Bamoah Geplaatst: 11 maart 2008 Geplaatst: 11 maart 2008 De langverwachte Eurosport HD kanaal gaat 25 Mei van start en wil in Turkije, Portugal, Israel en de scandinavische landen. http://www.broadbandtvnews.com/?p=3976 <-->Exterminate..Exterminaaaaate !!<-->
Gast patje7of9 Geplaatst: 11 maart 2008 Geplaatst: 11 maart 2008 De SD versie van Eurosport gaat ook in breedbeeld uitzenden,dat is eens goed nieuws.
Gast E Pouls Geplaatst: 11 maart 2008 Geplaatst: 11 maart 2008 Origineel bericht van: patje7of9 De SD versie van Eurosport gaat ook in breedbeeld uitzenden,dat is eens goed nieuws. Dat is inderdaad goed nieuws. Maar het werd toch ook wel een keer tijd lijkt mij.
Gast Paullo Geplaatst: 11 maart 2008 Geplaatst: 11 maart 2008 Bevestiging van dit bericht op de site van telesatellite.fr Eurosport zou trouwens overgaan op 16/9 op 25 mei aanstaande. Zie bericht: "Selon Laurent-Eric Le Lay, PDG du groupe Eurosport, Eurosport International va passer au format 16/9 le 25 mai prochain. Ce passage au 16/9 en définition standard , va s'accompagner de la diffusion d'un signal international en HD permettant de proposer aux télespectateurs les grands èvénements sportifs en Haute Définition. C'est ainsi que seront diffusés ,sur Eurosport international HD, en HD native les matchs de Roland Garros, le Tour de France et les Jeux Olympiques de Pékin, le but étant de proposer le maximum de retransmissions sportives en HD native. La distribution de ce nouveau signal passe par des accords avec les distributeurs du signal : pour le moment pas d'accord en France, mais uniquement en Israël, en Turquie, au Portugal et dans les pays nordiques sur le bouquet Canal Digitaal..."
youriy Geplaatst: 11 maart 2008 Geplaatst: 11 maart 2008 Origineel bericht van: E Pouls Origineel bericht van: patje7of9 De SD versie van Eurosport gaat ook in breedbeeld uitzenden,dat is eens goed nieuws. Dat is inderdaad goed nieuws. Maar het werd toch ook wel een keer tijd lijkt mij. hoi hoi, kunnen we dan net als bij 90% wat studio sport in breedbeeld uitzend kijken naar 4:3 beelden waar boven en onder een stuk van is afgeknipt? clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
kapoentje Geplaatst: 11 maart 2008 Geplaatst: 11 maart 2008 Ik denk dat het dan een letterbox 4:3 beeld wordt en over een paar jaar anamorf breedbeeld. Wat de NOS met 4:3 beelden doet wordt nergens door niemand zo gedaan. Die zijn knettergek.
Gast dj33333 Geplaatst: 11 maart 2008 Geplaatst: 11 maart 2008 eurosporthd is mooi zender voor canaldigitaal hd pakket . groeten dj
Leslie Geplaatst: 12 maart 2008 Geplaatst: 12 maart 2008 Mmm als ze zo door gaan met al die Hd zenders moet ik toch maar eens een Hd ontvanger gaan kopen. Moet ik dan ook andere koppen hebben? Jaja Hd Tv en Hdmi kabel heb ik al. "De enige beperking in het leven ben jezelf."
youriy Geplaatst: 12 maart 2008 Geplaatst: 12 maart 2008 Origineel bericht van: kapoentje Ik denk dat het dan een letterbox 4:3 beeld wordt en over een paar jaar anamorf breedbeeld. Wat de NOS met 4:3 beelden doet wordt nergens door niemand zo gedaan. Die zijn knettergek. Eurosport neemt toch altijd beeld over van nationale tv-zenders. Bijna overal uitgezonderd Duitsland(veel sport is hier trouwens ook nog in 4:3) en Groot-Brittanie wordt nog gewoon met 4:3 gewerkt. we zien wel wat het wordt. groet, clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Apple740 Geplaatst: 12 maart 2008 Geplaatst: 12 maart 2008 Origineel bericht van: Leslie Mmm als ze zo door gaan met al die Hd zenders moet ik toch maar eens een Hd ontvanger gaan kopen. Moet ik dan ook andere koppen hebben? Ja, speciale MPEG4 HDTV lnb's. En uiteraard HD coax. Nee natuurlijk heb je niets speciaals nodig, alleen een andere receiver. (en een HDTV, maar die heb je al)
matthew_be_wvl Geplaatst: 12 maart 2008 Geplaatst: 12 maart 2008 Ik weet niet waar jij de laatste jaren verbleven hebt, maar zelfs in Frankrijk wordt zelfs het wielrennen al in HD gefilmd hoor. In België wordt ook al al de sport door Sporza in 16/9 gefilmd. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Leslie Geplaatst: 12 maart 2008 Geplaatst: 12 maart 2008 Was al in het forum aan het duiken om te zien welke Hd ontvanger Top is met Linux OS. Jammer dat die ontvangers nog zo duur zijn want ik kreeg dit er al amper door thuis. Maar ja HD kijken is ook wel super gaaf. "De enige beperking in het leven ben jezelf."
youriy Geplaatst: 12 maart 2008 Geplaatst: 12 maart 2008 Origineel bericht van: matthew_be_wvl Ik weet niet waar jij de laatste jaren verbleven hebt, maar zelfs in Frankrijk wordt zelfs het wielrennen al in HD gefilmd hoor. In België wordt ook al al de sport door Sporza in 16/9 gefilmd. waar is dat te zien dan? dat franse hd? vanmiddag parijs-nice. France 4 zend het in 14:9 uit. sporza zendt dezelfde beelden in 16:9 uit.raisport zendt dezelfde beelden in 4:3 uit.en het komt toch echt vandezelfde camera. Overigens het franse tps-pakket is op c cinema 16:9 na geheel in 4:3, ook de sportzenders. clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
oudeis Geplaatst: 12 maart 2008 Geplaatst: 12 maart 2008 Het wordt wel degelijk in HD gefilmd (of op zijn minst met HD camera's), maar dat wil niet zeggen dat het zo ook wordt uitgezonden. Bedrijven als Alfacam die de opnamefaciliteiten voor TV leveren (camera's, mixers, etc), zijn over het algemeen volledig klaar voor HD. Nu de broadcasters zelf nog....
Gast Soundwork Geplaatst: 12 maart 2008 Geplaatst: 12 maart 2008 Ik vraag me af wanneer Eurosport HD in de Nederlandse pakketten (waaronder ook die van Canal Digitaal NL) opgenomen gaat worden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen