Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Precies en daardoor heeft mijn 60 jaar oude wilg het ook niet overleeft.Een konstante wind is niet erg, maar door die rukwinden komen er toch behoorlijke krachten. Dat zie je wel aan het water dat gewoon een gigantisch schip op het stand kwakt.

De poging om hem weer vlot te krijgen is mislukt hoorde ik net op de radio.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Gast gerard0610
Geplaatst:

Ik heb in het najaar geëxperimenteerd hoever je kan gaan met een T90. daarom heb ik de armen extra lang gemaakt.

Verder dan 60 graden uit elkaar gaat dus echt niet. Dus de rails aan beide kanten met ca 10 cm verlengen is voldoende.

Ik heb de ondersteuning van de rails als volgt opgelost.

Zie bijlage.

Ik heb de draadeinden alsmede de bouten van de T90 wel ingespoten met Blanke tectyl auto spray. Werkt prima. Geen roest.

Ikzelf zit nu op de uiterste van 28E t/m 30West, waarbij de 2 uitersten iets verhoogd heb moeten monteren i.v.m. ontvangst problemen. 28E ligt tussen 77% en 83% in.

30West ligt tussen 75% en 84% in. Beide afhankelijk van weer en transponder.

De daaronder liggende 23,5East en 27West, alsmede de rest die daar tussen in liggen komen volle bak binnen.

Ook ik heb de beide uiteinden van de rails ondersteund. Maar dat is met een dergelijke lengte ook wel nodig.

Rukwinden hebben (nagenoeg) geen invoed op het signaal bij mij.

Inmiddels heb ik goedkoop een tweedehandse T90 op de kop kunnen kopen.

Als het warmer wordt kan ik weer het dak en kan ik nagenoeg het hele bereik aan.

Ik moet nog wel enkele (kuch, kuch… whistle LNB ’s kopen).

Ach het is een hobby cool

Groet

Gerard

post-5658-1318259671,273_thumb.jpg

Geplaatst:

Het stormt behoorlijk, maar geen centje pijn met mijn wave frontier. Hij staat behoorlijk te schudden maar een beelduitval. Maar ook bij rukwinden geen last, maar zit wel te wachten op de zon!cool

Geplaatst:
Origineel bericht van: Brains
Het stormt behoorlijk, maar geen centje pijn met mijn wave frontier. Hij staat behoorlijk te schudden maar een beelduitval. Maar ook bij rukwinden geen last, maar zit wel te wachten op de zon!cool

Verdorie he, hoe kan dat nu toch wink Bij mij hapert het beeld wel degelijk regelmatig. Kan het zijn dat bij u de satelliet waar je op tuned meer centraal ligt als bij mij, dat ik daardoor meer uitval heb?

Of anders moet ik inderdaad mijn hele afstelprocedure eens herhalen he, toevallig niemand met expert-kennis ter zake hier op het forum en uit de buurt van Mechelen/Willebroek? wink
Geplaatst:
Origineel bericht van: DVD Freak
Of anders moet ik inderdaad mijn hele afstelprocedure eens herhalen

Zit zo te zien niks anders op, je ontvangst mag wel een héél klein beetje schommelen, maar niet merkbaar, dan is waarschijnlijk je afstelling niet optimaal.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Wat ook uit kan maken.

Vorige week zat de wind meer naar het noorden, toen af en toe bibbers/hangers in beeld. Vandaag waaide het zeker net zo hard, en nu geen centje pijn. De subreflector bewoog vandaag een stuk minder heftig. Vorige week zat de wind dus schijnbaar precies in de verkeerde hoek want toen rammelde de subreflector er bijkans vanaf.

PLinux member

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen