faillisement van een BV of NV in Nederland: eenmaal failliet zijn de schulden niet meer opeisbaar, waarom dit voor natuurlijke personen niet kan opgaan is mij een raadsel, zal wel weer politiek zijn)

 

(p.s. mijn buurman zit nu naast mij en in overleg heb ik zijn verhaal geschreven. De namen zijn weggelaten, maar hij vindt het belangrijk dat iedereen wel weet hoe het nu eigenlijk werkt en hoe moeilijk het soms is. Daarnaast is hij wel gelukkig met het feit dat hij niet alles verloren heeft)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: nelix

Jammer is het dat de schuld blijft staan als een natuurlijke verbintenis en er bij overlijden het eerste voldaan dient te worden aan deze schuldeisers. Veel mensen staan hier niet bij stil. Wat dat betreft is het buitenlandse model beter: je gaat failliet, raakt alles kwijt, maar kan wel weer 'schoon' beginnen. De schulden blijven je niet achtervolgen. (vergelijkbaar is een faillisement van een BV of NV in Nederland: eenmaal failliet zijn de schulden niet meer opeisbaar, waarom dit voor natuurlijke personen niet kan opgaan is mij een raadsel, zal wel weer politiek zijn)


en daar zit ook niet iets van een verjaringstermijn aan vast? dit klinkt wel heel naar...

ik meende overigens dat je ook in je testament kan laten opnemen dat schulden niet overgedragen kunnen worden? hoe zit dat eigenlijk?

And now for something completely similar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...