Gast meandi Geplaatst: 12 maart 2008 Geplaatst: 12 maart 2008 Wie o Wie kan mij helpen. Als ik zap van Astra1 naar Astra3 (vb Nederland 1 naar regionaal Gelderland) gaat dit binnen een seconde, echter als ik terug schakel naar astra1 (dus Nederland 1) duurt het ca.10 seconden. Heb ondertussen al verschillende dingen geprobeerd (andere LNB's, switch, image) maar nog steeds zonder resultaat. Huidige configuratie DM7020, WF90T, Spaun Diseqc 4/1, Edison TL-6 LNB's
WPW Geplaatst: 12 maart 2008 Geplaatst: 12 maart 2008 Wat zijn je exacte Diseqc instellingen? gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
WPW Geplaatst: 12 maart 2008 Geplaatst: 12 maart 2008 Heb je ook 1.1 ? alle 2 eender instellen. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast meandi Geplaatst: 12 maart 2008 Geplaatst: 12 maart 2008 heb inderdaad ook 1.1 geprobeerd, dit maakt geen enkel verschil ! Ook settings als repeat, voltage up ed. maakt allemaal geen verschil. gr meandi
clemens2 Geplaatst: 12 maart 2008 Geplaatst: 12 maart 2008 Waar het precies aan ligt weet ik ook nog niet maar het probleem komt vaker voor, en dan niet alleen van een bepaald merk ontvanger en ook bij de c.d. goedgekeurde ontvangers komt het wel eens voor. Op nieuw alles installeren wil nog wel eens helpen. sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
WPW Geplaatst: 12 maart 2008 Geplaatst: 12 maart 2008 Origineel bericht van: meandi heb inderdaad ook 1.1 geprobeerd, dit maakt geen enkel verschil ! Ook settings als repeat, voltage up ed. maakt allemaal geen verschil. gr meandi 1.0 en 1.1 idem instellen. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast meandi Geplaatst: 12 maart 2008 Geplaatst: 12 maart 2008 daar op alle lnb's een signaal sterkte van ca. 89% heb. diversen schakel mogelijkheden heb geprobeerd, zal ik toch maar weer een keer alles gaan na lopen en een nieuwe image gaan laden In ieder geval toch bedankt voor het meedenken.
trust Geplaatst: 12 maart 2008 Geplaatst: 12 maart 2008 Gaat het ook zo traag als je terug naar Astra 1 gaat op b.v. TVVi ? Deze zit in de lage band (geen 22kHz nodig) en vertilaal (maar 13 V nodig) Misschien dat één van deze komponenten traag door komt . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast meandi Geplaatst: 13 maart 2008 Geplaatst: 13 maart 2008 Zal het vanavond even proberen, kom hierop terug .
Gast meandi Geplaatst: 13 maart 2008 Geplaatst: 13 maart 2008 het switchen tussen bv Ned1 en TVVi gaat gewoon goed ! tussen astra3 (regionaal) en TVVi ook vertraging van ca. 10 sec.
trust Geplaatst: 13 maart 2008 Geplaatst: 13 maart 2008 De vraag is of de switch traag schakelt of dat het zo lang duurt aleer Ned 1 beeld geeft . Je heb de switch al vervangen , heb je die "oude" nog ? Met een satfinder kun je een testje doen . Sluit die oude switch met een korte kabel aan je ontvanger en alleen de satfinder aan de poort van astra 3 , andere poort open laten en NERGENS lnb's aankoppelen, kies een regionaal kanaal . Als de satfinder ver open staat ingesteld zal hij uitslaan , kies dan Ned 1 en kijk of de uitslag meteen verdwenen is . Vervolgens kun je de satfinder op de poort van Astra 1 aansluiten en afwisselend schakelen tussen de beide satellieten . Op het board zwerft ook nog deze tip van mij : TIP OM JE DISEQC-SWITCH TE TESTEN VOOR DAT IE HET DAK OP GAAT (en of je instellingen goed staan) Om een switch te testen , diseqc of 12 volt, heb ik 4 ledjes en 4 weerstanden van 2k2 genomen. Ik had van die kunststof afschermdopjes welke op F-coaxsplitters zitten . Daar heb ik 2 gaatjes in gemaakt. 1 centraal , de andere langs de binnenwand , het korte pootje van de led tot 5mm ingekort evenals één kant van een weerstand. Dit aan elkaar solderen , dan het lange pootje van de led in 't middelste gat (van buiten naar binnen) en die van de weerstand in het andere gat . Deze ombuigen langs buiten , tape erom . Zo heb ik er dus 4. Switch op tafel , de ledjes in de uitgangen , coaxkabel van dbox naar ingang switch . De lnb's hoeven / kunnen niet aangesloten te zijn . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast meandi Geplaatst: 14 maart 2008 Geplaatst: 14 maart 2008 was met oude switch exact het zelfde ! ga van het weekend eens even een andere kabel tussen switch en box leggen. (een koka799, moet 30 meter overbruggen)
clemens2 Geplaatst: 18 maart 2008 Geplaatst: 18 maart 2008 Om te proberen sluit geen twin lnb aan maar gewone mono lnb's om te testen. En test eens met maximaal 10 meter kabel. Maar zoals ik al schreef ben ik het probleem al vaker tegen gekomen ook met cd goedgekeurde ontvangers en met een lnb van cd. tot nu toe als oplossing gedaan schotel verplaatst van ongeveer 50 meter kabel naar 20 meter kabel en bij een andere de software opnieuw laten inzetten en 1keer de switch van een ander merk gepaatst van de paar anderen weten ik het niet meer precies. sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen