Ga naar inhoud


Hoe bedoel je opgelicht op een veilingsite.


kaelem

Aanbevolen berichten

Het verhaal begint jl vrijdag,sprak mijn zwager even en wist dat vorige week zijn tomtom uit de auto was gestolen.

Nu blinkt hij niet uit in enige vorm van computerkennis,spreek ik hem zaterdagochtend weer en verteld ie mij trots dat ie een nieuwe tt heeft besteld op de welbekende veilingsite.

 

Hij was de hoogste bieder op een tt 920 voor 180 euro.

Ik heb totaal geen benul wat die dingen kosten en zocht even naar een normale prijs,biedingen liepen tot 380 euro dus mijn argwaan was gewekt.

 

Voor de zekerheid had mijn zwager alvast maar betaald,dit moest mijn zus voor hem doen omdat hij ook niet weet hoe dat moet met internet bankieren.

 

Hij vertelde dan ook vol trots dat hij hem zaterdag al zou ontvangen.

Ik op mijn beurt,ik heb een treurige mededeling voor je hoor.

Je bent gewoon voor de volle mep opgelicht.

 

Na wat speurwerk op internetoplichting vond ik dan ook de oplichter,wat schets mijn verbazing er loopt een topic van 169,ja je leest het goed 169 paginas over dit figuur.

 

Na wat inlezen stond zelfs zijn foto en een arrestatie in het tv programma radar in het topic.

Het is eigenlijk te triest voor woorden als ik zie wat dit figuur aanricht zeg.

De bedragen lopen per dag uiteen van 500 tot wel een paar duizend denk ik.

 

Ipods,tomtoms,nokias en concertkaartjes en diverse spelcomputers bied meneer tekoop aan.

 

Ik koop er ook wel eens wat maar zeker niet 1 van bovenstaande artikelen,of ik ga het afhalen.

Kon mijn zwager ook hij had een dag vrij en een auto van de zaak.

 

Let in ieder geval op meneer gebruikt de laatste tijd onderstaande valse naam en een wel bestaande girorekening:

 

J.van den Broek

2017231 postbank

 

Wat ik nu totaal niet begrijp is waarom doet die veilngsite hier niets tegen,zodra dat banknummener opduikt gaan er toch bellen rinkelen.

Evenals die fijne postbank,die zeggen gewoon daar kunnen wij niets aan doen.

 

Meneer moet in mei voor de rechter verschijnen maar gaat onverminderd verder met zijn oplichtingspraktijken.

Het kan toch nooit zo moeilijk zijn om dit figuur voorlopig uit de maatschappij te verbannen.

 

Mijn zwager overleeft zijn 180 wel maar ik lees ook een heleboel koters die al hun spaargeld voor een xbox aan deze imbeciel hebben overgemaakt.

 

Achja wat moet je er verder mee,hij zal wel een slechte jeugd hebben gehad.

Op internetoplichting.nl kun je het hele topic zien.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Drs. IJzerbout

Ach ja, de politie heeft toch hier geen tijd voor. Die moeten of met een radar-gun verstoppertje spelen en automobilistje pesten, of ze zijn aan het staken. :D :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja beetje moeilijk om verschil te maken tussen:

politie

openbaar ministerie

Rechter

 

Natuurlijk weet ik het niet zeker en zal de schuld wel weer bij de politie liggen, maar je wil niet weten hoe naief onze rechterlijke macht is.

 

Het OM heeft besloten dat deze man thuis mag blijven totdat zijn zaak voorkomt (niet de politie). De rechter veroordeelt hem waarschijnlijk tot een taakstraf en zal de burgers vertellen dat ze individueel maar een civiele procedure moeten aanspannen om hun geld terug te krijgen. Mochten ze die zaak winnen dan moeten ze zelf maar kijken hoe ze het geld geïncasseerd zien te krijgen.

 

Laatst werden hier in de buurt auto's op een wat rare manier open gebroken. Nadat de dader na veel moeite gepakt was, werd hij voor 1 auto inbraak gepakt (staat max 4 of 6 jaar op). De rechter vond slechts 1 inbraak bewezen en veroordeelde tot 4 weken. Dacht je dat de politie nog opzoek ging naar die andere 49 identieke inbraken.........

 

In Duitsland is het gewoon beter geregeld, de politie agenten verdienen bijna het dubbele vergeleken met Nederland en de rechterlijke macht is er waarschijnlijk niet opgegroeid tijdens de flower power.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, triest natuurlijk maargoed, helaas te verwijten aan eigen naïfiteit.

dergelijke items moet je alleen bespreken via een (vaste) telefoonlijn en altijd afhalen of onder rembours laten versturen, nooit vooruit betalen.

 

mijn collega had 2 weken terug ook zoiets. een tt700 ofzo, er stond een adres bij ergens in Zeeland (te ver voor de meeste bewoners, slim bedacht).

hij heeft het bijbehorende telefoonnummer opgezocht op internet en ze gebeld, die mensen wisten van niets smile

oplichter dus.

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Was dat toevallig in terneuzen merde?

Daar bood iemand ooit eens een goedkope n95 aan.Toevallig had ik op dat moment een paar kollega's die toen op dat grote chemiebedrijf daar werkten. Die zijn even langs geweest en er woonde totaal iemand anders op dat adres. Dus nooit vooruit betalen anders ga je het schip in.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kaelem

Wat ik nu totaal niet begrijp is waarom doet die veilngsite hier niets tegen,zodra dat banknummener opduikt gaan er toch bellen rinkelen.
.....

Waarschijnlijk heb je het hier over dezelfde veilingsite waar ik toch wel goede ervaringen mee heb.
Ik heb daar al jaren op verscheidene spullen geboden en gewonnen en heb eigenlijk nooit negatieve ervaringen opgedaan.
Behalve dat éné keer.
Ik had op iets geboden, gewonnen en gelijk (gelukkig) via PayPal betaald.
Omdat ik binnen de 2 dagen nog steeds geen reactie van de verkoper had ontvangen vroeg ik de veilingsite om het telefoonnummer van de verkopende partij.
Toen ik het telefoonnummer plus bijbehorende woonplaats van de veilingsite had ontvangen bleek dat het telefoonnummer niet bij de vermelde woonplaats behoorde en toen gingen bij mij de alarmbellen rinkelen.
Gelukkig had de verkopende partij het via PayPal betaalde bedrag nog niet geïncasseerd en kon ik de boeking terugdraaien.
Hierna via mail contact opgenomen met de veilingsite en deze reageerde onmiddellijk (binnen 10 minuten) en adviseerde om de aankoop ongedaan te maken en de verkoper werd voor verdere activiteiten geblokkeerd.
Nu heb ik geluk gehad dat ik via PayPal en niet via een gewone overboeking had betaald maar ik wil hierbij toch wel aangeven dat de veilingsite snel en doeltreffende maatregelen heeft genomen.
Je moet echter wel een beetje de weg weten.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ronaldsl
ja en weet je wat zo leuk is ?

Ik heb nu een paar keer wat gekocht en verkocht via Sat4all, en dat gaat en ging wat mij betreft en de andere partij HE-LE-MAAL in goed vertrouwen !!

Geweldig deze club !!

ronald

Hier sluit ik mij bij aan want hier heb ik ook goede ervaringen mee.
Wat overigens geen garantie is dat je hier nooit je neus zou kunnen stoten.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

klinkt misschien overdreven, maar als iemand 200+ berichten achter zijn naam heeft staan, dan denk ik OK... (zou wel oppassen met iemand die er maar bv 4 heeft....) Garantie ? nee, natuurlijk niet, maar met zoveel berichten denk ik dan....OK, geen 1 dags vlieg...NEE, een echte !! en die kan ik vertrouwen !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Kijk even op http://pages.vuljewelbekendeveilingsite@dezeplaatsin.nl/help/tp/esppp-process.html. Afhankelijk van de feedbackscores kan je zwager 100 euro terugkrijgen.


Bij mij werkt de link niet

poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ronaldsl
ja en weet je wat zo leuk is ?
Ik heb nu een paar keer wat gekocht en verkocht via Sat4all, en dat gaat en ging wat mij betreft en de andere partij HE-LE-MAAL in goed vertrouwen !!
Geweldig deze club !!
ronald


Jammer, maar hier op Sat4all heb je ook oplichters.

Gelukkig heb ik zijn adres,

en geef hem nog even de twijfelachtige eer, totdat ....

Lees HIER waarover en over wie het gaat. whistle
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: El_Bandito

en geef hem nog even de twijfelachtige eer, totdat ....

Lees HIER waarover en over wie het gaat. whistle


Eerst geld innen, daarna pas opsturen.
Moet je natuurlijk niet andersom gaan doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...