Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allen,

De laatste weken en maanden krijgen we wel heel wat af te rekenen met rukwinden van 80 of 90/u. Nu is het elke keer prijs op mijn WaveFrontier T90 die bovenop een plat dak staat. Ontvangst hapert om de zoveel seconden bij een sterke windstoot.

Ik ben door het zolderraampje eens gaan kijken en het hele geval wiebelt inderdaad toch wel merkbaar frown De mast zelf staat echter perfect stabiel.

Is er iets dat ik kan doen om de schotel meer te stabiliseren? Ik meende hier vroeger eens iets over gelezen te hebben, maar met de zoekfunctie vind ik niets terug...

Geplaatst:

Als je de reflektor verbindt met de schotel door middel van bijv. 2st.10 mm dikke alu. pijpen. Deze maak je op maat de uiteinde knijp je plat in een bankschroef. Je boort in de uiteinden gaatjes dat doe je ook in de schotel en de reflektor. Je schroeft ze vast met een paar moerboutjes m5 of m6. Je zult zien dat dan alles veel steviger is.

Geplaatst:

Ah interessante tip! Heb je daar toevallig foto's van want aan je uitleg te horen heb je dat zelf zo opgelost?

Zou het ook helpen de LNB beugel zelf ergens aan vast te maken (als dat al kan)...?

Geplaatst:

Ik heb geen foto hiervan. Zelf heb ik het niet gedaan. Ik heb wel op een of andere site gezien dat er een verbinding was gemaakt met draadeinden. Aan de lnb beugel je bedoelt lnb rails waarschijnlijk,zou ik het niet doen omdat deze met kunststofblokken op de beugels van de reflektor is bevestigd. Dat zal op de duur stukgaan.

Geplaatst:

Met draadeinden lijkt me dat wat raar, want die draad kan toch losser gaan hangen dan dus is de stabiliteit slechts in één richting beter, niet?

Maar in essentie is het volgens jou dus zeker de moeite om ervoor te zorgen dat de reflektor en de schotel zo vast mogelijk met elkaar verbonden zijn?

Toevallig iemand hier op het forum die zijn T90 op deze (of andere) manier al aangepast heeft?

Geplaatst:

Een draadeind gaat niet losser hangen. Een draadeind is een lang stuk schroefdraad. Ze zijn te koop in verschillende diktes ,die ik bedoel zijn 1 meter lang. Je kunt ze zelf op lengte maken. Per draadeind 4 moeren gebruiken. Dikte m6 of m8 roestvrij gebruiken. Ik zou kiezen voor alu. buis

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb hier een thread gevonden met wat foto's

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Ik heb hier een thread gevonden met wat foto's

Zo zou ik het niet doen. Het beste is beide schotels verbinden,dus niet aan de lnb geleiding.
Geplaatst:

OK, zal dan ook eerder de twee schotels proberen goed te verbinden, maar gaat de LNB geleiding niet blijven apart heen en weer bewegen tijdens een storm? Want dat blijft uiteindelijk de vraag: hoeveel "beter" gaat mijn ontvangst zijn bij 90km/u wind wink

Geplaatst:

Door de verbinding van de twee schotels staat de lnb. houder ook stil.

Geplaatst:

De wave frontier 90 van mij staat volop is de wind, dus ook ruk winden. Maar beelduitval nee dat kan ik niet zeggen. Weleens als er een zware regenbui voor hangt. Zie wel dat mij sterkte soms iet terug neemt, maar beelduitval nog niet gehad. :D

Geplaatst:

We gaan het merken morruge :D wintkragt 9 dus trek je broek maar alvast strak! laugh

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:
Origineel bericht van: Brains
De wave frontier 90 van mij staat volop is de wind, dus ook ruk winden. Maar beelduitval nee dat kan ik niet zeggen. Weleens als er een zware regenbui voor hangt. Zie wel dat mij sterkte soms iet terug neemt, maar beelduitval nog niet gehad. :D

Oei, dat is dan teken dat de mijne misschien niet echt ideaal afgesteld staat, dat kan natuurlijk ook he. Heb nochtans behoorlijk sterk signaal als er geen wind is, maar misschien wil dat niets zeggen...
Geplaatst:

Wij hebben laatst toch ongeveer WK 12 gehad(mag iets minder)maar ook toen had ik geen last. Dus ik wacht ook nu wel af en meld het wel.

Geplaatst:

Gelukkig staat mijn schotel niet aan de boom vast want die is de vorige keer omgewaaid. Nee de mijnen hebben sinds midden 80er jaren alle stormen goed doorstaan, dus zal het dit keer ook wel goed gaan.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen